Menekülttábor

hajléktalan gondolatok éjszakai szállása

GRÁNÁTTAL

2025. március 26. 13:32 - Mr Falafel

Fogalmam sincs, hogy a Honvédelmi Minisztérium mely szervezete folytatta le ezt a  katonai jellegű kiképzést, amelyen egy miniszterelnökségi kabinet alkalmazottja, egy fiatal hölgy elveszítette mindkét kezét. A hivatalos kommüniké hiányában olyan elmeháborodott korcskurváktól, mint Mérő Vera kell megtudnunk ezt-azt. Engem ez végtelenül felháborít.

Igen, bazmeg, a mi oldalunktól ebben az ügyben részletes tájékoztatást várnék el.

Én még voltam katona. Határőrként 90 napos kiképzésen vettem részt. Volt nálunk is gránátdobás. Rühellte mindenki, még a kiképzőink is. Egy rohadt veszélyes játékszer a gránát. Éppen ezért mi úgy két hétig kizárólag gyakorlógránáttal játszottunk katonásdit. A gyakorlógránát nem robban fel, nincs benne viszont az eszköz képes „elcsappanni”. S ez a legfontosabb! A gránátot úgy kell eldobni, hogy a karunkat hátra húzzuk, majd egy hirtelen mozdulattal, - mint egy ostorcsapás – meglendítjük előre, és elengedjük az eszközt. Az ostorcsapás-mozdulat során a gránátnak el kell csappannia. Amennyiben a csattanásszerű hangot nem halljuk, a gránát nem fog felrobbanni, mert nem élesítettük be.

Emlékszem, még eskü előtt zajlott a gránátvetés gyakorlat. Miután gyakorlógránátokkal kitanultuk a mesterséget, kaptunk élesgránátot, de abból is csökkentett hatásfokút. Összegyűltünk a harci árokban, onnan kellett kidobálni az eszközt. Volt olyan, ami nem csappant el. Ilyenkor a gyakorlatvezető ráparancsolt a katonára, hogy kússzon ki a gránátért és próbálja meg újra.

Senki nem mászott ki közülünk! Az alhadnagy őrjöngött, de kénytelen volt ő kikúszni mindannyiszor. Hiába fenyegetőzött, hogy megfenyíttet, mivel nem tettük le az esküt, nem voltunk fenyíthetőek. Így aztán, amikor én dobtam, s gránát elcsappant, de nem robbant fel, az alhadnagy sűrű káromkodások közepette szépen kikúszott érte, visszamászott és ő dobta el újból.

Szóval, értem én, hogy a kishölgy önként jelentkezett a jó bulinak ígérkező kiképzésre. Értem. S ennyi év távlatából a katonaságból én is szinte csak szép dolgokra emlékszem, pedig akkor igen gyűlöltem az angyalbőrt. Viszont a katonaság akkor is veszélyesüzem.

S itt kérdezném meg a tisztelt szervezőket:

  • Milyen kiképzésben részesült a hölgy, mielőtt élesgránátot adtak a kezébe?
  • Ki felügyelte az eszközhasználatát, ki volt az a katona, aki mellette állt?
  • Milyen típusú (támadó vagy védekező) gránát volt nála?
  • Dobott egyáltalán gyakorlógránáttal?
  • Hogy lehetséges, hogy az eszközt kétkézre fogta? Hogy a kurva életben, ha egyszer szakember, egy katona állt mellette?
  • S ha szabályosan használta az eszközt, akkor a karbantartás során hogy nem derült fény a hibára?

 

Nem, nem Orbán Viktort akarom lemondatni. Nem is a honvédelmi minisztert, Szalay-Bobrovniczky Krisztófot. Egyszerűen csak érdekelne, mitől érzi valaki magát katonának.

A BM hivatásos állományú tagjaként anno annyit elmélkedtem a fegyverhasználatról. Az irodámban sokszor vettem kézbe a PA-63-asomat, és csak bámultam. Elképesztő, hogy az a kis vasdarab milyen pusztítást képes végezni. Mindig annyira ügyeltem rá, hogy szabályosan fogjam meg, ellenőrizzem a töltöttségét, még akkor is, ha tudtam, hogy előző nap ürítettem a csövet és a tárat. Később, már civilként azért nem tartottam soha lőfegyvert, mert azok közé tartozom, akik gondolkodás nélkül használnák. S amit használat közben tesz az ember, azt ritkán lehet reparálni.     

Az eddigi információk alapján meggyőződésem, hogy ez a tragédia elkerülhető lett volna. Anélkül, hogy kritikai megjegyzéseket tennék a magyar honvédség szakmai és morális állapotára, annyit azért csak megjegyeznék, hogy a honvédelem élén nemrég még egy beteg pojáca állt, Ruszin-Szendi Romolusz.   

260 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://menekulttabor.blog.hu/api/trackback/id/tr5118826168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ma született bálvány 2025.04.07. 17:58:01

@Lorrh: Az még nem is lett volna akkora gond... csak hát amit nem loptak el, az olcsón elkótyavetyélték és ezzel kb mindent fel is soroltunk, ami az ő idejükben a kormányzati munkát jelentette.

Sajnos igazolt a tény, hogy a bal(liberálisok) addig járnak a kútra, amíg el nem fogy a mások pénze. Ha elfogy... akkor eloldalognak (előtte a családi ezüstöt azért magukhoz veszik) és várnak, hogy valaki összespóroljon valami kis mozdíthatót.
Orbán nem a legjobb, amit érdemelne ez az ország... de senki nem kínál jelenleg ennél többet.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2025.04.08. 06:58:51

@Lorrh: Az megvan, hogy ordító ostobaságokat hordasz itt össze? Fogalmad sincs, hogyan működik az ország gazdasága.

Ma született bálvány 2025.04.08. 07:11:41

@Lorrh: Magyar Hang :))) nohiszen... Látom már elkezdték a soros rémhír kampányukat, miszerint Orbán vérbe fogja folytani a 2026-os választásokat.

Lorrh 2025.04.08. 07:27:15

@Mr Falafel: Te most ledominálsz mert nem egy komplett közgazdasági elemzést csatolok be milyen "ügyes" csatornákon vezetik el az eu-s pénzeket magánvagyonokba? Ezek millió tanulmányban leírt technika, tényleg nem hallottál erről és nekem kell erről felvilágosítanalak? Dehogyis!
Tudom kocsmában már szájonvágnál, mint ultimate érv.

Ma született bálvány 2025.04.08. 07:51:02

@Lorrh: Az, amit pár kommenttel elébb leírtál, az nagyon valószínűsíti, hogy nem lennél képes hiteles közgazdasági elemzést prezentálni, maximum felolvasnád amit az ellenzéki propaganda szemináriumokon kiosztottak.

De ezzel együtt szerintem érdemes lenne egy nagy leleplezést olvasni tőled! A zebrákról se feledkezz meg és "Grácról" is ejts pár szót! A széles látókör nekünk is jár!

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2025.04.08. 08:59:20

@Lorrh: ne millió tanulmányt sorakoztass fel, csak egyetlen tényt említs.
Csak sajnos te akkor sem ismernél fel egy tényt, ha szembe jönne veled anyaszült meztelenül, seggében pávatollal és fennhangon azt énekelné, hogy "én vagyok a tény".

Lorrh 2025.04.08. 10:13:21

@Mr Falafel: te nyertél!
@Ma született bálvány: te is nyertél!

Van két boldog nyertes a mai napon is vágó úr!

Lorrh 2025.04.08. 10:16:35

A mandiner vagy a kurucinfó nem fog ilyenekről írni és számotokra csak az a hiteles.
Minden más médium ami a fidesz ámokfutásáról ír az nektek automatikusan sipitozó ballibsi hazugság -> izgalmas ez a vita alap :-)))))))))))

nyugatifeny.hu/2018/10/17/szedulni-fogsz-egy-tenyfeltaro-ujsagiro-lerajzolta-a-fidesz-maffia-teljes-ceghalojat-kep

Neytiri1 2025.04.08. 11:01:08

Én már ezt körbejártam MSZB-al, akkor sem értette, vagy akarta érteni igazából, hogy mi a bajom a kormánymédiával és a többimédiával.
A kormánymédiát fizeti az egész nép, van aki jókedvvel, bőséggel, van aki kevésbé. Én igyekszem mindkettőbe belenézni amikor kedvem van, és alkalmasnak találom magam arra, hogy felbosszantsam ezzel magam.

