Menekülttábor

hajléktalan gondolatok éjszakai szállása

HÁBORÚ, MINDENEK ATYJA

2025. március 08. 11:23 - Mr Falafel

Én, aki egyébként abszolút háborúpárti vagyok, őrültségnek tartom az Uniós tagállamok közös nyilatkozatát, amelyben Ukrajna háborújának továbbifinanszírozása mellett döntöttek, továbbá Ukrajna felvételével az Európai Unióba egyszersmind kijelentik, Európának háborúba kell mennie Oroszország ellen.

Az USA magára hagyta Európát. Kína sosem volt Európával. Mégis, ez a parányi kontinens most háborúba indulna. A semmiért. Nem, a III. világháború kitörése miatt nem aggódom. Erre jelenleg semmi esély nem mutatkozik. Ugyanis nem lesz egyetlen Európán kívüli ország sem, amelyik az Unió megsegítésére sietne.

A világ józan felén, - és most már az Egyesült Államokban is – tökéletesen tisztában vannak az igazsággal, hogy ezt a konfliktust az ukrán fél által elkövetett népirtás váltotta ki. Hogy ez az USA korábbi vezetései, a Nobel-Békadíjas Obamaki és a demens kretén Joe Biden adminisztrációk által inspirált cselekmény volt a hoholok részéről, az teljesen mellékes. Növeszthettek volna gerincet is, és mondhatták volna az is, hogy „ez így nem fog menni!”.

Nem ez történt. Mindig azon államok lakossága válik fanatikusan nacionalistává, amelyik kultúra és hagyományok nélkül gyarapszik, amelyik mások kegyéből nyeri el függetlenségét. Ukrajna a tipikus példája e jelenségnek. Így nem is csoda, hogy a nacionalizmus legszélsőségesebb formája terjedt el náluk. 

Számomra egyszerűen felfoghatatlan, hogy hidegvérrel elkezdték kiirtani az oroszajkú lakosságot, vagyis Ukrajna lakosságának 67%-át. És nem is ez az embertelen viselkedés döbbentett meg igazán, hanem az orosz fél várható reakciójának teljes figyelmen kívül hagyása. Totál homály! Leereszkedett a szürke köd, és csak öldököltek.

Csakhogy Oroszország egy atomnagyhatalom. Egyedül annyi atomtöltetet birtokol, mint a világ többi, atomfegyverrel rendelkező állama együtt. Csakhogy Oroszország szárazföldi hadserege a világon a legnagyobb létszámú és legfejlettebb hadserege. Csakhogy Oroszországot soha senki nem volt képes még legyőzni, ami nem valamiféle mágia, hanem a hadi potenciál világos megnyilatkozása.

Jó, jó, de Ukrajnával három éve nem bír. – mondják a kretének. Mondják azok, akik számára a „nemzet” szó semmit sem jelent, s ha mégis hallották már, akkor csakis pejoratív értelemben, mint valami primitív attitűdöt emlegetik. Nincs olyan nép, hogy ukrán. Az orosz ukrajina szó jelentése 'határ menti', a kraj ('szél, határ') főnév elöljárós u kraji ('a határnál') formájából ered. Tehát: O-R-O-SZ. Az „ukránok” csupán tájszólásban beszélő oroszok.     

Ebből egy nemzetállamban azt a következtetést vonják le konfliktus idején, hogy a jövő generációinak együttélése számára meg kell adni a lehetőséget, kerülni kell a vérontást. Persze, nincs háború vérontás nélkül, de Ukrajna népének a nyugati bolsevizmus alól történő felszabadulása után majd felnyílik a szeme, és a két állam lakóinak unokái újra együtt élnek majd.

Tehát szó nincs arról, hogy az oroszok elfelejtettek volna háborúzni, pusztán annyi történik, hogy nem óhajtják kiirtani a testvéreiket.

Itt érdemes említést tennünk Donald Trump, amerikai elnök zseniális húzásáról a nehézföldfémek bányászati joga átadására történő felszólításáról. Ezzel két legyet ütne egy csapással. Egyrészt hosszútávon visszaszerezné az USA Ukrajnába ontott dollárjait, másrészt, megállítaná az orosz offenzívát, mert az biztos, hogy Putyin nem szándékozik megsérteni az USA érdekeit.    

Aki pedig azt hiszi, hogy az Európai Unió vezetői puszta jóemberkedésből állnak Ukrajna mellé, az hülye. Pontosan ugyanazoknak nehézföldfém lelőhelyeknek a felügyeletére pályázik, mint az USA. Bőven megtérülnének azok a befektetések, amelyeket eszközöltek már, s még eszközölnének. Ukrajna EU-tagságának egyedüli indikátora a gátlástalan haszonlesés.

Sem az USA-t, sem az EU-t nem érdekli az ukrán nép. Vicces, hogy pont a másik  háborús fél, az oroszok gondolnak rájuk egyedül.

S ha letisztul a kép, és a számok láthatóvá válnak, az is kiderül majd, meddig hajlandó elmenni az USA az ukrán földkincsekért, esetleg fontosabb lesz számára Kína és Oroszország egymás felé közeledésének megállítása.

Nos, Trump nemrég kijelentette, hárompólusú világrend van jelenleg. Ami szavakban történő elismerése az orosz és kínai hatalmi (gazdasági és katonai) törekvések méreteit illetően. Hogy közben esetleg mást gondol, az most mellékes. Maga a kijelentés alkalmas volt arra, hogy a további feltörekvő államok (India, Törökország)  elbizonytalanodjanak.

