Menekülttábor

hajléktalan gondolatok éjszakai szállása

AZ EGYÉNI FELELŐSSÉGTUDAT SZINTJE

2018. február 13. 16:54 - Mr Falafel

Hogy az mi? – Megpróbálom szemléltetni.

Képzeljünk el egy 10 g/cm³-nél nagyobb sűrűségű, szilárd halmazállapotú, legvalószínűbben nikkelből és vasból álló magot, amely ötezer kilométernél is mélyebben van, egészen pontosan a bolygótest közepén, emiatt úgy nevezzük, hogy földmag. Az ember eddig mindössze alig több, mint tíz kilométer mélyre volt képes lefúrni, vagyis a földmag az a szint, amit nagy valószínűséggel soha nem fogunk elérni.

Na, hát az egyéni felelősségtudat szintje jelenleg pont olyan elérhetetlen távolságra van tőlünk, mint a földmag. Persze, nyilván nem mindenki számára, de e kivételek oly csekély számban fordulnak elő, hogy jelenlétük a magyar társadalomban elhanyagolható, a fizika meghatározását kölcsönvéve: pontszerű.

Mindez arról jutott eszembe, hogy a „Miskolcról, szabadon” elnevezésű Facebook-os csoportban egy, a saját bevallása szerint harmincnyolc éve az építőiparban dolgozó melós kijelentette, egyetlen munkás sem felelős az általa elvégzett munka minőségéért, hanem csupán a tervező és a megrendelő.

Nos, akinél már dolgozott vízvezeték- vagy villanyszerelő, kőműves és burkoló, az velem együtt szisszen fel ennek hallatán. Sajnos azt kell mondanom, hogy az építőipar nem a legjobb képességű emberek úri kaszinója. Éppen ezért nem is érdemes foglalkozni velük, hisz oly mértékben öntudatlan népek, hogy érdemi diskurzus lefolytatására alkalmatlanok.

Ez nem lekezelés a részemről. Természetesen az általuk elvégzett munkákat fontosnak tartom, a társadalomban betöltött szerepüket meg pláne. A véleményem arról szól, hogy társadalomtudományi kérdésekben magas szintű vitát iskolázatlan emberekkel nincs lehetőség lefolytatni.

Én hobbi szinten értek az autószereléshez. Aki ismer, tudja jól, nem szaladok minden aprósággal egy mesteremberhez. Ám, amikor elviszem a járművemet egy olyan szakemberhez, aki érti a mestersége csínját-bínját, nem kezdek el vitatkozni vele, mintha én jobban tudnám. Mert nem tudom, nem tudhatom jobban. Ebben ő képezte magát, neki van gyakorlata benne, az ő szava szent és kész. Ez az én hozzáállásom.

Vitám tehát az egyéni felelősségtudat tekintetében nem a képzetlen, vagy más irányú képzetséggel bíró emberekkel van, hanem széles körben értelmezve a társadalomtudósokkal, egészen pontosan most a pedagógusokkal.

Olvasom valami Deliága Éva nevű gyermekpszichológus írását a diákok-iskola-tanterv vonatkozásában. Én nem ismerem az illető hölgy szakmai felkészültségét a saját szakterületén, de az értekezésének a pedagógiáról szóló részéből kiordító ostobaság elemi erővel vágott pofán.  

A praxisában előforduló esetek felsorolásával kezdi. Mindenki járt iskolába valameddig, van tapasztalata. A legtöbben szülők is vagyunk, tehát gyermekünknek az oktatási renddel folytatott küzdelmével kapcsolatban is képben kell lennünk. Éppen ezért nem a diákok iskolai élményeit fogom taglalni, bár illusztráció gyanánt esetlegesen meg kell említenem konkrét példákat.

Aztán, amikor magyarázatot kell adnia arra, hogy egy pedagógus miért oktat kifogásolható módon, azonnal előáll a mai politikai ellenzék, a balliberálisok orbitális hazugságaival, semmivel sem igazolható mantrákkal, az egyéni felelősségről való reflexszerű tereléssel. Mindenért a kormány a hibás. A mostani. Ez az oktatási rendszer… és most idézek tőle:

„A probléma összetett. Magyarországon örökségünk a poroszos iskolarendszer, ahol a rend, fegyelem, frontális oktatás, nagy lexikális ismeretanyag a meghatározó.” 