A "köz"médiával nekem az bajom, hogy számtalan hír ami a kormány (MSZB, mit szólsz, hogy nem azt írom, hogy KÓRmány?) értékelésénél nem jó, az nem jelenik meg, ellenben empé alsónadrágjának méretét több napig, többször megtudhatom. Nem tartom elfogadhatónak ezt.

Egy közmédia legyen elfogulatlan. Én legalábbis ezt várom tőle (bár MSZB szerint naiv vagyok) lehet, hogy én vagyok a liba és a közmédiának az a dolga, hogy az éppen kormányon lévő és pénzt beleöntő párt szócsöve legyen, tulajdonképpen így számukra ingyen.

A napokban felkavarta a nemállóvizet az MNB botrány, ha jól emlékszem 500 milliárd a kérdés, persze megmagyarázzák, hogy ez nem veszett el, majd az új söprű visszalapátolja, aztán másik hír, hogy mégsem, vagy csak egy részét.

Mindenesetre ha beírjuk a keresőbe az mnb, 500 milliárd, Pallas Athéné alapítvány szavakat, akár konkrét "újságba", akkor nem találunk csak nemkormánymédiában erről híreket.
(fenntartom a lehetőséget, hogy valaki ha nagyon kutakodik, valahol rátalál valamire, kérem, hogy linkelje majd).
Így az a kérdésem, hogy bár kitudjakifinanszírozza médiák nélkül milyen hírek fognak eljutni az arra kíváncsi emberekhez, mert az arra nemkíváncsiembereket eddig sem érdekelte az onnan jövő hír, illetve ugrott rá, hogy sorosuasidstb által finanszírozott mind. Mert csak nekik áll érdekükben mássá tenni az országot, azok a magyar polgárok, akik szintén ezt szeretnék, azok csak általuk befolyásolt hírek miatt gondolják rosszul, hogy változásra van szükség (pont, kérdőjel)

Így én arra kérném a "köz"médiát, hogy legyen szíves elfogulatlan lenni és minden pártról megfelelő minőségben, mennyiségben és munkájuk alapján tájékoztatni szíveskedjen és akkor nem lesz szükség más médiára.

@Lorrh: itt soha nem fogsz győzni, három-négy egészen máshogy gondolkodó ember, akik olyanok, mint az orkák. :)
Én is csak azért írtam ezt le, mert az orkák közötti egyszemdelfin mielőtt bizton leharapják a fejem, talán leírja valaki azt, hogy hogyan lehetne teljeskörű tájékoztatást kapni ebben az országban, ha már nem lesz ellenpontja a "köz"médiának.

Deansdale 2025.04.08. 11:46:17

@Neytiri1: Minden oké amit leírtál csak ezek mellett én még arra is emlékszem, hogy mikor a fidesz legutóbb ellenzékben volt és panaszkodott a maszop-uralta közmédiára akkor a ballerek kiröhögték Orbánékat és gúnyosan azt tanácsolták, hogy csináljanak saját médiát...
Az meg a személyes tapasztalatom, hogy azoknak a 90%-a akik egy kormány alatt elfogultságra panaszkodnak a másik kormány alatt nem panaszkodnak, holott akkor is lehetne/kellene. Sumák emberek ezek...

Ahhoz hogy Lorrh "győzzön" érdemben kellene válaszolnia pl. arra amit én írtam, de sosem teszi meg. Teljesen legitim érvekre nincs semmilyen válasza, csak a gúnyolódás.

Deansdale 2025.04.08. 11:50:54

@Neytiri1: Amúgy a Pallas Athéné elleni vizsgálatot épp a fidesz kezdeményezte, mivel Matolcsy nem az ő emberük volt és most hogy a leváltása után kevésbé védi őt a nemzetközi bankszakma így végre egy icipicit picsán rugdoshatják. Azt a pénzt nem a fidesz nyúlta le, hanem Matolcsy saját holdudvara, és a fidesz most vesz ezért revansot.
Nem tudom az általad látogatott baller médiák is pontosan így tájékoztatnak-e erről, lehet hogy ők más tálalásban adják elő :)

Neytiri1 2025.04.08. 12:05:44

@Deansdale: én bármilyen párt oldalán álló emberek tájékoztatását (teljeskörű és elfogulatlan) gondolnám, hogy fontos lenne és elvárható.
Nem tudom, hogyan megoldható, illetve patika pontosnak nem is gondolnám, hogy lehet, és tudom, hogy más országban is vannak hasonló problémák, de hogyan éljen meg egy ellenzéki "újság"? Ma már nem igazán vesznek parpíralapút és fizetnek, előfizetés lehet bizonyos ujságokban, pld. HVG, ahol nem jut tovább az ember a cikk első felénél, reklámbevételek, de itt ugye az evidens, hogy állami cég nem fog hirdetni nagyon ellenzékiben, így mi marad az eltartásukra? Mivel semmi, így engedik a külföldi tőkét is beérkezni, nem lehet?

Mielőtt leírja MSZB a szokásost, hogy akkor se lehet, hogy külföldi akárkik pénzeljék és avatkozzanak be (jogosan, avatkozzon bele a saját országába), tényleg kérdés, hogyan élhet meg egy ellenzéki média?
Persze aki a fideszt kedveli az azt mondja, sehogy. Pusztuljon. De én továbbra is ragaszkodnék ahhoz, hogyha nincs konkurencia (mindenben), akkor nincs csipkedés és akarat és energia a "jobb"-ra (és itt nem a jobb oldalra gondolok), és az egyoldalú tájékoztatás.
Ahogy írod is, volt régen is. Akkor nem volt jó, most miért lenne? Csak megváltoztak a viszonyok.

Az ellenzéki médiát nem támogatja az ellenzéki magyar nép (legalábbis alig), ellenben adójából elég szépen támogatja a fideszmédiát, mint "köz"médiát. Azt gondolom, hogy ezt józan gondolkodású fideszes embernek is látnia kell, hogy ez nonszensz, főleg akkor, ha mint itt írták többen, kevesebb emberhez jut el. Talán éppen az elfogultsága miatt (pont, kérdőjel)
Ha nincs más, akkor támogatni kell az ellenmédiát is közpénzből, amire felsikolt most néhány ember. :)

Neytiri1 2025.04.08. 12:16:02

@Deansdale: hát igen... ismerjük orbánt, hogy akimárnemabarátja már, az jobb ha menekül. :)
Vele már egy ideje gondja volt orbánnak, köztudott volt, hogy alig várja, hogy "védtelen" legyen.
Kíváncsian várom, hogy ki lesz a következő.

nyugatifeny.hu/2025/04/02/orban-viktor-magyar-nemzeti-bank-mnb-sikkasztas-kiemelt-beruhazas
Egy újságíró, aki valószínű, hogy nem közújságíró orbánék szerepéről ír, hogy hogyan tehette meg ezt az említett kosárbólkiesett, például "nemzetgazdasági szempontból kiemelt állami beruházássá minősítették a jegybank projektet".

A hatalom mellett és benne élni lehet, hogy külső szemlélőnek könnyű és jó, szerintem nem az.
A legkisebb kilengés, vagy elhatárolódás, összezördülés hatalmas port kavar és mindig az erősebb győz, a gyenge meg elhordja magát. Én képtelen lennék mindenben és mindig fejet hajtani. Nem is lettem és leszek politikus soha, de még feleség sem. :)

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2025.04.08. 12:16:28

@Neytiri1: Olyan "köz" nem létezik, amiről te beszélsz. A Közmédia a választáson nyertes magyarok médiája. A mi közösségünké. Ebbe értelemszerűen a nem Fideszre szavazók nem tartoznak bele. Nem is kell beletartozni jelen társadalmi állapotok mellett.
Az ATV, az RTL olyan híreket tol, amit csak drogos idióták hisznek el, vagy félmajom komcsik.
A nyugatifénnyel jönni meg mindent visz. Már nem is röhejes, sokkal inkább szánalmas.

Neytiri1 2025.04.08. 12:16:45

@Mr Falafel: milyen médiát tartasz elfogadhatónak és miért éppen azokat?

Neytiri1 2025.04.08. 12:25:55

@Mr Falafel: elég sok ember nem szavazott a fideszre, de a pénze megy a közmédiába.
Ezt most jónak tartod, de nem tartanád annak fordított esetben.
Hogyan tájékozódjon a nemnyertköz, akik azért nem olyan kevesen vannak, ha eltűntetik a nemfideszmédiát?
Vagy nekik nincs joguk tájékozódni?