Törökország például a NATO vezető katonai ereje az USA után. Nem tagja az EU-nak, ugyanakkor tagja az EU-nál lényegesen potensebb BRICS-nek. Az USA belengette a NATO-ból történő kilépésének lehetőségét. Ebben az Esetben az EU teljesen magára marad. Hiszen Törökországot kizárólag az USA tartja benn a NATO-ban. Ráadásul Törökország sértődött fél az EU-tagság lehetőségének megvonása után.

Adva van tehát egy katonai és gazdasági erő nélküli gittegylet, amely egy éppen a haláltusáját vívó ország  ásványkincseire pályázik a gazdaságilag és katonailag nagyon is erős USA ellenében egy olyan fronton, ahol az orosz medve portyál Kína elvi beleegyezésével.  

Nem tudom, mit remél az EU degenerált vezetése. Nagyon nem is érdekel. Amennyiben ebbe a lehetetlen küldetésbe beletörik a bicskájuk, egyáltalán nem leszek szomorú. A világ jelenleg sokkal jobb hely lenne az EU nélkül. Ami aggaszt, az a három nagy és a mögöttük tülekedő második vonal lehetséges reakciója.

Mert mi történik, ha az Unió katonákat küld a háborúba, de az USA kijelenti, nem avatkozik közbe?   Senkinek ne legyenek kétségei, a sorkatonaságot eltörlő, a hadseregfejlesztést gyűlöletes cselekményként értékelő kommunista nyugati vezetők simán besorozzák a gyermekeinket egy haditudományok tekintetében a béka segge alatt lévő kontinentális hadseregbe alkalmatlan felszereléssel és katonai vezetéssel. Viszont Oroszország lakossága mindösszesen 150 millió fő, tehát a kommunista nyugat létszámfölénye durván négyszeres. Ergo a taktikai atomfegyver oroszok részéről való bevetésének valószínűsége 100%.

„A háború mindennek az atyja és mindennek a királya. Egyeseket istenné tesz, másokat emberré, egyeseket rabszolgává tesz, másokat szabaddá.”

 /Herakleitosz

Ám a legtöbbeket nagy valószínűséggel halottá. Európa napjai meg vannak számlálva. És senkinek nem fog hiányozni.

55 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://menekulttabor.blog.hu/api/trackback/id/tr6318812608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lorrh 2025.03.09. 09:27:15

"Az „ukránok” csupán tájszólásban beszélő oroszok"
Nem, egyáltalán nem! Vannak betüik is mások és inkább lengyel szavakat használnak. Más a szókészletük.
A tájszólás azt jelenti hogy ugyanannak a szónak más más a kiejtése. Az ukránok más szavakat használnak.
Kár hogy ennyire szélsőségesen ukránellenes vagy, mert torz a gondolkodásod.
Az eu teljesen degenerált, ebben egyetértünk.

Wildhunt 2025.03.09. 10:48:09

@Lorrh: ez pont nem igaz. Az új szavak 90%-át 2008 után vezették be a lengyelből és angolból!!! átvéve, az eltérő betűk oka meg az, hogy az ószlávból megtartottak olyat, amit a ruszkik kidobtak és vice versa.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2025.03.09. 11:37:08

@Lorrh: Amiről te beszélsz, az a hucul nyelv. A huculok az Ukrajna területén élő valamennyi kisebbség szavait beépítették a saját nyelvükbe. Az egyik legjobb barátom ukrán, és ő testvéreinek nevezi az oroszokat.

Neytiri1 2025.03.09. 14:01:41

@Mr Falafel: mit tartasz jó megoldásnak magyar oldalról és eu oldalról?
Látod-e értelmét az eu-nak tagjai lenni a jelenlegi formában és összetételben működő eu-nak?
Ha igen, miért, ha nem miért?
Mivel vesztenénk nagyobbat?
Nem igazán látok erről hozzászólásokat, őszintéket még úgy sem, mintha mindenki félne kimondani akár az igent, akár a nemet, illetve az igent bátrabban hangoztatják, de orbán alatt van-e jövőnk az eu-ben?
Nemorbán alatt nem érdekel a kérdés.

Neytiri1 2025.03.09. 14:29:20

privatbankar.hu/cikkek/nemzetkozi/kiszavaznak-magyarorszagot-az-eu-bol-a-lengyelek-szerint-erdemes-lenne-megprobalni.html?utm_source=rss&utm_medium=referral

Érdemes beleolvasni a véleményekbe.
Ijesztő, hogy a lengyelek jó része mennyire utál minket, vagy orbánt, bár teljesen mindegy, amikor orbánról beszélnek, akkor a magyar népről beszélnek, mert mindenféle "szankció" legkevésbé őt fogja "hazavágni".

Wildhunt 2025.03.09. 14:38:35

@Neytiri1: mi meg a románokat szavaznánk ki, mégpedig nem hazugságok, hanem konkrét szerződésszegések miatt. És?

Wildhunt 2025.03.09. 14:43:11

@Neytiri1: valamint szép tőled, hogy bárkit elsőre leszopnál a legkisebb jutalomfalatkáért is, de a többség nem így gondolkodik.

Neytiri1 2025.03.09. 16:16:01

@Wildhunt: van erről valamilyen felmérési eredményed? És mikori?

Neytiri1 2025.03.09. 16:17:26

@Wildhunt: ezt kifejtenéd bővebben?
Kit szopnék le szerinted?
Milyen jutalomfalatkáért és miért éppen azért?
Illetve mi alapján jutottál írásomból erre a következtetésre?