Nem tudom, az most erősít-e engem, ha elmondom, hogy rektori dicsérettel diplomáztam pedagógiából, hogy anno Vekerdy Tamás tanár úrtól Horváth Attila államtitkár úrig többen próbáltak megnyerni a Waldorf programnak, az oktatási minisztériumnak. A pedagógiatörténeti államvizsgám jelesét csak úgy voltak hajlandóak jegyzőkönyvezni, ha az éppen államvizsgázó társam helyett elmondtam a tételét. Természetesen ez amolyan poénkodás volt a professzoromtól, de egyben demonstráció is.

Én nem azért szereztem egyetemi diplomát pedagógiai pszichológiából, mert máshová nem vettek fel. Én akartam azt a tudást, amit ott megkaphattam. Szemben sok más pedagógussal, de erről majd később!

Valamit a tudományt tisztelő ember hitvallásáról:

„Van-e csúfabb ugyanis a meggondolatlanságnál, és van-e bármi is olyannyira megfontolatlan, olyannyira méltatlan a bölcs tekintélyéhez és belátásához, minthogy akár hamis nézeteket képviseljen, akár pedig fenntartás nélkül síkraszálljon olyasmi mellett, amit nem vizsgált meg és tárt fel eléggé?”

/Marcus Tullius Cicero: Az istenek természete/

S akkor a valóság a gyermekpszichológus hölgy álltásaival szemben!

Nincs poroszos iskolarendszer Magyarországon. Egyrészt a pedagógusképzés már a 90-es években, a szocialista kormányzás idején szakított a „régi” oktatási renddel, s képzéseit a bolognai rendszerhez, vagyis a nyugat-európai trendekhez igazította. Ebből egyenesen következik, hogy a 90-es évek végétől egyetlen poroszosan képzett pedagógus sem került ki felsőoktatási intézményekből.

Maguk az iskolák is átalakultak, előbb hat, majd nyolc osztályos gimnáziumok lettek. A hagyományos tagolás (8 év általános, 4 év középfokú) mára gyakorlatilag nem is létezik. A Magyar Bálint minisztériuma által kidolgozott NAT (Nemzeti Alap Tanterv) gerince ma is érvényben van, a teljes mostani rendszer (egyébként helyesen) erre épül.

Itt álljunk meg egy szóra!

Én a bolognai oktatási rendszert életképtelen ostobaságnak tartom. Pont azért, mert az egyéni felelősségtudat kialakulását nemhogy nem teszi lehetővé, de kifejezetten akadályozza. Arra nevel, hogy a kiválóság rossz, csakis a „mindenki legyen egyformán középszerű” a jó. Mégis helyesnek tartottam a bevezetését, mert a nyugati típusú társadalmakhoz való idomulásunkat elősegítette, elősegíti. 

Részlet a 2011. évi CXC., a nemzeti köznevelésről szóló törvényből:

  1. § (1) A törvény célja olyan köznevelési rendszer megalkotása, amely elősegíti a gyermekek, fiatalok harmonikus lelki, testi és értelmi fejlődését, készségeik, képességeik, ismereteik, jártasságaik, érzelmi és akarati tulajdonságaik, műveltségük életkori sajátosságaiknak megfelelő, tudatos fejlesztése révén, és ezáltal erkölcsös, önálló életvitelre és céljaik elérésére, a magánérdeket a köz érdekeivel összeegyeztetni képes embereket, felelős állampolgárokat nevel. Kiemelt célja a nevelés-oktatás eszközeivel a társadalmi leszakadás megakadályozása és a tehetséggondozás.

Ezt kell megvalósítani az oktatási intézményekben. Mit vár a pedagógusoktól? Íme:

(3) A nevelési-oktatási intézmények pedagógiai kultúráját az egyéni bánásmódra való törekvés, a gyermek, a tanuló elfogadása, a bizalom, a szeretet, az empátia, az életkornak megfelelő követelmények támasztása, a feladatok elvégzésének ellenőrzése és a gyermek, tanuló fejlődését biztosító sokoldalú, a követelményekhez igazodó értékelés jellemzi.

Hogy ez az egyes oktatási intézményekben mennyire valósul meg, azért a „rendszert” alig terheli felelősség. Szemben az intézmény dolgozóival és a szülőkkel, akiknek a felelőssége viszont fokozott. Más kérdés, hogy lerázzák magukról, mint kutya a bolhát.