Neytiri1 2025.04.08. 12:28:57

@Mr Falafel: egyébként nem lehet attól tartani, hogyha eltűntetik, vagy pénzhiány miatt alig működővé teszik a nemfideszmédiát, hogy külföldről nem orbánbarát emberek el fogják juttatni a még inkább ellenőrizhetetlen és megfoghatatlan "cikkeket", ami egymás keze-között fog nagy sikerrel létezni, és ez még rosszabb lesz?

Neytiri1 2025.04.08. 12:30:23

@Neytiri1: na, ez elment véletlenül.
Vagy ha ez a beáramlás megtörténik, akkor jön az igazán komoly ellenőrzés, Gépek, telefonok, stb? Az jó lesz?

Deansdale 2025.04.08. 12:30:54

@Neytiri1: "hogyan éljen meg egy ellenzéki "újság"?"

Ha az újságíró urak beérnék a magyar átlagbérrel akkor gond nélkül üzemeltethetnének akármennyi webes felületet, sőt, akár youtube csatornaként is megélhetnének, abban is van elég pénz. Csak olyan tartalmat kell gyártani amiért az emberek önként visszajárnak. Nem hiszem, hogy pl. a HVG-nek muszáj a nemzetközi apanázs és a reklámbevételek mellett még kalapoznia is - illetve nem lenne muszáj, ha nem akarna minden nyikhaj havi másfél milla nettót. De mindettől függetlenül a fityisznek nem feladata ezeket pénzelni, főleg mivel nyilvánvalóan ellenpropagandát folytatnak.

Abban egyetértek, hogy orbáncék médiája elvileg lehetne pártatlanabb, bár ez nekik stratégiailag nem érdekük, de amilyen barom a magyar ellenzék igazából tudósíthatnának pártatlanul is, az is úgy nézne ki mintha ekéznék az ellenzéket :)

A Matolcsy-helyzetről meg Gábor barátunk már évek óta folyamatosan tudósít a blogján, legalább 30 cikket lehet elolvasni arról, hogy a fidesz hogyan birkózott Matolcsyval.
ujtechkor.blog.hu/

Lorrh 2025.04.08. 12:43:58

@Mr Falafel: "Ebbe értelemszerűen a nem Fideszre szavazók nem tartoznak bele"

Akkor kéretik az ő SZJA és ÁFA befizetéseiket külön kezelni az ellenkormány számlájára.

@Deansdale: Igen, megkapták a kilövési engedélyt a főúrtól. Olyan hogy fidesz nem létezik. Minden csak egy embernek a parancsuralmi szervezete. Matolcsy orbán jóváhagyásával tett mindent, aztán valamin összevesztek. Pont mint a simicska ügy, hogy amikor a fejére nő valaki akkor elküldi a Don úszni a halakkal.

Neytiri1 2025.04.08. 12:44:07

@Deansdale: nem tudom, hogy mennyit keresnek az ellenzéki újságírók és mennyit a közmédia újságírói, így nem tudom, hogy mennyi pénzzel nem elégedettek és keveslik. Egy újság nemcsak az újságírók fizetéséből áll. Más költségek is vannak. A közmédia dolgozóinak nem kell előteremteni ezeket.

Amikor az M1-es hiradót megnézem (majdnem minden nap valamelyik időben), akkor csak empét látom és hallom, mint egy kurbli ugyanazat mondják. Bár én kifejezetten nem szeretem azt a pasit, amikor minden nap azt hallgatom még mindig, hogy mi van rajta, felvette az asszonnyal a beszélgetést, és vízbe dobta a telefont, és nem nyilatkozott közmédiának, akkor hajam égnek áll, hogy van aki ezért az ismétlő szarért fizetést kap.Tőlem.
Teszem hozzá nem értem, hogy a brüsszeli bohócdában miért tart eddig a mentelmi jogának a tárgyalása.

És azt tudom mondani, hogy a fidesz kormány néhány tagja meg az ellenzéki sajtónak nem nyilatkozik.
Mindkét oldal rondán beszél egymásról és egymásnak, amire én azt mondom, hogy a tudást, az észt, az erőt ki lehet fejezni szar beszéd nélkül is, sőt... én azt fogadom el, nem emezt.

Én egy ovis delfin vagyok, egy csomó mindent nem tudok, nem értek, mindig lenne kérdésem, számtalan, Gábor és az ottlévők megőrülnének tőlem. :)

Lorrh 2025.04.08. 12:46:22

@Deansdale: ebben egyetértünk, hogy a ballib kormány is mocsok módon leuralta a médiát, a hetihetes gúnyolódásain meg voltam döbbenve, mert kb sejtettem hogy lesz ennek ellencsapása és az durvább lesz. Ahogy meg is történt.

Neytiri1 2025.04.08. 12:49:30

@Deansdale: egyébként ha a fidesznek éppen jól jön az exbankár basztatása és tesz is róla, ahogy írod, akkor miért nincs benne a "közmédiában"?
Vagy ha valahol van mégis, akkor hol és miért nem dől be mindennap az M1-es hiradóból rám és az újságaikból, hogy milyen csúnya bácsi volt?

Neytiri1 2025.04.08. 12:52:12

@Lorrh: hetihetes? Istenem, olyan régen volt, hogy tán igaz sem volt.
És bár nem voltam állandó nézője, eléggé elcsúszott a ripacskodásba a vége felé...
De ezzel az erővel említhetnénk Hofit, aki aztán zúzta a pártot, és azt mondják, hogy engedéllyel...

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2025.04.08. 12:58:04

@Lorrh: Mivel mi vagyunk többen, szignifikáns többségben, ezért a mi adónk megy inkább a ti hülyeségeitekre. Például a ti kultúrátokra (színházak, művészetek, stb). A mi adónk megy a ti fővárosotokba, ami 5 fillért nem termel évente. Szóval, ja, osszuk szét! Éhen halnátok napok alatt.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2025.04.08. 13:04:38

@Lorrh: Matolcsy és Orbán nem vesztek össze. Matolcsy egyszerűen kifalsult. Elkezdte ész nélkül tömni a zsebeit. Következik Veres Tibor. Pintér üzlettársa (volt?). Lehúzta Pintér lányát 400 millióval. Amikor számon kérték, részegen elkezdett őrjöngeni, hogy ő szarta Pintér-családot, ne merjék számon kérni. Hangfelvétel készült az ámokfutásáról. Ő a kullancs, akit Lázár emlegetett.
Tónitól 14 funkciót vett el a főni, mert túlságosan kapzsi volt. Tábornokok, minisztériumi főosztályvezetők buktak bele csendben a korrupcióba. Soha Orbán előtt senki nem tett semmit a korrupció visszaszorítására. Van egy csomó külsős, akik jelentéseket készítenek a miniszterelnöknek korrupciógyanús ügyekben.
Mi nem komcsik vagyunk, hanem nemzeti érzelmű magyarok.

Deansdale 2025.04.08. 13:11:25

@Neytiri1: Nézd, én sosem védtem a kormánymédiát, már csak azért sem mert sosem nézem, és nem is rájuk szavaztam mellesleg.
Én csak a debil ellenzéki hazugságokat boncolom, amiket már 10+ éve akarnak lenyomni a torkunkon.

Egyrészt mindenki azt néz amit akar, tehát senkit nem lehet az akarata ellenére agymosni, vagyis ostobaság az ellenzéki mantra hogy a nyuggereket/vidékieket/aluliskolázottakat/stb. agymossák, hiszen azok is nyugodtan a másik csatornára kapcsolhatnak, ahol az ellenpropaganda megy.

Másrészt a kormány semmilyen formában nem nyomja el az ellenzéki sajtót, mindenki azt ír amit akar, nincs semmiféle cenzúra vagy retorzió.

Harmadrészt senkinek nem feladata a balos médiát pénzelni, a kormánynak sem. Elvileg a szabadpiacon versenyző médiafelületek amik a reklámbevételeikből élnek, meg kalapozásból, és persze a soros-pénzből, lol. Nem lehet Orbán szemére vetni, hogy miért nem pénzeli a saját mocskolóit.