Deansdale 2025.03.09. 18:24:05

@Neytiri1: Teljesen mindegy, hogy kilépünk-e az EU-ból, úgyis ugyanaz a háttérhatalom irányítana minket ami most. Akkor lenne értelme kilépni, ha ugyanazzal a lendülettel a nemzetközi bankárdinasztiáknak is beintenénk - bár igaz hogy akkor egy héten belül bejönne katonai erővel elpicsázni minket a NATO meg az EU. Mondjuk ahogy a jövő kinéz, lehet még úgy is mi járnánk jobban.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2025.03.10. 05:26:02

@Neytiri1: Én EU-szkeptikus vagyok. Szerintem az EU nem tud fennmaradni ilyen működési mechanizmusok mellett. Tegnap Orbán Viktor mondott valamit egy USA-Magyarország gazdasági programról. Én erre a bejelentésre vártam. Az USA a BRICS ellenében biztosan elkezd szervezni valamit. Ennek alapja lehet a nehéz földfémek fölötti diszponálás.
Az EU-ból nincs kiút. Az angoloknak sem ment volna az USA segítsége nélkül. Az EU-nak össze kell omlania. Jó úton haladunk nagy sebességgel.
A NATO és az ENSZ fennmaradása is kérdéses. Szerintem mindkettő alkalmatlan gittegylet. Nagy változások várhatók.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2025.03.10. 05:33:14

@Wildhunt: jó példa a kínai és japán nyelv. Testvérek, de nem értik egymást, ha beszélnek. Ellenben, ha leírják, már értik egymást, mert a piktogramok ugyanazok.

Lorrh 2025.03.10. 08:35:50

@Mr Falafel: "USA-Magyarország gazdasági program" ez valami vicc? mi semmit a nagy büdös semmit tudunk nyújtani az USA-nak.
De másnak se.
A német autógyárak az adókedvezmények miatt vannak itt, a kínai akku gyárak meg az olcsó terület és elszennyezhető környezet miatt.
Cáfolj meg.

Neytiri1 2025.03.10. 10:51:48

@Deansdale: van még olyan ország, amelyik "egyedül" boldogulna, vagy legalábbis úgy, hogy mindenkivel jó viszonyt ápol és békén hagyják? Lehetséges ilyen országnak létezni? Kilépni innen és nem belépni oda, ami így, vagy úgy tulajdonképpen ugyanolyan kiszolgáltatott helyzetet, alkalmazkodást okoz?

Neytiri1 2025.03.10. 11:00:36

@Mr Falafel: hogyan fog történni az összeomlás? Mi az a pont, amikor kimondható, hogy vége?
És mi a jobb? Akkor is benne lenni, és omolni, vagy kilépni előtte, hogy ne zuhanjunk vele a mélybe?

A nato és ensz fennmaradását is valamilyen "hatalmak" tartják életben és valószínű, hogy nem azért, hogy jó legyen a népnek, de mi lesz például a nato nélkül? Minden ország összekaparja amije van és sk védekezik, ha kell?
Óriási "pénzkidobás" a fegyverkezés, bár szükséges rossz, de ez a mennyiségű pénz oly sok más, fontos akármire kellene. Persze a fegyverlobbi sem lehet gyenge...

Amikor észreveszik, hogy kezd összeomolni az eu, azt ki veszi észre? Azok, akik egyébként is segítik és a brüsszeli bohócdában dolgoznak, és igyekeznek titkolni, vagy odaáll az újraválasztotthétgyerekescsontváz és azt mondja, hogy összeomoltunk? Vagy az országok népe? Vagy máshogy?
És vajon hogyan reagálnak erre az unio országaiban élők?

Ha ez a második, akkor az el fog tartani jó darabig, hiszen elég komoly mennyiségű ember szavazta ugyanazokat vissza, vagyis elégedettek velük.

Neytiri1 2025.03.10. 11:03:23

@Lorrh: vajon az usa nem ugyanúgy ki fogja használni ezt az országot, mint a többi hatalom?
Vagy mi leszünk az édes pici kis ország, amelyiket mindenki szeretni fog onnan? (mesekérdés)
Kínai, orosz hitelekkel. Jön majd az amerikai is?
Vajon orbán mit hisz?

Deansdale 2025.03.10. 11:23:21

@Neytiri1: Szerintem egyetlen országot sem hagynának megszökni a rendszerből - a konteós részeket itt nem feszegetve maradjunk annyiban, hogy amikor a britek ki akartak lépni az EU-ból akkor az EU mindent megtett a megnyomorításukra, és minimum erre számíthat mindenki más is bármely "szövetségesi" rendszerben (EU. NATO, BRICS, UN, stb) - bár természetesen nagy a szórás a tekintetben, hogy a rendszer milyen és mennyi kárt képes egy tagjának okozni.

Amúgy, ha a konteókat félretesszük, elvileg akárki boldogulhatna egyedül, legföljebb az életszínvonal csökkenne, ami - az ellentétes híresztelésekkel szemben - nem a világvége. Mi is boldogulhatnánk egyedül, legföljebb nem lennénk világverő nagyhatalom, de mivel 1000 éve nem vagyunk azok, szerintem ez az átlagembernek nem lenne túl nagy érvágás. Az sem okozna nagy zűrt, ha nem lenne pár ember kőgazdag az EU-s pénzek lefölözésével miközben az EU-s befizetéseket mindannyiunk adóiból teszik. Ha olyan vezetése lenne az országnak ami ténylegesen törődik az emberekkel, sokkal jobb lenne függetlenként.