Beszéljünk kicsit az ismeretanyagról is!

Az ismeretanyag bővülése nem holmi oktatási rendszer következménye, hanem az emberi társdalom folyamatos változásának, differenciálódásának, jó esetben fejlődésének következménye. Ebből nyilvánvalóan következik, hogy a tananyag nem lehet kevesebb, csak több, a mai gyerekek ilyen szempontból való terhelése jelentősebb. Szerencsére!

Amíg az őskorban a gyerek tanulnivalója abból állt, hogy ősanya megtanította, mely bogyók ehetőek, ősapa pedig azt, miként kell állatot elejteni, addig a modern korban, amelyet manapság szeretnek digitális társadalomként aposztrofálni, a tudás szerteágazó ismeretekből áll össze. A millió forrásból táplálkozó tudásanyag megfelelő elsajátítására kell képeznünk szakembereket, nem pedig azon lamentálni, hogyan lehetne még kevesebbet tanítani, hogy a gyerek játszhasson.

Az iskola nem játszótér, játszóház! Az a pedagógus és szülő, aki szerint annak kéne lennie, egyszerűen retardált. Az iskola inkább munkahely, nem véletlen, hogy a nappali tagozatos felsőfokú képzésben résztvevőknek a képzés évei beleszámítanak a munkában eltöltött időbe. Az sem teljesen igaz, hogy a gyerek magának tanul, mert az állam nem azért áldoz a képzésére, hogy Harry Potter akarjon lenni.

Tanulni jog és kötelezettség egyszerre. S bár a tanulók igénye is szempont a tanterv összeállításánál, nem a döntő szempont. Nem lehet az! A gyermek igénye ugyanis, - éppen mentális éretlensége okán – sokszor irracionális. Így tehát azon szülők, pedagógusok és politikai kalandorok, akik ezeket az irracionális törekvéseket, mint a jövőben pozitív hozadékot eredményező magatartást támogatják, ártanak a gyereknek, ártanak a társadalomnak.

Ezek az elvetemült idióták szoktak olyanokkal érvelni, hogy híressé vált emberek, esetlegesen tudósok sem voltak mind jó tanulók. Nos, ezek a kivételek, amelyek azt a szabályt erősítik, hogy tanulj, ha el akarsz érni valamit. Hiszen az is tény, hogy a tudósok, a nagyszerű emberek elhanyagolható kivételtől eltekintve mind nagyon sokat és keményen tanultak, képezték magukat, hogy elérjenek valamit, amiért érdemes vállalni a kemény munkát.

Ami azonban a legfontosabb, aminek kimondásától az ostoba szülő, a léhűtő pedagógus és a balliberális politikus irtózik, az a tény, hogy a tanterem ajtajának bezárultával nincs ott sem Orbán Viktor, sem más mumus, csakis a pedagógus és a gyerekek. Onnantól minden a tanáron múlik, nem valamiféle démonizálható rendszeren. Csakis a tanáron!

Ezt kimondani azonban magában hordozza az egyéni felelősség gondolatát is, amitől a tanár és a balliberálisok úgy prüszkölnek, mint ördög a tömjéntől. Helyette mantrázzák a hülyeségeket, támogatják a gyereket abban, hogy ne tanuljon. Pedig a tudás hatalom, a tudást viszont kizárólag tanulással lehet megszerezni, ergo, aki nem tanul (vagy nem születik kivételes helyzetű családba), az vélhetően a Bosch-ban lesz szalagmunkás, vagy elmegy Angliába hasonló munkára több pénzért.    

Olvasott már kerettantervet bármilyen tantárgyból akárki is, aki az iskolai túlterhelésről, az avítt tananyagról delirál? Lefogadom, hogy nem. A tantárgyak kerettantervei rendkívül tágas mozgásteret adnak a pedagógusoknak, pusztán élni kellene vele. Szó nincs sehol arról, hogy Móra Ferenc: Kincskereső kisködmönjét kell magyar irodalomból tanítani. Egyébként sem egy mű tartalmának ismerete adja a tudást, hanem a történetéből leszűrhető tanulság, olyan tanulság, amely a mai társadalmunk élethelyzeteire is reflektál.