Negyedrészt teljesen nyilvánvaló, hogy az ellenzéki média egy rakás szart sem ér, nyíltan elfogult O1G-ző napiszar bulvárt nyomat még a HVG is, ami pedig anno egy viszonylag hiteles gazdasági folyóirat volt jó renoméval. A 444 meg az összes hasonló szar LEGALÁBB annyira elfogult mint a fideszmédia, csak nyilván a másik irányba, ráadásul sokkal gyakrabban hazudnak objektíve ellenőrizhető módon.

Nade pont ezek miatt nem olvasok gyakorlatilag semmilyen magyar médiát már egy ideje, semmi értelme.

Lorrh 2025.04.08. 13:50:40

@Mr Falafel: 54% szavazott a fideszre és ezzel jogotok van letaposni a maradék 46%-ot? Értelek. No akkor ne csodálkozz ha a választásokat elvesztő fideszre is ez a sors vár majd.

Biztos te élvezed ezt a hideg polgárháborút.

Lorrh 2025.04.08. 13:52:14

@Mr Falafel: jól van, látom már te el is hiszed amit leírsz és nem trollkodásból ironizálsz. Ok, akkor elengedem ezt a témát.

Ma született bálvány 2025.04.08. 14:02:28

@Lorrh: Ezt hogyan teccett kiszámolni? Nehogy azt mondd, hogy a listás szavazatokat veszed csak figyelembe?

Egyéniben 82%-ot szedett össze a FIDESZ ... ehhez képest van 2/3-uk a Parlamentben :)

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2025.04.08. 18:33:37

@Lorrh: Tehát, aki nem szavaz, az rátok szavazott. LoL
Aki nem szavazott, az nem akart változást. Tudod, a formális logika.
Amit leírok, az a saját munkám is. Elég jól elboldogulok benne.

Lorrh 2025.04.08. 20:23:44

@Mr Falafel: "rátok" ??? én nem vagyok se gyurcsányista se momentumista se semmilyen. Utálom a fideszt, ez a fix.

Neytiri1 2025.04.08. 20:53:35

@Deansdale: ezek szerint az ellenzéki médiát olvasod, ha boncolod, és tartod toroklenyomásnak.
De így akkor egyoldalúan kezeled ezt, mert a másikat nem olvasod és nem látod benne az elfogultságot.
Én amiben tudok abban igyekszem a több oldalt megvizsgálni, de természetesen elfogadom, ha más nem, csak akkor én talán elmondhatom, hogy mivel mindkettőt olvasom valamennyire, látom, hogy egy hírt melyik ír meg és melyik nem, és melyik mit tart fontosnak.

Igazából én azért szerettem a virtuális világi beszélgetéseket amikor még nem a torkomon akarta mindenki lenyomni a saját véleményét, mert hittem, hogy ismerek valamit, aztán valaki írt másik oldalról valamit és jött az aha-érzés, amit én szeretek.
Mára már elfogyott a türelmem is olvasni sokféle véleményt, illetve zavar a személyeskedős válasz az írásaimra, illetve másokéra is.
Az erő és a ronda beszéd lett az "igazság". Talán már kiderült, hogy szerintem ez nem jó. :)

Nem tudom milyen az agymosás, vagy nem vagyok még hozzá elég öregvidékialuliskolázott, vagy alkalmas erre, mert a dac jóval erősebb bennem.

Sok évvel ezelőtt amikor a Metrón ültem és éppen egy csomó nyugdíjas, kifestett, szépen felöltözött, egymás szavába vágó, hangos nő és néhány csendesebb férj szintén, ők mentek a Békemenetre, én meg haza és éppen nagyon nem voltam elégedett a fidesszel, azon gondolkodtam, hogy odamegyek és megkérdezem, hogy mit látnak jónak és szépnek a fideszben. Biztosan basztatásnak tartották volna és túl sokan voltak, gyáván meghátráltam a belém költöző cselekedet elől. Pedig nagyon kíváncsi voltam a reakcióra is, meg arra is, hogy mit sorolnak fel.

Nem nyomja el, csak ellehetetleníti, mert tudja, hogy anyagilag függenek, ha ezt megakadályozza, akkor tudja, hogy nem lesznek olyan sokan és nem lesz annyi megjelenés, és be is fog "csukni" néhány. Ezer szemmel fogják nézni, hogy a felgöngyölített eddigi források helyett honnan kapják majd és gondolom egyértelmű, hogy a magyar ellenzéki nép nem fogja tudni összedobni az elveszett pénzt. A fidesznek egy éve sincs már, hogy minél kevesebb őket "leleplező" hír jelenjen meg és ezért mindent meg fognak tenni, és azt jogi keretekbe foglalva, természetesen, amit ilyen többséggel meg is tudnak tenni.

Kiesik soros és az usaid, akkor valóságosan is a kalapozás marad, miközben a kormányközmédiába eszméletlen mennyiségű pénzt tol be a kormány. Szerinted ez jelenthet ellenzéki média mennyiségi megjelenést?
Szerintem nem.
Persze nem fizeti a saját mocskolóit, de fizeti a másik oldal mocskolását.

Én nem gondolom, hogy az ellenzéki média egy rakás szart sem ér, ahogy azt sem, hogy a közmédia mident megér. Szabad választópolgárként elvárnám a tisztességes és elfogulatlan tájékoztatást.

"Én csak a debil ellenzéki hazugságokat boncolom"
"nem olvasok gyakorlatilag semmilyen magyar médiát már egy ideje, semmi értelme."

Hát... ezt így nem értem, mármint hogy akkor mit boncolsz, ha nem olvasod? :)

Deansdale 2025.04.08. 21:10:55

@Neytiri1: "Hát... ezt így nem értem, mármint hogy akkor mit boncolsz, ha nem olvasod?"

Óhatatlanul eljutnak dolgok az emberhez pl. ilyen viták közben, egyrészt amit a kommentelők mondanak, másrészt linkelnek is dolgokat, azokat olykor megnézem. Magamtól gyakorlatilag soha semmilyen médiafelületre nem megyek fel a neten már hosszú évek óta, TV meg eleve nincs is itthon. Semmi értelmét nem látom annak, hogy femenjek a Zorigóra és elolvassam hogy Magyarpeti hülye, vagy a 444-re elolvasni hogy Lölő lop. Gyakorlatilag ugyanazok a cikkek mennek időtlen idők óta, csak a nevek és dátumok cserélődnek, semmi értelme ugyanazt elolvasni ezredjére.

Amúgy a twitterre járok és ott elsősorban általános, az egész nyugati világot érintő kérdésekben olvasgatok, ott sem a napiszar érdekel, bár ott lehetetlen kikerülni az USA bulvárügyeit, ezért vicces módon tájékozottabb vagy az amcsi ügyekben mint a magyar iszapbirkózásban, holott USA-rajongó sem vagyok.

Van az a mondás, döcögősen magyarítva, hogy "a nagy elmék eszmékről beszélgetnek, az átlagosak eseményekről, a kis elmék pedig más emberekről". Nem tartom magam buta embernek, és talán ezért van, hogy sokkal jobban érdekel az általános és elvontabb gondolati sík ahol a világ működését lehet megérteni, mint az hogy a bájer azt mondta a makizajról hogy ukmukkfukk.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2025.04.08. 21:24:54

@Lorrh: áh, identitásválság! Vagy kigyógyulsz, vagy nem, de az biztos.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2025.04.08. 21:28:36

@Neytiri1: Én sem nézem vagy olvasom az ellenségi médiát, mégis be-belebotlok olykor. Például megosztások képében a faszbükkön. Olyan is volt nemrég, hogy belenéztem az RTL híradóba. Jujj, bazmeg!
Engem az sem érdekelne, ha valaki hazudik szakmányban. Attól undorodom, hogy teljesen ignorálják a formális logikát és a kauzalitást.
A kormánypropaganda valós tényeket, témákat színez ki, domborítja a jóságos kormánybácsi hőstetteit. Ezzel szemben a komcsi média totál hazugságokat brekeg, de a mondandójuk nyomokban sem tartalmaz logikai láncolatot.

Ma született bálvány 2025.04.09. 07:12:23

@Deansdale: "talán ezért van, hogy sokkal jobban érdekel az általános és elvontabb gondolati sík ahol a világ működését lehet megérteni, "

...vagy éppen félreértelmezni/félremagyarázni.