Ha a kérdésed arra is vonatkozott, szerintem jelenleg a BRICS sokkal korrektebb és jóval kevésbé destruktív szövetségesünk lenne mint az EU, én áldásomat adnám a váltásra. Bár végső soron minden út a nagyreszetbe vezet, de talán mégiscsak van létjogosultsága a jó zsarut választani a rossz helyett.

Deansdale 2025.03.10. 11:33:49

@Neytiri1: "hogyan fog történni az összeomlás? Mi az a pont, amikor kimondható, hogy vége?
És mi a jobb? Akkor is benne lenni, és omolni, vagy kilépni előtte, hogy ne zuhanjunk vele a mélybe?"

Az EU-t a saját vezetése folyamatosan veri szét, nyilván szándékosan és nyilván felső utasításra, pl. az olcsó energiahordozókról történő önkéntes lemondással, az energiaszektorok méregzöld szétverésével, a migrációval, ésatöbbi. Az összeomlás szerintem már a nagy reszet része lesz, de mivel "odafent" mindig nagyon flexibilisek a terveikkel, azt nem lehet tudni, hogy 5 év múlva következik be, 15, vagy 30. Hogyan fog történni? Valami újabb katonai konfliktus, + bedől az energiaszektor, + bedőlnek az élelmiszertemelési és elosztási rendszerek, úgyhogy a félmilliárd EU-lakos kuksolhat a hideg sötétben és várhat az állami kenyérjegyére, miközben a migrik fognak ajtóról ajtóra járva fosztogatni. Észre fogod venni az összeomlást, elhiheted :) És amikor megérettek a feltételek (elegen megförmedtek és a maradék már teljesen reményvesztett) akkor a média kihirdeti, hogy közkívánatra itt az új világkormány ami minden problémát megold, nem lesz többé éhezés meg fázás meg háború, és ennek mindössze a mi örök rabszolgaságunk az ára.

Ahogy utaltam rá fentebb is, gyakorlatilag nem lehet kilépni a rendszerből, akkor is a részei maradunk ha amúgy az EU-ból kiszállunk, legföljebb a rócsildok utasításait Orbán nem Ursula Wunderscheisse asszonyon keresztül kapná meg, hanem közvetlenül. Aztán hogy ettől nekünk jobb lenne vagy rosszabb vagy tökéletesen ugyanolyan, azt a fene se tudja.

Ma született bálvány 2025.03.10. 11:38:54

@Deansdale: Ja, hát az EU-ba beágyazott országként, a kontinens közepén, kikötő nélkül (a bérelt nem ugyanaz..) biztos sok esélyünk lenne a nagy függetlenségben. Nem hogy életszínvona lcsökkenés, de egyenesen zuhanás lenne abból, ha összeakasztanánk a bajszunkat a Nyugattal... hatalmas nyomor, semmit nem tudnánk eladni amiért dollárt kaphatnánk és ebből kifolyólag totális Észak-Korea lenne az eredmény, nagyon gyászos eü-vel és stabil energia hiánnyal. Szép kilátások. Lenne itt akkora parasztlázadás, hogy a világ nem látott olyat. Az emberek épkézláb része kurva gyorsan lelépne és aki itt maradna, az egy idő után egymás torkának esne. Jó szomszédaink kapnának az alkalmon és hamar ország nélkül, letolt gatyával állnánk itt, a semmi közepén.

Sajnos egy kis ország muszáj, hogy tartozzon valamilyen szövetséghez, még akkor is, ha másodrendű országként tekintenek rá. A BRICS messze van..

Ma született bálvány 2025.03.10. 11:44:46

@Neytiri1: "van még olyan ország, amelyik "egyedül" boldogulna, vagy legalábbis úgy, hogy mindenkivel jó viszonyt ápol és békén hagyják? Lehetséges ilyen országnak létezni? "

Persze, hogy van ilyen. Oroszország is ilyen. Oké, basztatják folytonosan, de ők legalább simán meg tudják védeni magukat, de legalábbis fenn tudják tartani a a képességüket arra, hogy ne lehessen legyőzni őket csak a totális pusztulás felvállalásával együtt. Mellé pedig olyan erőforrás készlettel bírnak, ami mindig piacképes lesz és lehetővé teszi, hogy cserealapot képezzenek olyasmikre vonatkozóan, amit valami okból nem igazán tudnak előállítani, vagy amivel esetleg nem rendelkeznek.

Egy tízmilliós ország, vagy kisebb, egy zűrös-zavaros kontinensen... az ilyesmiről nem is álmodhat.

Ma született bálvány 2025.03.10. 11:50:45

@Mr Falafel: "Az USA magára hagyta Európát. "

Az USA-nak már nincs szüksége Európára. Pontosabban beéri azzal, hogy Európa már nem képes felvenni vele a versenyt a világpiacon, hogy megszűnt (réges-régen) katonai értelemben tényező lenni. Európának nagyjából egy lényeges erőforrása maradt, az pediglen a szürkeállomány. Ahhoz viszont ugyanúgy hozzáfér és azt csábít el a jobb jövedelemmel, akit csak akar. A fehér ember még mindig szívesebben megy hasonló kultúrájú országba, mint a minden szempontból különböző és rettentően soviniszta kínaiak/ázsiaiak közé. Onnan mindig ki fog lógni, idegen lesz, minden ebből fakadó hátránnyal együtt. Ránézésre is el tudják különíteni és el is fogják. Nem véletlen, hogy a zsidók se nagyon tudták megvetni arrafelé a lábukat és nem igazán tudtak beépülni a hatalmi elit köreibe.