Hogy aztán a gyermek felfogja-e, beépíti-e gondolkodásába mindazon ismeretanyagot, amit a tanár átad, szinte teljesen csak a pedagógus felelőssége. Mert vagy képes megtanítani a nebulókat, hogyan ismerjék fel a hasznos ismereteket, amelyből a valódi tudás származik, vagy nem. Nincs rendszer, amelyik a pedagógus alkalmatlanságáért átvállalná a felelősséget, hiába mantrázza ezt az összes hitvány tanár és balliberális politikus.

Adódik a kérdés: Akkor hogyan változtassunk a kialakult helyzeten?

A helyzet több évtized alatt, még a szocializmusban vált katasztrofálissá, amikor azokból lett pedagógus, akiket sehová nem vettek fel, csak tanító- vagy tanárképzőbe. A saját sikertelenségük okán frusztrálttá lett emberek frusztrációs dühe aztán rázúdult a gyerekekre.

Első és legfontosabb lépés tehát az, hogy a pedagógus életpályát kívánatossá tegyük, hogy akik azt választják, ne kényszerből tegyék. Ennek egyetlen eszköze a pénz. Üres zsebbel, társadalmi megbecsülés nélkül hivatástudatot elvárni egy pedagógustól ostobaság. A pedagógusok bérfejlesztése tehát primátust kell, hogy élvezzen.

Mennyi legyen a fizetésük? – Lássuk csak!

A napokban jelentette ki egy kormánytag, hogy az orvosok bérét tízezer euró (hárommillió forint) körüli összegre kell felvinni, mert az volna méltó az orvosi hivatáshoz, az lenne jól artikulált elismerés a társadalom részéről az állam által. Helyes, egyetértek! Viszont ezen elvek szerint egy jól képzett pedagógus bére sem lehet kevesebb hétezer eurónál (kétmillió forint).

Ugyanis az életünk és egészségünk után/mellett a legfontosabb a gyermekünk, illetve az ő testi és lelki fejlődése. Annak letéteményese pediglen a pedagógus. Bátran állítsunk fel fontossági sorrendet, vállaljuk fel alapvető, mondhatni, genetikusan öröklődő értékrendünket, amelyben az élet és testi épség után közvetlenül a gyermek következik.  Nem kell ezt eltagadnunk.

Persze, a balliberális mantrák szerint mindenki egyformán fontos, minden ember ugyanannyit ér. A társadalom számára biztosan nem! Vízvezeték-szerelő és hegesztő nélkül biztosan ellennénk, de orvos/gyógyító nélkül aligha. És hasonlóan fontos a tudás továbbadásának képességével rendelkező szakember is, a pedagógus. Fontosabb, mint a bírósági jegyző, vagy a bolti eladó.

Szeretném kiemelni, nem az egyes szakmák ellen szólok, hanem egy ésszerű érv mentén a kiemelten fontos képzettségek mellett. Nem célom megsérteni a felszolgálókat vagy a traktorvezetőket, de nekik is kell rendelkezniük annyi belátási képességgel, hogy elfogadják, vannak fontosabb feladatellátók is, mint ők. Az egyik ilyen a gyermekeik tanítója, nevelője.

Szóval, kapjanak valódi anyagi elismerést a pedagógusok. Ám ezzel együtt a képzésük rendszerét is át kell alakítani, mert az nem elfogadható, hogy amíg egy orvos nyolc éven át tanul, képzi magát, addig egy pedagógus akár már három év alatt is diplomát kaphat. Az én vízióm szerint öt év alapszakasz után további három év szakképzés lenne indokolt. Továbbá kapja meg a pedagógus is a tudósoknak általában kijáró két betűt a neve elé.

Ez perspektíva lenne. Így a kiválóak versengenének a pályán, nem a csalódottak, a máshová nem kellők töltenék be. Ilyen körülmények mellett lehetne számon kérni, ha egy pedagógus nem végzi lelkiismeretesen a munkáját. Sajnos én nem látok rá sok esélyt, hogy ilyen ideális körülmények beálljanak. Mindettől függetlenül a pedagógusok egyéni felelőssége fennáll az oktatás színvonalának elégtelensége vonatkozásában.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://menekulttabor.blog.hu/api/trackback/id/tr7313665698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deansdale 2018.03.03. 11:44:32