Ma született bálvány 2025.04.09. 07:19:49

@Neytiri1: "Igazából én azért szerettem a virtuális világi beszélgetéseket amikor még nem a torkomon akarta mindenki lenyomni a saját véleményét, mert hittem, hogy ismerek valamit, aztán valaki írt másik oldalról valamit és jött az aha-érzés, amit én szeretek.
Mára már elfogyott a türelmem is olvasni sokféle véleményt, illetve zavar a személyeskedős válasz az írásaimra, illetve másokéra is."

Az emberek túlnyomó része ott érzi magát jól, ahol azt gondolhatja, hogy képben van, ahol a véleményét mások is osztják és nem kell átélni azt a kellemetlen érzést amit az vált ki, hogy mások eltérő véleménye miatt elbizonytalanodik, kétkedni kezd...

Lorrh 2025.04.09. 08:39:14

@Mr Falafel: kormánypropaganda: semmivel sem jobb ha egy fikarcnyi valóság elemhez 90% hazugságot kevernek. Ez a te valóság érzékelésedet már kielégiti?
Igen, a 444 is hazudik, ebben nincs vitánk.

Neytiri1 2025.04.09. 08:53:17

@Ma született bálvány: tévedsz. Számtalan kérdést szoktam leírni. És számtalanszor leírom, hogy nem értek hozzá, és várom mások válaszát. Nem szokott rá jönni sokszor válasz. Vagy nem hiszik, hogy tényleg kérdezek, vagy nem érdekel mást, vagy hülyének néznek a kérdésemmel.

És ha normális stílusban írnak arra, amiről viszont kialakult véleményem van, akkor azt elfogadom, ha egyet is értek vele és nem, ha nem tudnak meggyőzni, akkor nem.

A te válaszaid az én gondolataimra már egészen más kérdés. Ezt is leírtam többször, hogy eljutottunk oda, hogy elutasítom a te válaszaidat.
Ezért kár, de a dacot kihoztad belőlem.
Persze vannak fel-fel lángolásaink, amikor békésen írsz és én békésen válaszolok, de már tudom, hogy ez ideig-óráig megy, aztán jön a személyeskedés a részedről.

"mások eltérő véleménye miatt elbizonytalanodik, kétkedni kezd..."
Nem először, hanem mindig úgy látom, hogy te és más is úgy írja le a véleményét, hogy fel sem merül bennetek, hogy nincs igazatok. Én pedig ezzel úgy vagyok, hogy miért is lenne mindig nektek igazatok? Mert azt írjátok és azt gondoljátok? Nekem ez a feltételezésetek nem döntő bizonyíték arra, hogy igazatok van.

Neytiri1 2025.04.09. 08:57:15

@Mr Falafel: én meg belenézek a tv2 vagy a hírtv, vagy az m1-es hiradójába és mondom azt, hogy jujj, bazdmeg nélkül.
Nagyon erőteljes típusú ember vagy. MSZB is az, én jóval gyengébb, de makacs.
Sokat lehetne tőletek tanulni, de elrontjátok az erőtökkel és a semmilyen más véleménynek még a csírájának elfogadásával sem. Így bennem sajnos inkább az ellenállás és dac indul el. Kár...

Neytiri1 2025.04.09. 09:12:14

@Deansdale: az igazi boldog élet az lenne, ha lehetne úgy élni a napokat, hogy az embernek eszébe sem jut híreket olvasni, mert nincs rá oly nagy hatással. Ilyen már nem létezik sajnos.

Ma született bálvány 2025.04.09. 10:17:09

@Lorrh: Valami oka csak van annak, hogy az ellenzék elutasítottsága másfél évtizede ennyire látványos. Az okok között ott búvik meg az ellenzéket támogató média narratívája és az emberek valóságérzékelése közötti disszonancia.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2025.04.10. 08:14:34

@Neytiri1: Mint mondogatom is, én nem evangelizálok. Senkit nem akarok meggyőzni semmiről. Kinőttem a világjobbító korból.
Az ars poeticám pedig: nullum communem cursum. Nincs közös utunk. Nem akarok kompromisszumokat, nem akarok közös életteret. Ahogy Lenin elvtárs is mondta, az ellentétünk antagonisztikus, azaz kibékíthetetlen.

Neytiri1 2025.04.10. 09:29:05

@Mr Falafel: leírod ellentmondást nem tűrően a véleményedet, fűszerezed egy kis másrólírtvéleménnyel, megtorpedózod a másét, majd azt írod, hogy "Senkit nem akarok meggyőzni semmiről."
Ha nincs közös utad, akkor miért nem hagyod, hogy más is megjeleníthesse a saját véleményét anélkül, hogy elsöpörnéd, ha az nem ugyanaz, mint a tiéd?
Én azt amit írsz (nincs közös utad és nem akarsz meggyőzni senkit semmiről) akkor hinném (bár neked tökmindegy, hogy mit hiszek, hiszen nincs közös utunk se) ha hagynád mások véleményét reagálás nélkül.
Persze ez a te otthonod, azt csinálsz amit akarsz, aki idejön, az pofonért jön, és simán elmehet.
De tényleg nem értem, hogyha nincs közös utad mással, akkor miért kötsz bele a véleményébe, mert abban a pillanatban közös lett az utatok egy rövid időre.
Szerintem.

Ma született bálvány 2025.04.10. 10:02:08

@Neytiri1: Szerintem nem azt írta, hogy nincs közös útja senkivel... csak azt, hogy a más utakon járókat nem fogja pasztorálni :)

Neytiri1 2025.04.10. 10:28:01

@Ma született bálvány: "Nincs közös utunk". Ezt írta. És hogy senkit sem akar meggyőzni semmiről. Nem akar közös életteret.
Szerintem ez azt jelenti amit én írtam.
Te pedig úgy értelmezed, ahogy te értelmezni akarod. :)
És nekem nincs nincs bajom ezzel, ha valaki el tudja érni az életében ezt az állapotot, az szabad ember.
Csak mint írtam, ha nincs közös út, akkor a másik útjával sem kell fogalkozni.

Neytiri1 2025.04.10. 10:29:33

Na, viszont hogy kacagjunk is:
nlc.hu/sztarok/20250410/cicciolina-magyar-peter-velemeny/
"a Tisza Párt vezetőjéről is beszélt.
Tiszta lelket tükröz az arca, rá van írva, hogy nem korrupt politikus, és az emberek érdekét nézi"

Ma született bálvány 2025.04.10. 10:40:10

@Neytiri1: Az, hogy senkit nem akar meggyőzni, az ugye még a Pandorán sem jelenti, hogy senkivel nem is ért egyet és számára 2+2=5,642... Csak azt, hogy akik szerint 2+2=4 ... azokkal fél szavakból is megértethetik egymást.

Neytiri1 2025.04.10. 11:10:24

@Ma született bálvány: én tudom, hogy bírod szusszal akár évekig is és mindent kifordítasz, és átalakítasz és elcsúsztatod, de én ebben nem vagyok partner.
Leírtam a véleményemet és átszínezheted hupikékre és bepöttyözheted sárgára, és lefröcskölheted feketével, akkor is az marad.
Egyébként sem értem, hogy nekem írt véleményére írt válaszomon miért te rugozól és bizonygatod, hogy hogy értette és abból te mit hogy értesz és én természetesen nem jól értem és nekem neked kell magyarázkodom.
Persze tudomtudom, nem kell nekem neked magyarázkodnom és én vagyok a hülye, hogy már megint reagáltam rád.

Ma született bálvány 2025.04.10. 12:21:08

@Neytiri1: Én meg tudom, hogy mire játszol :) Kvittek vagyunk! Te pedig átlátszó ;)

Deansdale 2025.04.10. 15:40:27

@Neytiri1: "leírod ellentmondást nem tűrően a véleményedet, fűszerezed egy kis másrólírtvéleménnyel, megtorpedózod a másét, majd azt írod, hogy "Senkit nem akarok meggyőzni semmiről."
Ha nincs közös utad, akkor miért nem hagyod, hogy más is megjeleníthesse a saját véleményét anélkül, hogy elsöpörnéd, ha az nem ugyanaz, mint a tiéd? "

Öööööööö, ennek az egész bekezdésnek semmi értelme nincsen az ő saját blogján előadva, ahol felőle mindenki azt ír amit akar. Még jó hogy leírja a saját véleményét, egyrészt pontosan ezért hozta létre ezt a helyet, másrészt mi meg pont azért járunk ide hogy a véleményét elolvassuk. Az hogy "ellentmondást nem tűrő" teljesen szubjektív jelző, ráadásul majd' mindenki folyamatosan ellentmond neki, lol. A másvalaki véleményének "megtorpedózása" is értelmetlen elképzelés, mindenki csak közli amit gondol, ezzel senki nem nyom el senki mást. Feminin elképzelés, hogy akivel nem értek egyet az ne is mondja el a véleményét mert az gonoszság velem szemben :) És még csak annyit a más vélemények "elsöpréséről", hogy valakinek a saját blogján követelni hogy ne mondja el a véleményét pontosan az ő véleményének az elsöprése...