Ma született bálvány 2025.03.10. 11:55:05

@Deansdale: Ez az élet, Babolcsai néni! Szép is ez, csak ne legyen semmi betegsége az embernek, vagy ne akarjon 60 évig élni...

Ma született bálvány 2025.03.10. 12:17:44

@Neytiri1: Az a baj, hogy ez egy lefelé tartó spirál. Innen már akkor is lehetetlen lesz felállni, ha erre valamiféle szándék mutatkozik a tömegek részéről. Egymást fogjuk felzabálni, a színesek meg csapkodják a térdüket a röhögéstől. Sötét idők jönnek.. az is egy túlélési stratégia, ha beleszarsz mindenbe és megtömöd a zsebed és ha úgy fordul a szél, elköltözöl valami még élhető környékre. Messze innen.

Neytiri1 2025.03.10. 12:32:57

@Deansdale: @Ma született bálvány: bár titeket és másokat is olvasva, meg a híreket, nem ér meglepetésként egyik mondat sem, de amikor leírjátok, az olyan végérvényes és végleges, amit az én naiv (?), romantikus, szentimentális lelkem úgy tud feldolgozni, hogy kiabál, hogy demiaszarért lehet az, hogy ezt tudjuk, látjuk, tapasztaljuk és szülünk gyerekeket és teszünk félre és terveink vannak a jövőre és megyünk bele töretlenül?

De a legleg kérdés bennem mindig az, hogy mi lesz a gyerekeinkkel? És akkor frászt kapok.
Mert ugyan hová lehet szaladni? És az a szaladós hely hány embert tud majd befogadni? És ott mi lesz? Fűszoknya és dárda? Van még a bolygón olyan hely, ahol új életet lehet kezdeni és az nem az őskor?

Deansdale 2025.03.10. 12:55:04

@Neytiri1: Ha racionálisan nézem sok értelmeset nem tudok mondani, a globális hatalom elől nem lehet érdemben elbújni. Szívem szerint Japánba mennék, de egyrészt valószínűleg ott is ugyanaz lesz, másrészt aktuális fejlemények miatt egyre jobban utálják a külföldieket, szóval ez bukó. Talán valami óceáni szigetvilágban van egy eléggé félreeső és eléggé kicsi hely ahová a hülyeség nem jut el, és aki ezt megtalálja szóljon nekem is :)

Kevésbé racionálisan, csak úgy fantáziálgatva, egy nagyobb hajót kellene venni és a tengeren élni, műholdas nettel távmunkázni amíg lehet, mindig oda navigálni ahol éppen nyugalom van.
www.youtube.com/watch?v=rY9SdIgeqw8
Ami a videón van ahhoz mondjuk undorítóan gazdagnak kell lenni, csak példának tettem be, hogy lehetséges így is élni.

Ma született bálvány 2025.03.10. 13:35:27

@Neytiri1: A gyerekeink majd alkalmazkodnak... nincs más lehetőségük. Persze sok egyéb tényezőt is figyelembe kell venni, pl azt, hogy a Nagy Reccs mennyire lesz gyors.Hogy mennyi idejük lesz felkészülni, hozzászokni a megváltozó körülményekhez. Aki életképes, az azért ellavírozhat a fokozatosan bekövetkező változásokhoz és annak is örülni lehet, ha nem gépkarabéllyal a párnád alatt kell nyugovóra térned. Éltek ezen a földön emberek, nem is kevesen, akik sokkal zorallabb világban is túl tudtak élni... Át kell értékelni rengeteg mindent, sok dolog feleslegesnek és amúgy is elérhetetlennek fog tűnni, de biztosan meg lehet találni az apró örömöket akkor is.

@Deansdale: Persze, ez is jó kis szcenárió, csak az offgrid élet igazából akkor alternatíva, ha közben tudod, hogy van egy civilizáció, ahová akkor is visszatérhetsz, ha rosszabbra fordulnak az egyéni lehetőségeid. Ha már kényszer az elszigetelődés és nem lehetőség, akkor nem annyira szórakoztató. Akinek pedig gyerekei vannak, annak számára sehogy sem teljes az az élet sem.

A távmunka, mint pillér, támasz... hát ahhoz mindenképpen kell a mai világhoz hasonló közeg. Egy disztópiában se infrastruktúra, se kereslet nem nagyon lesz ilyesmire. A számkivetettség ha nem fizikailag, úgy mentálisan rohadtul zabálja a pszichét.

Neytiri1 2025.03.10. 18:45:14

@Deansdale: többször és több helyen ki kell kötni. Egy sima hajóval képtelenség életük végéig, vagy sok évig eltávolodni a civilizációtól. És kicsi is. Egymás agyára mennének, ha ez kötelező lenne.
Én valószínű, hogy egész nap hánynék is, ahol nagyobb hullám van.
Sötétben egy viharos óceán, vagy tenger elég félelmetes lehet.
A gyerekek pedig nem látnak másik gyerekeket? Nem játszanak másokkal, majd egymásba lesznek szerelmesek?
Vagy sok hajó lesz és összejárnak egymással? :)
Egy mindentől távoli sziget, ahol állatokat és élelmet lehet termelni, tenyészteni, talán... de amikor jön egy betegség, akkor mi van? Ha műteni kell, akkor mi van?
Romantikus lehet egy darabig, amíg nincs gond, amíg van élelem, és amíg nem mennek egymás agyára. :)

Neytiri1 2025.03.10. 18:54:25

@Ma született bálvány: ha elér az ember egy valamilyen szabadságot, akkor nehéz azt elengedni, persze a muszáj más, de abba meg bele lehet roppanni, vagy közömbössé válni, melyik jobb?
Természetesen egy háborúban élés, vagy halálos vírussal közöttünk, éhezni, gyerekeinket háborúba "engedni", stb rosszabb.
Azért a vágy megvan, hogy szabadon, jól, egészségesen éljünk, és a gyerekeink is azt hitték, hogy ez így lesz.
Én nehezen tudom felfogni, hogy akik ezt irányítják, azok miért teszik, mi a jó nekik ebben (nagy resetben, fehér emberek ritkításában, stb). Miért nem elég ami van nekik.