Az álláspontod tökéletesen érthető és logikus, ugyanakkor csak a téma felével foglalkozik. Az, hogy a tanárnak le kell adni a tanagyagot, és ha kell ehhez meg kell fegyelmeznie az osztályt, valamit hogy Orbán nem áll ott senki háta mögött, teljesen igaz. Viszont ettől függetlenül tönkre lehet tenni az oktatást, és az EU, meg a progresszívek meg is tették, szándékosan, tervezetten. A fő fegyver az integrált oktatás - ami nem a cigókra értendő, hanem az eltérő képességű gyerekekre, teszem hozzá azok kedvéért, akik rögvest rosszra gondolnának. (Bár a cigók kényszerű integrálása is rengeteget árt, de ezt most hagyjuk.) Régen, nagyon helyesen, a hülyék, testi-szellemi fogyatékosok, agresszívek, sudribunkók a kisegítő iskolákba jártak, ami igen nagy szerepet játszott abban, hogy a többi gyerek a "normális" iskolákban normális körülmények között tudott tanulni. Ez az MSZP legutóbbi kormányzása alatt megszűnt, illetve az EU is beleszólt a dologba - bizonyos támogatásokat csak akkor folyósított ha ezeket a más képességű kölyköket benyomták a normál oktatásba. Emiatt évről évre látványosan zuhan az oktatás színvonala, és nem azért mert a tanárok hülyébbek, hanem mert minden osztályban van már 1-2 SNI-s, 2-3 BTMN-es, meg 3-4 olyan kezelhetetlen gyerek, akire még nem aggattak rövidítést. Szerintem elég csak belegondolni, hogy mennyivel nehezebb egy átlagos tanár dolga, ha az aznapi első órájában van a kölykök között egy félvak, egy autista meg egy enyhe értelmi fogyatékos, a második órájában 2 diszlexiás és egy félsüket, a harmadikban egy olyan kölyök aki időnként dührohamokat kap és még a tanároknak is nekimegy, ésatöbbi, ésatöbbi. Ez rengeteg fölösleges stresszt és terhet tesz az egyszerű tanárokra, akik egyébként nem is tanulták mindezen problémák szakszerű kezelését. (Persze lehet azt mondani, hogy küldjék el őket tanfolyamokra, csak aki ilyet mond az sem gondolta végig, hogy ez mennyire kivitelezhetetlen és egyébként is zsákutca.) És ami még rosszabb, 1-2 viselkedészavaros gyerek egész osztályokat tud megmérgezni, fegyelmezni ugye tilos, a gyerekre még ferdén nézni sem lehet, úgyhogy a tanár legföljebb rimánkodhat a 6 éves kis Perszephonénak vagy Brájennek, hogy óra közben ne mászkáljon össze-vissza a teremben és ne verje az osztálytársait. Az ilyen esetek minden szinten kezelhetetlenek, a tanulókat az iskolából kirúgni nem lehet, legföljebb akkor történik valami, ha a megvert gyerekek szülei feljelentést tesznek a rendőrségen - ami általában több hónap vagy év sz*pás után szokott csak bekövetkezni, amikor csont törik vagy egyéb 8 napon túl gyógyuló esemény van.

Egy tanárnak alapvetően nem az lenne a dolga, hogy ilyen szarokkal foglalkozzon, és lehet azt mondani, hogy pofa be, abból az anyagból kell dolgozni amit megkap, de ez ebben a formában már csak az eb kötése a karóhoz - az oktatásunk szét van b*szva, a tanárok keze pedig szándékosan meg van kötve, hogy még ha akarják se tudják kijavítani a tudatosan létrehozott problémákat. A jövőnket baszta szét az MSZP az EU vonatkozó bizottságaival karöltve, amiért én kellőképpen rühellem is őket, csak azt bánom, hogy a fidesz sem lép semmit az ügyben. Persze az EU-s pénzek osztását ők sem tudják megváltoztatni, de ez a helyzet van annyira súlyos, hogy ha nincs más megoldás akkor le kell mondani az oktatásba érkező EU-s pénzekről, és elfelejteni a liberált feelgood hülyeséget, miszerint ha a 8 évesen a tanítónőket fogdosó gyerek nem speciális suliba jár, hanem a többiek közé, akkor azok majd megtanulják elfogadni, és tolerancia lesz meg inkluzivitás. Persze ez jó duma, lehet rá hivatkozni miközben egész generációk tanulmányait és szocializációját roppantják meg.