Nem értem ezt a hozzáállást, pedig viszonylag gyakori - sokan járnak mindenfelé panaszkodni, hogy ott a helyieknek véleménye merészel lenni a dolgokról, és az a mások elnyomása. Aki tényleg így érzi az ne menjen oda, aki meg nem érzi így csak afféle vitatechnikának használja ezt, az szálljon magába és erősítse meg a gerincét.

Deansdale 2025.04.10. 15:46:39

@Neytiri1: 1. Minden álmom az, hogy olyan valaki dícsérjen a sajtóban akit arról ismer a világ, hogy lovak különböző alkatrészei találkoztak az ő különböző testnyílásaival...
2. Hát nyilván nagyon tisztalelkű az a magyarpeti aki évekig húzta a holdudvari pénzeket a fityisztől, és csak akkor vált árulóvá amikor elapadt az ingyenélés. Igazi mintapéldánya a balos erkölcsöknek :)

Neytiri1 2025.04.10. 18:04:50

@Deansdale: túlbonyolítod.
Nem az volt az írásom lényege, hogy nem írhat amit akar, hanem az, hogy nincs közös útja (fenntartom) senkivel, és senkit nem akar meggyőzni, aminek kétoldalúan kéne működnie, még az ő blogján is. Természetesen ha mégis meg akar győzni máshogy gondolkodót, akkor megteheti. A saját blogján és máshol is. De akkor nem igazán passzol ez ahhoz, hogy nem akar meggyőzni senkit.

Mindenki azért jár blogokra, hogy elolvassa más véleményét és ha akarja akkor abba belehelyezze a sajátját.
Lehet, hogy én ezt a szót használom: "ellentmondást nem tűrő", mert én így érzem.
Te meg úgy, hogy: bizonyos esetekben Falafel kollégád inkább az alfahív pozíciót képviseli és nem a logikusat, abszolút hibásan... (tőled idéztem ebből posztból), és még azt is írtad, hogy jót tenne neki, ha nem mindent az alfahímségen keresztül értelmezne.
Én ezt csak annyival intéztem el, hogy ellentmondást nem tűrően, amire azt írtad ez szubjektív jelző. A te alfahím szerepben létező jelződ az nem szubjektív?

Amikor MSZB a te általad írt valamire ír, akkor nem igazán szoktál örömtáncot járni, nos én erre a "megtorpedózza" szót használtam. Te meg keményebbeket neki, és tiltást javasolsz ellene. Ha már te megtetted a tiéden, tegye meg más is.

A feminin elképzelés kifejezéseddel nem tudok és nem is akarok mit kezdeni. Én unom, hogy egy nő vagy baszatlan picsa, vagy mocskos feminista, vagy kurva, aki elveszi a pasik pénzét. Kb. ezeket szokták használni a férfiak, ha nem tudnak mást mondani, ha elakadtak. Ez egy olyan "skarlát" három szó. Lehet, hogy pecsétgyártóknak rá kéne erre állni és sokat el tudnának belőle adni.
Pasikra ha nem tetszik milyen szót használhat a baszatlanfeministakurvapicsa, amivel rájuk lehet valami "skarlát betűt" tenni? Vagy ez is egy ójajfeminista hozzáállás, hogy egyenjog legyen a könnyenkimondható jelzők között is?

Sorba megyek az írásoddal és ismét ismétlésre került, hogy valakit a saját blogján azzal izélgetni, hogy ne mondja el a véleményét az az ő véleményének elsöprése, de fent már leírtam, hogy egyáltalán nem ezt írtam.

Utolsó bekezdésedhez: mintha te panaszkodtál volna, hogy MSZB véleménye nem egyszer nem tetszik és trollként ki kéne tiltani, éppen ebben a posztban...
Ez akkor vitatechnika volt a részedről, vagy a gerinced? És ha itt van az általad nem kedvelt MSZB, akkor miért vagy itt?

Neytiri1 2025.04.10. 18:06:10

@Deansdale: ha ügyesen csinálja a dicsérgetést, akkor lehet akár kultúrfelelős is a tiszában.
Minden ember hoz magával még többet. :)

Deansdale 2025.04.10. 18:23:50

@Neytiri1: "A feminin elképzelés kifejezéseddel nem tudok és nem is akarok mit kezdeni. Én unom, hogy egy nő vagy baszatlan picsa, vagy mocskos feminista, vagy kurva, aki elveszi a pasik pénzét. Kb. ezeket szokták használni a férfiak, ha nem tudnak mást mondani, ha elakadtak."

Azannyát, te aztán begorombultál :) Nem tudom honnan veszed ezeket a sallangokat, én nem ezen a síkon szoktam mozogni. Az faék egyszerűségű tény, hogy a hozzáállás amiről beszéltem nőies, és ezen nem kell megsértődni, amikkel te vádolod Falafelt azok meg maszkulin dolgok. Yin és Yang, tudod :)

"mintha te panaszkodtál volna, hogy MSZB véleménye nem egyszer nem tetszik és trollként ki kéne tiltani, éppen ebben a posztban..."

Szerintem azt sosem írtam specifikusan, hogy itt ki kellene tiltani. Ez nem az én blogom, vagyis nem az én dolgom. Én az enyémről kitiltottam mert az egyik legrosszabb troll amit valaha is láttam, és kifejtettem a véleményem hogy ezek általában tönkreteszik az ilyen platformokat, ha van elég idejük a normális közösség agyára menni. Ez meg objektív tény. Amúgy nem "a véleménye nem tetszik", hanem egy felháborítóan bunkó gyökér, de nem hiszem hogy ezt pont neked kellene magyaráznom :)

"Ez akkor vitatechnika volt a részedről, vagy a gerinced?"

Te magyarázod félre.

"És ha itt van az általad nem kedvelt MSZB, akkor miért vagy itt? "

Kevesebbet járok errefelé miatta, de egyelőre nem fogom feladni ezt a helyet csak azért mert itt rontja a levegőt. Egyszerűen átugrom a kommentjeit, talán hetente egyszer nézek bele valamibe amit írt, az elég is.

Deansdale 2025.04.10. 18:24:58

@Neytiri1: Mindent összevetve azt hiszem a tisza színvonalát még fel is húzná a vén szatyor...

Ma született bálvány 2025.04.10. 18:58:48

@Deansdale: "Én az enyémről kitiltottam mert az egyik legrosszabb troll amit valaha is láttam, és kifejtettem a véleményem hogy ezek általában tönkreteszik az ilyen platformokat, ha van elég idejük a normális közösség agyára menni. Ez meg objektív tény."

:) Objektív tény, mert te így gondolod! A Deansdale-axióma!

Neytiri1 2025.04.10. 19:28:20

@Deansdale: megjártam néhány blogot, és olvasok még párat, így ezek a jelzők a nőkre bennem maradtak. :)
Egyik szó vonzza a másikat.

Ciccolina végülis tapasztaltabb, mint a tiszások, hiszen parlamenti képviselő volt 5 évig. :)

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2025.04.11. 06:08:32

@Neytiri1: Súlyos értelmezési problémáid vannak. Attól, hogy nincs közös utunk, muszáj egy adott területen együtt élnünk. Szóval, ha az antagonisztikus ellenségemmel kell együtt élnem, legalábbis érdemes ismerni, miről mit gondol.
A kommunikációban én nem szeretem a jópofizást. Mindenki úgy és olyan stílusban mondja el a mondanivalóját, ahogy és amilyen stílusban jólesik. Ezt meg lehet kritizálni, lehet vele egyetérteni. Ez a sokszínűség (pluralizmus), amit ti komcsik nem ismertek, ti uniformizáltok. Érted? Gyűlölhetlek tiszta szívemből, soha nem kell egyetértenem veled, de ettől még lehet véleményed és azt elmondhatod szabadon. Nem kell szeretnem a démonokráciát sem, de ettől még abban élek, és vannak szabályai, amit intellektuális szint kérdése betartani.
Rajtad is tisztán megfigyelhető, hogy be vagy oltva formális logika és kauzalitás ellen. Ez nem világnézeti kérdés. A baloldaliság nem egy világnézet, hanem egy agyi evolúciós különbség eredménye. És leginkább ezért nincs közös utunk.