Ma született bálvány 2025.03.10. 19:12:00

@Neytiri1: Szerintem ez nekik se nem rossz, se nem jó.. mert nem úgy tekintenek ránk mint magukhoz hasonló lényekre (mondjuk ebben talán van némi megmagyarázható igazság..) csak egy világnagy játék aprócska figurái vagyunk.

"Miért nem elég ami van nekik."

Egyszerűen azért, mert még nem minden az övék... és mert még tart a játék. Azért lássuk be, a középkori emberekhez képes meglehetősen jelentős vagyonnal rendelkezik egy átlagos középosztály béli polgár, sokkal nagyobb lehetőségekkel, nagyobb szabadsággal rendelkezik.

Ja.. meg a fehér emberek.. Fehér embereket ritkítani jó, mert már van valami a zsebükben, elpuhultak és hát a vagyonukhoz mérten még kevesen is vannak, megosztottak, simán egymásnak ugraszthatók.

Deansdale 2025.03.11. 07:32:54

@Neytiri1: "Egy sima hajóval képtelenség életük végéig, vagy sok évig eltávolodni a civilizációtól."

Ezért írtam, hogy "Kevésbé racionálisan" - bár a videón azért látszott hogy lehet úgy élni, nem is rosszul. Mentalitás kérdése.

"Azért a vágy megvan, hogy szabadon, jól, egészségesen éljünk"

Az a baj, hogy a többségben ez a vágy csak öncélú, impotens álmodozás, és semmire nem hajlandóak ezekért a dolgokért, csak "legyen mert akarják". Ezért könnyű a hatalomnak minden szart megcsinálni velünk, mert bár a vágy megvan hogy szabadon éljünk, ha elveszik a szabadságot akkor csak hümmögünk.

Ma született bálvány 2025.03.11. 13:52:41

@Deansdale: logikus! A kommenteket olvasgatva és a hajósokat hallgatva kiderült, hogy ha péz van, minden van!

A másik: csak elhatározás kérdése, hogy ha van pénzed, akkor belevágj életed nagy kalandjába. Aztán ha ügyes vagy, még szponzorokat is szerezhetsz a hobbid finanszírozásához és mire öreg leszel, hogy rángasd a vitorlákat és amúgyis rendszeres orvosi ellátsra szorulsz, akkor is lesz annyi pénzed, hogy boldogan, gondok nélkül tekinthess vissza az elmúlt évekre.
Vajon mennyi ember számára lehetséges opció mindez? Illetve meddig lehet abból megélni, hogy videókat gyártasz a mindennapjaidról? Ha beüt a nagy reccs, az emberek érdeklődése valószínűleg más fókuszt kap és akkor ezzel a szöveggel már nehéz lesz eladni bármit is:

"Delos Merchandise
Welcome to the Delos Swag shop! Thanks for having a look at our gear. All gear is 100% original and designed by us, while sailing, in between video editing sessions. When you purchase anything on this page give yourself a high five because a portion of the money you spent will go back into the world to spread a bit of love. We love to give back to villages, conservation projects, and individuals in need! Thank you for making the world a better place and welcome to the Delos Tribe!"

De a kommentek között is akad pár mókás:
"I have been living off grid for almost 20 years now. When I was 21 I purchased a 400 acre property in the Mojave Desert with nothing on it. The first structure I built was a small 20'x20' one room home. I started off with a old Kohler 10kw Diesel generator and I didn't have a well for the first 3 years so I had to truck water in. Fast-forward 20 years later I have 22kw of solar and 36kw of wind power with a 100kw diesel backup generator. With two wells and 100,000 gallons of underground water storage. The little 20x20 one room home now serves another purpose since I built a proper 6,000 sq ft home and a few other buildings."

Ezek az álmok addig működnek, amíg van civilizáció, egészség és anyagi forrás.

Neytiri1 2025.03.11. 18:31:58

@Deansdale: ha összedől a világ a nagy resettől, meg más problémák miatt, akkor hol kötsz ki? Honnan szerzel élelmet, hol javítod a hajót, hol veszel gyógyszert, hol húzatod ki a fogad?
Ez a család úgy tud létezni, hogy mindent elér, amikor kikötnek.

"Az a baj, hogy a többségben ez a vágy csak öncélú, impotens álmodozás, és semmire nem hajlandóak ezekért a dolgokért, csak "legyen mert akarják"."