Ez az egész nem a tanárok fizetéséről szól (azzal nincs semmi gond), meg nem is úgy a fidesz sara, ahogy az ellenzék fröcsögi, csak kár hogy az átlagember egyáltalán nem lát a színfalak mögé, és fogalma sincs mi is az igazi baj az oktatással.

Deansdale 2018.03.03. 11:52:22

"Az én vízióm szerint öt év alapszakasz után további három év szakképzés lenne indokolt. Továbbá kapja meg a pedagógus is a tudósoknak általában kijáró két betűt a neve elé. Ez perspektíva lenne. Így a kiválóak versengenének a pályán"

Ez egy érdekes gondolat, de szerintem aki ennyit feccöl a saját tanulmányaiba az utána nem fog elmenni kvázi-fogyatékos cigány purgyékkal küszködni Olaszliszkára, inkább kimegy külföldre egyetemi profnak :) Sajnos a magyar társadalomban nincs annyi kiaknázatlan pedagógus-tehetség, hogy megfelelő fizetéssel és az átlagosak kiszórásával minden helyet magasan képzett, tehetséges és elkötelezett jelöltekkel tölthetnénk fel. Ha havi 10 misit keresnének sem lennének elegen.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2018.03.03. 19:47:06

@Deansdale: Maximálisan egyetértek. A párom szociálpedagógus, ebből írta a szakdolgozatát. Aki a szakszolgálatokhoz tartozó tanulókat betette normál iskolába, az elmebeteg volt.

Frederick 2018.03.06. 09:16:14

@Deansdale: @Mr Falafel:

"Régen, nagyon helyesen, a hülyék, testi-szellemi fogyatékosok, agresszívek, sudribunkók a kisegítő iskolákba jártak, ami igen nagy szerepet játszott abban, hogy a többi gyerek a "normális" iskolákban normális körülmények között tudott tanulni."

"Aki a szakszolgálatokhoz tartozó tanulókat betette normál iskolába, az elmebeteg volt. "

Az alternatív oktatás hívei általában az ilyen érvekre szokták előhozni a Gyermekek Házát, mint pozitív példát, miszerint működik az integráció az oktatásban.
www.youtube.com/watch?v=RI3cuKkovJY

Mivel nem jártam ott, fogalmam sincs, hogy ez most valóság, vagy Patyomkin-falu.

A Tani-Tani jelen pillanatban azért lobbizik, többek között, hogy a magyar oktatás készüljön fel a migráns gyermekek oktatására. Természetesen integrált oktatás keretében.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2018.03.06. 10:42:14

@Frederick: Elmebetegek. Egyrészt a sérült gyerekekkel szemben társaik nagyon khm őszinték tudnak lenni. Ettől az ő integrálódásuk nem lesz könnyebb, legfeljebb megedződnek a gúnyolódások ellen. A felnőtt ember sokkal toleránsabb, tehát a munkahelyeken lehetne integrálni őket. A nevelési tanácsadók és speciális iskolák iszonyat magas színvonalon működtek a 90-es években. Azt kellett volna még jobban finanszírozni, nem az idő előtti integrációt, ami inkább káros.

Frederick 2018.03.06. 14:53:56

@Mr Falafel: Mondjuk én is egyre inkább szegregációpárti vagyok.
1, Külön iskola a cigányoknak. (Amúgy van olyan óvoda, ahova csak cigány gyerekek járnak. És ami benne a legszebb: külön a cigány szülők kérésére.)
2, Külön iskola a szellemi sérülteknek. Persze vannak ilyenek, a speciális iskolák. Igen, ahogy írok, ezeket kellene még inkább finanszírozni.

Amúgy én még pár évvel ezelőtt beszélgettem gyógypedagógusokkal, akik azon a véleményen voltak, hogy az autistáknak ugyancsak külön iskola kellene. Ugyanis az autisták teljesen más gyógypedagógiai módszert igényelnek, mint a többi szellemi sérült.

Deansdale 2018.03.06. 16:15:54

@Frederick: Egy elit intézményben, válogatott tanárokkal marhakönnyű egy jól kinéző filmet leforgatni (elvégre a kamera csak azt látja amit a filmmel mutatni szeretnének), csakhát próbálja meg valaki ugyanazt megcsinálni egy átlagos suliban tiszafütykösön.