Neytiri1 2025.04.11. 09:34:41

@Mr Falafel: nincsenek súlyos értelmezési hibáim. Te nem tudsz kilépni a saját "logikádból", bár inkább azt mondanám, hogy nem akarsz kilépni onnan. Szíved joga.

"legalábbis érdemes ismerni, miről mit gondol."
Szerinem azzal, hogy ismered, hogy mit gondol, élhetsz és visszaélhetsz.
Az élés azt jelenti, hogy megérted, bár nem tudsz vele egyetérteni, így vitatkozol (ki milyen stílusban).
A visszaélés az, hogy dörgedelmesen és személyeskedve lebaszod, majd azt mondod, hogy szabadon elmondhattad és elmondhatod továbbra is.

Nem kell jópofizni. Főleg olyannal, akivel nem érzel semmilyen közösséget, a jóleső stílus viszont az azt használót jellemzi.
Én szeretek kedves lenni. Lehet, hogy ez olyan komcsis szokás.
Egyébként leírnád, hogy miért vagyok komcsi?
Persze csak akkor ha lesz időd és kedved.

Szerintem nem létezik egyformaság, egység. És ne is létezzen ilyen.
Én tisztelem a tőlem okosabbakat, gazdagabbakat, bölcsebbeket, jobb embereket és szükségem is van erre.

Magad által magadnak felállított szigorú szabályrendszerben élsz, én legalábbis így gondolom.
Olyan punktum világban. Nem tudom, hogyha az ember magának építi fel ezt rendszert, akkor mennyire könnyű vagy nehéz hozzá alkalmazkodni.

Én azt remélem, hogy én sokkal engedékenyebb vagyok magammal, szabadabb és nyitottabb és kíváncsibb másokra.

Ma született bálvány 2025.04.11. 10:56:48

@Neytiri1: "Magad által magadnak felállított szigorú szabályrendszerben élsz, én legalábbis így gondolom.
Olyan punktum világban."

Vannak szabályok, törvényszerűségek, amiket felettünk álló erő vés kőbe. Ezeket vitatni természetesen jog, lehetőség... az ebből fakadó kognitív disszonancia miatt tévelyegni, szenvedni, na az meg a következmény.

Ideig-óráig működik és menedék lehet a valóság elől, de végképp letérít a megismeréshez vezető útról.

Neytiri1 2025.04.11. 11:18:00

@Ma született bálvány: felettünk álló törvényszerűség számtalan van. De hogy egy ember hogyan áll a másikhoz, elfogadja vagy nem, elküldi a bús picsába, vagy ráhagyja, nekiáll magyarázni valamit, vagy nem érdekli, hogy az értse, vagy lásson más megközelítést, szeretet a másik iránt, mégha idegen is, vagy közömbösség, vagy düh, sebezhetőség megmutatása, vagy páncélhordás, sajnálat, vagy megvetés, stb. ez mind saját törvényalkotásunkon múlik.
Amit változtathat az ember és nem, ezt is saját magunk döntjük el.

Azt írod mindig, hogy ismersz. Amikor lecseszel, amikor írsz két kedves szót, amikor kedvesen magyarázol, amikor durván, akkor mindig velem beszélsz, akiről azt írod, hogy ismered.
De akkor ismerned kell akkor is, amikor hozzám szólsz és tudod, hogy milyen vagyok és mire hogyan reagálok.
Ha ismersz, akkor választhatsz, elfogadsz, vagy meg akarsz változtatni, mert nem tetszik, aki vagyok, vagy hagysz olyannak, amilyen vagyok, és elfogadod, hogy lehet haragudni rám, úúútálni, szeretni.

Lorrh 2025.04.11. 13:24:05

@Ma született bálvány: Ez olyan mint amikor megállt a fekete autó a ház előtt az ötvenes években és becsöngettek: - Elvtárs, érted jöttünk, nem ellened!

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2025.04.11. 15:28:52

@Neytiri1: nem hibáid vannak, hanem problémáid. Az értelmezési nehézségeid nem hibából erednek, hanem evolúciós deficitből. Nagy különbség.

Ma született bálvány 2025.04.11. 17:16:57

@Lorrh: A te olvasatodban biztosan.Csak azóta már nem az a módi... de ez talán neked is feltűnt.

Lorrh 2025.04.11. 19:10:06

@Ma született bálvány: na ezt a párbeszédet akkor törölték. Mert lemocskoskommunistáztak engem. Ez vicces volt, mert én már nyolcvanas években is demszkyék szamizdatját olvastam meg a szabadeurópát hallgattam.

Eileen Malmsbury Croft 2025.04.12. 08:37:52

@Lorrh: Tévedsz. Megvan a komment csak másik poszt alatt.

Neytiri1 2025.04.12. 09:37:26

@Ma született bálvány: a költészet napja nem hagyott nagy nyomot a magyar közéletben. József Attila általad is említett gondolatát sokan használják. Ma már szerintem egyre kevésbé úgy, ahogy ő írta le...

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2025.04.13. 11:52:42

@Lorrh: ezért vagy komcsi. :-))))
Cicerót, Platón vagy Arisztotelészt kellett volna olvasnod.

Ma született bálvány 2025.04.13. 13:29:59

@Neytiri1: ...én maradtam ilyen old-school ;)

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2025.04.14. 20:47:02

@Lorrh: Minden hazugság lehet a világon, csak az nem, hogy te egy megátalkodott komcsi vagy.

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2025.04.14. 22:17:33

@Lorrh: Szóról szóra igaz, ami a cikkben le van írva. Egyedül a "betiltás" szón lehet vitatkozni, mert ma már nem lehet csak úgy betiltani egy filmet, de azt is idézőjelében írja Mező Gábor. És tény, hogy a második részét nem vetítették le, és amíg nem került fel a youtube-ra, alig lehetett hozzáférni.

Ma született bálvány 2025.04.15. 07:26:10

@Lorrh: Ha valamit nem tudsz megakadályozni.. akkor állj az élére! Te még mindig hiszed, hogy a "forradalmak" csak úgy lesznek, maguktól, csak mert a nép elégedetlen? Hová lenne úgy a világ, ha az emberek vaktában forradalmárkodnának, amikor éppen ahhoz van kedvük?

A kelet-európai rendszerváltások sora ugyanolyan "befektetés" volt, mint legutóbb a "Majdan" vagy előtte az "Arab Tavasz".

Kurva nagy mázli, hogy nagyjából békésen lezajlott... bár ugye mindig mondogatják, hogy "Tetszettek volna forradalmat csinálni!"

Lorrh 2025.04.15. 08:38:28

@Disznóvári: azt el tudom képzelni hogy amikor látták kádárék hogy érdemes pakolni a fekete kockákra, nem csak a vörösre, akkor megkeresték demszkyéket és kvázi hallgatólagosan engedték a tevékenységüket. De nem kádárék ügynöke volt demszky rajk krassó. itt a súlyos csúsztatás amit a ps sugall.
ja persze már negyven év múlva mindenkit le lehet ügynöközni, mindennek az ellenkezője is igaz, én már köpök ezekre a nagy leleplezésekre mert már mindenki tud összevissza hazudozni, minél többen meghalnak a kortársak közül akik még látták élve lenint.

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2025.04.15. 09:03:13

@Lorrh: Krassóról szót sem ejt Mező Gábor. Őt általában kedvelik még a radikáljobbosok is, az igazi rendszerváltók példájaként szokták felhozni. Modor Ádám írt róla könyvet, őt említi Mező a cikkben, mivel ő volt a riporter a filmben. Vagyis hazudozol össze-vissza, te moslék komcsi.