Biztosan vannak néhányan erős, belevágós emberek, de szerintem éppen eléggé elkényelmesedtünk, és félünk lépni a bizonytalanságok miatt, és azért is, mert nem tudjuk, hogy mire vagyunk képesek.
Én nem ítélném el könnyedén azt, aki szeretne valamit, de fogalma nincs, hogy hogy lépjen, merre, és ha nem jön össze, akkor mit csinál, főleg családostul.
A kényszer lehet egy nagy lökés, amikor tökmindegy, lépni kell, mert ami van, attól rosszabb nem lehet.
Az ember életszakaszaiban is máshogy működik, van hatalmas flow, összefogás másokkal, vagy már csendesedés, fáradtság.
Óriási lökés, ha kialakulnak társaságok és húzzák, vonják egymást. De ha ez nincs, ha egyedül, néhány gyerekkel kell ugrani, akkor nem biztos, hogy csak impotens az illető, ha nem tudja, hogy hová mit csináljon.

Deansdale 2025.03.11. 20:17:48

@Neytiri1: "ha összedől a világ a nagy resettől, meg más problémák miatt, akkor hol kötsz ki?"

Nem lakott helyeken, ahogyan éppen a videón is tették a kisgyerekükkel, annak ellenére hogy szerintetek ez nettó lehetetlen. Nem mindenkinek való az az életforma, nyilván - pontosan ahogy már kétszer is írtam, az a kevésbé racionális változat, úgyhogy semmi szükség rugózni rajta, senki nem fog benneteket ilyesmire kényszeríteni :)

Ma született bálvány 2025.03.11. 20:44:18

@Deansdale: Nem érted a kérdést, vagy csak nem akarod meghallani.

Oké! Lakatlan helyeken kötsz ki. Hűűű.. ez igazán nagyon menő és bátor dolog! Ilyenre csak a legbátrabb férfiak képesek!

Gondolom a lakatlan hely azért jó választás, mert ott senki nem hallja az asszony sikoltozását, amikor egy youtube itiner segítségével kolecisztektómiát végzel rajta.

Az offgrid életforma nagyon kúl és annyira férfias... de vannak dolgok, amik akár konkrétan élet/halál kérdést jelentenek. Akkor már az egy hét hajóútra lévő civilizáció is kurva messze tud lenni. ...és ha valami műszaki hiba van, akkor aztán az lesz életed utolsó nagy kalandja.

Lorrh 2025.03.12. 11:33:13

@Ma született bálvány: vagy mondjuk tudod milyen a vakbél gyulladás? Hány óra/nap alatt lehet gyorsan belehalni ha nincs orvos/műtéti lehetőség?

Deansdale 2025.03.12. 12:04:53

@Lorrh: Ja, a családban nálunk is negyvenen halnak meg benne hetente.

Deansdale 2025.03.12. 12:05:46

@Ma született bálvány: Neked nem esik le, hogy hónapok óta nem válaszolok itt semmire amit nekem írsz? El sem olvasom a kommentjeidet, ne fáraszd magad fölöslegesen.

Ma született bálvány 2025.03.12. 12:28:13

@Deansdale: :))) Nem baj, ha nem válaszolsz, attól én még kérdezek és magadat árazod be azzal, hogy magas polcról ... hallgatsz :)

Mit is várjon az ember attól, akinek a saját fingszagú buboréka, élete fő műve mindennél fontosabb és kitiltja azokat, akik nem illendően hajbókolnak méltóságod előtt.

Ma született bálvány 2025.03.12. 12:29:46

@Deansdale: Nem, tényleg nem halnak meg benne... és gondolom semmilyen egyéb orvosi beavatkozást igénylő betegségük sem volt soha és nem is lesz, mert egy hajó az már az aurájával is megvéd mindentől, legyen az zsidó ármány, feminista cselszövés, vagy egy baleset.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2025.03.13. 20:29:13

@Deansdale: valahogy nekem ez a nagy reset nem tűnik reálisnak. Túlságosan tiszta.
Mi vettünk 5 ingatlant egy kis községben, Szekszárdtól nem messze. Sőt, már a hatodik és hetedik is folyamatban van. Hat egymás mellett van. Olyan csodálatosan csendes és gyönyörű minden. Elkezdjük a leköltözési projektünket. Állatokat fogunk tartani, de nem esszük meg őket, mert a feleségem vega. :-)
Mondjuk a tej, tojás, sajt, ilyesmi azért jól jön majd.
A nagyvárosi élet elveszítette a varázsát. Totál goebbelsi miliő: "a zsidó bolsevizmust csupán a nagyvárosi aszfalt meddő talaja képes táplálni." Nos, ha nem is zsidó bolsevizmus, de liberális démonokrácia. Élhetetlen szar.

Deansdale 2025.03.13. 21:28:26

@Mr Falafel: Mi 2 éve költöztünk le, igaz nem 7 ingatlanba, de azért valahogy csak túlélünk :) A csend és nyugalom nekem már többet ér mint bármi amit a város tud nyújtani. Megvénültem.

Ma született bálvány 2025.03.14. 06:53:52

@Mr Falafel:
:)) Ez jól hangzik. Felkötheted a gatyót. A kert/föld/állat minden napra ellát tennivalóval és jókora kötöttség is egyben. De az életmód váltás az új élményekkel persze jó ideig kompenzálja ezen hátrányokat.
Együtt élni a természettel, annak ritmusára lélegezni.. kertészkedni, fát nevelni.. az első lépés az Elysiumba.
Arrafelé jó a klíma is, elég sok egzotikus gyümölcs megterem. Pekán dió, jujuba, datolyaszilva, kivi, kis trükközéssel citrom, kumquat és persze a füge ..simán. A szőlő meg alap.

Lorrh 2025.03.14. 07:57:29

@Mr Falafel: Érdekes az a Tolna megye, hogy ott gyakorlatilag semmi nincs, semmi nem történik. Nagyszüleimnél ott laktam én is sokat és most arrafele autózva látni a lepusztulást.. ha az egész megye eltünne a világegyetemből, azt senki észre sem venné.
De meditativ elvonulásnak teljesen jó helyszín.