Ja, és a fentebbi kommentemből csak a lényeget felejtettem ki a nagy kapkodásban: az integráció a "más képességű" gyerekeknek sem jó, sőt, kifejezetten árt nekik hogy az igényeikre szabott speciális képzés helyett benyomják őket a mélyvízbe, olyan tanárok alá akik nem tudják mit kedjenek velük, és őszintén szólva a legtöbben a hátuk közepére kívánják őket. És aztán ezekhez a kölykökhöz heti 1-2 órában KIJÁR a szakszolgálat az általános iskolákhoz, és a rendes tanórák helyett(!) speckó órákat tartanak nekik, ami annyit ér mint halottnak a cvikipuszi - de legalább garantálja hogy ne tudjanak rendesen haladni a tananyaggal. Ez az egész baromság kizárólag néhány szülőnek tetszik, akinek az egóját sértette volna ha a gyereke kisegítő suliba jár, és így most nyugodtan mondhatja, hogy a gyerekkel nincs nagy gond, hiszen rendes suliba jár. Az, hogy ez a gyerekének sem jó, a többi gyereknek meg egyenesen a halála, az sajnos nem hatja meg az ilyeneket.

Frederick 2018.03.06. 19:24:01

@Deansdale: @Mr Falafel: A Soros Alapítvány rengeteg alternatív iskolát támogatott anyagilag. Többek között a fent említett Gyermekek Házát, aztán a Waldorf-sulikat, a Rogers-iskolákat, a Freineit Alapítványt, a Burattino Iskolát, a Kincskereső Iskolát, az Alternatív Közgazdasági Gimnáziumot, a liberális pedagógusok által működtetett tanodákat stb.

Pedagógiai hatékonyság szempontjából rengeteg különbség van ezen iskolák között (valamelyik jobb, valamelyik rosszabb), viszont érdekes módon akadnak ideológiai azonosságok:
- elkötelezettek a nyílt társadalom modellje mellett
- hívei az integrációnak
- a tolerancia propagálása
- a másság tisztelete
- a multikulturalizmus propagálása
- ellenszenv a poroszos modellel szemben

Az oktatásban a Soros-hatás már jó ideje érződik. Már a rendszerváltás óta.

Alfőmérnök 2018.03.06. 19:55:46

@Frederick: Meg se nézem a GYH-s filmet, ismerem őket.
Valójában válogatott tanárok vannak és jórészt elit szülők elit gyermekeit veszik föl + néhány problémásat/hátrányos helyzetűt "kirakatba", hogy demonstrálják, hogy itt integráció folyik és ezért plusz pénzekért pályázhassanak. Valójában ők is tudják, hogy ez csak bizonyos (szigorú) feltételek mellett működik. Közoktatásban, tömegesen nem lehet ilyen feltételeket teremteni.
Érdekesség, hogy elég sok állami pénzt is kapnak, szerintem mert a jobbos Lányi Zsolt, akivel elég jó viszonyban vannak, kibulizza nekik.
index.hu/belfold/2018/01/26/3_5_milliardot_kap_a_ii._keruleti_gyermekek_haza/#
Annyiban jobb, mint a Waldorf, hogy nem okkultista-steinerista-szektariánus alapokon nyugszik a filozófiájuk.

Alfőmérnök 2018.03.07. 00:05:14

@Alfőmérnök: jav. "kibulizta", mert ahogy látom, tavaly meghalt szegény.

Frederick2 2018.10.09. 19:10:19

@Alfőmérnök: @Mr Falafel:

Szerintem súlyos probléma a magyar társadalom infantilizálódása. (Ami nem elválasztható a nyugati civilizáció infantilizálódásától.) Sajnálatosan ennek a problémakörnek a liberális értelmezése és kezelése a domináns.

Most találtam ezt a blogot. A pszichológus hölgy olyan területek "szakértője", mint a Pán Péter-szindróma, a Mamahotel, a Z- és az Y-generációk problémái. Meg is kérdezik a véleményét az olyan "korrekt" orgánumok, mint a WMN, a HVG és az ATV. Jó kis polkorrekt értelmezése ennek a problémakörnek.

panpeterstop.blog.hu/

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2018.10.09. 20:31:13

@Frederick2: Jaj,neeeee!!!!! Először is: semmilyen tudomány nem függetlenítheti magát a logikától. Másodszor: a hölgy nem tudós, hanem elektronikus naplót író zavart értelmű fiatal. Harmadszor: a diploma nem az intellektus igazolása.
süti beállítások módosítása