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2025.04.15. 09:23:17

@Lorrh: Mező Gábor véleménye Krassóról:
"?Krassó zsidó származású magyarként született, kommunistának indult, de igazi hazafivá vált. És ezt a mondatot ő is fontosnak tartotta.
?Ő írta barátja, a szintén teljesen elfelejtett Nyugati László halálakor a következő sorokat: „Nyugati László egyik ítéletében »antiszemita uszítás« is szerepelt, mert azt hangoztatta, hogy aki zsidó, értelmiségi és volt kommunista, annak Magyarországon háromszorosan is tisztességesen kell viselkednie, hogy visszaszerezhesse e csoportok becsületét. Nyugati Lászlónak megadatott, hogy halálával is ezt az életcélját szolgálja.”
Mit tegyek hozzá? Krassó magáról is írhatta volna.
?És persze a pofátlan részlet: antiszemita uszítással vádolták a zsidó származású Nyugatit, mert kimondott valami nagyon igazat. Valamit, amiről nem divat beszélni. Vagy értelmesen beszélni.
?Hogy ahogyan azzal is illik és muszáj szembenézni, hogy mit tettek vagy nem tettek a szüleink, nagyszüleink '44, '45-ben, azt sem szabadna elfelejteni, ami a válaszreakció volt. Mindezt gyűlölködés és általánosítás nélkül, megértve a történelem állandó menetét (akció, reakció, akció, reakció). De őszintén, a köntörfalazást és főleg a hazugságokat elhagyva. Másképp örökké traumatizálva leszünk, saját világunkba beleragadt óvodásokként nézünk majd egymás felé. Egy olyan országban, ahol aztán igazán meg kell értenünk egymást. Magunkat.
?Krassó végigjárta a lépcsőket. Kommunistaként indult, de a teljes őrület idején azért már felébredt. Ült ’56 után. Aztán bevitték izgatásért. „Lidi” fedőnéven utazott rá az állambiztonság. Ügynökök serege vette körül, de egykori társai szerint a legtöbb besúgón átlátott. Vécékben beszélgetett, amíg a lehúzót rángatták. És állandóan viccelt, szórakozott a hatalommal.
?Krassó Györgyék radikális, de békés rendszerváltást akartak. Felelősségre-vonást. Pontosan átlátta, hogy mi történik.Tudta, hogy ez átmentés. Ahogy ő mondta, nem csak az örömlányokat, de még a bútorokat sem cserélik ki a kuplerájból. Ezért mindig távol maradt az SZDSZ-től, az MDF-hez meg nyilván soha nem volt köze.
?Ahogyan Csengey Dénes, ő is óvott „minket” a mindenhová beférkőző, megigazult kommunistáktól és a hálózati emberektől. A liberális álarcban hepciáskodó és filozofálgató egykori kárder-gyerekektől. A konzervatív köpönyegbe bújt egykori megalkuvóktól. Most nem azokról beszélek, akik őszintén megváltoztak, esetleg patrióta kommunisták voltak. Hanem az átállókról.
?Amikor 1989-ben levették a rettegett Münnich Ferenc nevét viselő utcatáblát – Krassó ott lakott az egykori Nádor, majd Münnich, majd újra Nádor utcában – kimentek a rendőrök. Ikonikus kép, ahogyan közöttük áll és vigyorog.
?Molnár Tamás és a többiek azt mondják, tőle tanulták meg, hogy nem kell félni. Hogy nem kell lapítani. Nem kell kussolni. És, hogy lehet viccelni. A hatalom mindig azt bírja a legkevésbé.
?Per lett belőle. Amikor azt kérdezték, miért rendeztek „be nem jelentett politikai akciót”, akkor azt mondta, ez kulturális rendezvény volt. Azt mondták, az nem lehet. Jó, akkor sportrendezvény volt – mondta egy egykori „tanítványa” szerint. Elképzelem a bíró képét. Sportrendezvény – végülis felmászott és lemászott a létráról.
?Viccelt és mókázott és harcolt, de közben elégette magát, már 1991-ben meghalt. Éppen harminc éve. Barátaival róla beszélgettünk, ezt adjuk majd csütörtökön a PestiTV-n, este 10-kor. Nem szomorúan emlékeztek, mert ő sem volt az. Old school életművész volt. Éjjel élt és dolgozott, majd délben kelt.
?Nem sok emberrel akartam mindig találkozni, de ő közéjük tartozik. Humora, egyenessége, esze és megvesztegethetetlensége örök példaképpé teszi. Én soha nem voltam ilyen bátor, ezért nagyon tudom tisztelni azokat, akik fáklyákként világítottak.
?Csak azok a rohadt kérdések.
?Miért nincs szobra Budapesten? Miért Molnárék állítottak neki emléktáblát a Főváros vagy az állam helyett a Dráva utcában? Amikor korábbi „szamizdatos-társa”, Demszky Gábor hosszú évekig vezette a várost? Miért nincsenek elismerve az akkori ellenállók érdemei? Maroknyi emberről beszélünk, akiket üldöztek, kirúgtak, akiknek a nyugdíját azóta sem rendezték.
?Hogy Demszkyék miért nem állítottak neki szobrot? Szerintem azért, mert nem egy társaság volt. Mert az ő igaz alakja árnyékként telepedett volna rájuk. Krassó átlátott Demszkyn és az egész SZDSZ-en. Nyíltan beszélt erről Forró Tamás titkos megbízottnak és cimborájának, Havas Henriknek az elhíresült Nap-TV-s beszélgetésben.
www.youtube.com/watch?v=iXNW1WPTCY0&t=67s
?Simán lefegyverezte, túlbeszélte, „leérvelte”azt a két nagyképű, azóta már régen meggazdagodott alakot. Mégis ők maradtak velünk. Nem Krassó. Nem a Krassók.
?Hányan hallottak a Magyar Október Pártról? Őszintén, ha nyolc éve kérdeznek, azt sem tudom, miről beszél az illető.
?Pedig Magyarországnak tiszta hősökre van szüksége. Meg nem alkuvókra. Emlékezzünk Krassó Györgyre. Ne hagyjuk, hogy elfelejtsék."
www.facebook.com/mezogaborhalozat/photos/a.106161844092708/637404884301732/

Lorrh 2025.04.15. 15:11:49

@Disznóvári: te beszélsz!? te ott jöttél a horthy lova mögött és te nyerítettél helyette!

Ma született bálvány 2025.04.15. 17:27:56

@Lorrh: " te ott jöttél a horthy lova mögött és te nyerítettél helyette!"

Lorrh testvér! Ezek szerint te is ott masíroztál! Jól tartod magad!

Neytiri1 2025.04.15. 17:51:08

@Ma született bálvány: az egy túl modern vonal, hogy azt mondom, hogy ne haragudj értem se? ;)

Ma született bálvány 2025.04.15. 17:56:45

@Neytiri1: Nyugi, ez ingyen-szívből jön, nem tartozol sem köszönettel, sem egyébbel ;) Én ilyen vagyok... akik ismernek, gyakran mondogatják, amikor elmegyek mellettük az utcán: jó ember!

Lorrh 2025.04.16. 09:53:40

@Ma született bálvány: Látom nem esett le hogy markosnádas idézet a hugyosjózsiból?

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2025.04.16. 11:12:51

@Lorrh: Micsoda műveltségbeli fölény!

Igen, ez van, nektek Demszky meg markosnádas jutott, nekünk meg Platón, Arisztotelész, Descartes, Heidegger, meg ilyenek.

Lorrh 2025.04.16. 11:33:47

@Disznóvári: hú de be vagy feszülve, iszol te eleget Bélám?

Ma született bálvány 2025.04.16. 12:20:56

@Lorrh: Bevallom, vannak jelentős fehér foltok a műveltségemet illetően. Hugyosjózsi például ilyen. Most kucorodjak le a sarokba és szégyenkezzem? :(

Ma született bálvány 2025.04.16. 12:21:33

@Lorrh: Ez is egy hugyosjózsis szállóige?

Lorrh 2025.04.16. 13:15:06

@Ma született bálvány: szarul áll ez a álértelmiségi pózolás.

Ma született bálvány 2025.04.16. 17:27:10

@Lorrh: Hát akkor engedd el.. légy önazonos!

Alfőmérnök 2025.05.08. 15:36:32

@Lorrh: A Szabad Európával nem is volt gond a '80-as években, ott dolgozott pl. Lovas István, Drábik...

Lorrh 2025.05.10. 07:54:45

@Alfőmérnök: és például Drábik nézetrendszere nem változott negyven év alatt?

Alfőmérnök 2025.05.10. 13:13:02

@Lorrh: De, változott, ahogy bővültek a világról szerzett ismeretei, tapasztalatai.
süti beállítások módosítása