Eileen Malmsbury Croft 2025.03.28. 10:33:49

@Lorrh: Ez hülyeség, rengeteg szépség és béke meg nyugalom van abban a megyében, csodás dombságok. Valóban nem világvárosi pörgés, de akinek az kell, annak számára van rengeteg más hely a világon.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2025.03.28. 11:24:21

@Deansdale: Amúgy nem drága pénzeket költöttem ingatlanokra. Hektáronként egymillió nem sok. A hét telken van három családi ház. Illetve volt, mert egyet elbontottunk, hogy ökoházat építsünk helyébe. Gazdálkodni akarunk. A feleségem megrögzött egészségtudatos. Időnkből meg kitelik.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2025.03.28. 11:27:06

@Lorrh: Gyönyörű az a hely. Én miskolci vagyok, de harmincsok éve Budapesten lakom, mégsem érzem magam idevalónak. Miskolcból a Bükk hiányzik, az ott az ország legszebb része. Kistormással nagy terveink vannak, és igen, köze van a meditatívabb életmódhoz.

Deansdale 2025.03.28. 11:48:08

@Mr Falafel: Nem vagyok komcsi ezért nem zavar, ha gazdagabb vagy mint én :) Mi nem akartunk gazdálkodni, háztájinak meg bőven elég a nagyjából 1000m2-es porta. Több hektárhoz gépek is kellenek meg emberek, szaktudás meg kockázatvállalás, az nekem már sok lenne.

Lorrh 2025.03.28. 14:00:32

@Mr Falafel: tessék, egy szomszéd falusi video blogger. Régi vályogházakat újit fel példamutató módon. Ismered tán?
www.youtube.com/watch?v=RqQOvMQkqqA

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2025.03.28. 20:09:59

@Lorrh: Ígérem, megnézem, de az asztali gépem haldoklik: se hang, se wifi. Telefonon meg utálok mozizni. Nálam holnap lesz a big reset. :-)

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2025.03.28. 20:12:00

@Deansdale: Egyetértek, kb 1000 nm2 az a terület, amin jól gazdálkodhat egy család. Mi nagycsaládi gazdálkodást akarunk, testvérek és családjaik, szülők.

Ma született bálvány 2025.03.28. 21:04:12

@Deansdale: 1000m2??? Az nagyon sovány. Ha gyümölcsöt is akarsz, meg állatokat is, az egy hektár ami alaphangon kell és még az sem adja ki teljesen a takarmányt. Meg hát a fűnyíráshoz is kell gép :) Vidékre pont amiatt költözik az ember, hogy túrja a kertet.

@Lorrh: A vályogház organikus, nagyon romantikus, de túlhaladott sajnos. ...korszerűtlen, gazdaságtalan, de mint üzleti lehetőség, valóban megfontolandó.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2025.03.29. 10:06:07

@Ma született bálvány: Az egyik ingatlanunkon volt egy 300 nm2 alapterületű vályog-tégla vegyes építésű parasztház. Nullára lebontottuk. Nem hiszek a vályogban és nem is bízom benne. Például, ha nem laknak benne évekig, - és ez falun gyakran előfordul - beleköltöznek a falba a hangyák. Onnantól totál gazdaságtalan kijavítani. Viszont az egyik volt TSZ-területen, amit szeretnék megvenni, van vályog istálló állatoknak. Arra pazarolnék némi időt és pénzt.
Egyébként a legnagyobb gondnak a zöldségek tárolását látom. Sokat változott a klíma 40-50 éve alatt.

Ma született bálvány 2025.03.31. 10:59:15

@Mr Falafel: A zöldségek tárolásának hagyományos és kis kompromisszumokkal összességben jó módja a verem. Vagy persze ahol van, a hagyományos földbe vájt , vagy épület alatt lévő földes padlójú pince. Zöldség és gyümölcs viszont egy légtérben nem szerencsés.

Régebben Abonyban egy művész házaspár épített egy beton vázsszerkezetű, vályog térkitöltő falazattal rendelkező házat... hát az nagyon hangulatos volt, szinte nem is voltak sarkok , viszont volt nagy búboskemence. Nyáron kellemes klíma volt odabenn, az enyhe teleken is otthonos volt. Persze köze nem volt a hagyományos, pár sor téglára felhúzott paticsfalas/vályogtéglás parasztházakhoz. Azokkal csak a nyűg van, azt hiszem a youtube-on van a "szakiellenőr"-nek egy sorozata egy ilyen felújításáról... háááát... nem meggyőző, de nem is olcsó. Arról nem is beszélve, hogy a fizikát ők sem tudják megerőszakolni, a vályog falazat hőátbocsátási tényezője nagyon gyatra, ami kicsit kompenzálja, az a vastag, akár 80cm-es falazat, az alacsony belmagasság és a picinyke, kevés ablak. Szerintem az Ytong nagyon jó alternatíva, még műanyaghab szigetelés nélkül is, meg persze normális nyílászárókkal. Halad a világ, a vályog mellett már maximum csak az olcsósága szól.

Meg a hagyományőrzés.. de akkor meg a nádfedés is kellene, de minimum a zsindely.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2025.04.01. 21:20:13

@Ma született bálvány: elmondod nekem virágnyelven, mi a fasz bajuk van veled? S egyáltalán, van-e sportértéke gyengéket basztatni?
süti beállítások módosítása