Menekülttábor

hajléktalan gondolatok éjszakai szállása

MAJKA, A LUMPENPROLI

2025. január 19. 18:55 - Mr Falafel

 

Isten a tanúm rá, megpróbáltam meghallgatni. Azok után, ahogy és amiket nyilatkozott Donald Trumpról, kíváncsi voltam rá, kíváncsi voltam a nép hangjára.

Jujj, bazmeg!!!!

Másfél mondat után lelőttem. Mivel jött elő a második mondatban? Na, mivel? - Mi, a nemzeti oldal homofóbok vagyunk, a mi világlátásunk annyiból áll, hogy szidjuk a melegeket. A dalt nem tudom tovább elemezni, mivel itt megszakítottam a meghallgatását.

Majka! A kurva anyád szidja a melegeket!!!

Térjünk vissza oda, hogy Majka mindenféle bűnözőnek, erőszakolónak elmondta Donald Trumpot. Amikor először indult el az elnökválasztáson, én is úgy kezdtem a mondatot, hogy "Jézusom!". Aztán alaposabban utána olvastam az elnök múltjának. Három főiskolára járt, mindháromban minden éven az első tíz tanuló között volt. Szóval, nem olyan hülyegyerek ez, vontam le a végkövetkeztetést. A négy év elnöksége alatt az USA visszakapott valamit abból a korszakból, amit én is példaként tartok számon. Amiket Majka állít róla, abból semmi nem igaz.

Majka visszasüllyedt egy virtuális nyomorvilágba, egy Ózd-dimenzióba, ahonnan megpróbál felordítani hozzánk, a mi konszolidált világunkba, amelyből saját gyengesége okán kivetettetett.

Sosem vitattam a srác tehetségét. - Mert az van neki. Nem abból indulok ki, hogy én magam nem hallgatom a zenéjét, mert nem vagyok vevő a lakodalmas rap műfajra. A róla alkotott képet nem torzítják el fülsértő kornyikálásai. Ezektől elvonatkoztatva értékelem őt.

Megénekel itt nekünk egy második tanácsköztársaság apokalipszist, ahol a nép majd jól elvesz mindent a gazdagoktól, aztán szétosztja. A mit is? Mit szoktak szétosztani a nép között? - Hát ez az! A nagy büdös semmit!

Hergel, hörög a lepukkant proli. Ennyire futja. Okádék, a legalja!

Nem azért, mert nem lenne korrupció. Nem azért, mert azt képzelem, minden csodálatos. Nem. Egyszerűen én csak ismerem az emberi társadalom működését, képes vagyok értelmezni folyamatokat. A marginalizálódott senkik, akik közé most Majka besorolta magát, semmit nem értenek a világ működéséből. Ám nem is ez a legnagyobb probléma. Sokkal inkább az, hogy saját magukból sem értenek semmit. Képtelenek felfogni, hogy saját gyenge képességeik okán vannak a béka segge alatt.

Gyerekek, aki Majkát szereti ezek után is, készüljön fel, hogy számára még szarabb világ jön. Mert mi, akik építjük a társadalmat, akik előre visszük az emberiség ügyét, egyre kevésbé fogjuk tudni tolerálni a léha óbégatókat.

89 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://menekulttabor.blog.hu/api/trackback/id/tr2618778526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ma született bálvány 2025.01.20. 11:31:29

Én csak azt nem tudom, hogy mi a rosszabb.. ha azt, amit eldanol, azt ő hiszi is, vagy csak azt hiszi, hogy a szisztematikusan beillesztett hívószavakra annyian rezonálnak, hogy az számára konkrét bevétellé konvertálható.

A srác kimerészkedett a saját kompetencia-univerzumából és olyasmikről próbál állíást foglalni, amiket valójában nem ért, önmagukban sem, sem pedig összefüggéseiket illetően. De lehet, hogy a saját megoldási mintázatai közül elővette azt, amiben kétségkívül jó: ügyesen törleszkedik és próbál úgy muzsikálni, ahogyan szerinte elvárják tőle azok (a zsidók) akik a pénzcsapnál állnak és az egzisztenciájára pozitív hatással lehetnek. Mondjuk azt nem értem, hogy Kolossy Péter miként viszonyul Majka jópofizós zsidózgatásához.. de majd ezt megbeszélik kettesben.

A ballibb narratívának amúgy mindig is alapját képezte, hogy az ellenoldal vélt/valós hibáit már-már az irracionális szintig felnagyítják, eltúlozzák. Annyira, hogy egy idő után az már azok fejében is így rögzül, akik esetleg maguktól más véleményen lennének. Nem vagyok otthon a szihológiában, de biztosan van erre valami tudományos magyarázat.

összességében nem ért meglepetésként a mívész úr performansza.. erre számítottam, csoda, hogy ennyire sokáig tartott, hogy magába fojtsa. Vajon mi hozta most ennyire lendületbe? Esetleg a "hatalom" megpiszkálta és feldühödött?

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2025.01.21. 06:42:16

@Ma született bálvány: igen, ez elgondolkodtató. Szerintem mindkettő igaz lehet. Szerintem el is hiszi, és rohadtul elégedett, hogy az új bölcsességével sok pénzt tud összeszedni. Ha tud. Mert nyilván azért picsog, mert kevés a zsé, vagy kevesebb, mint amihez hozzá volt szokva. Nem tartalékolt, úgy élt mint a tücsök a mesében.
Nincs az a pszichológus, aki értelmet, logikai láncolatot képes találni a ballib narratívákban. Őket egy irracionális félelemből táplálkozó gyűlölet működteti.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2025.01.21. 06:43:10

@Neytiri1: erre hajaz Bálvány azon okfejtése, hogy szeret törleszkedni a kisfiú.

Wildhunt 2025.01.21. 09:03:20

@Ma született bálvány: mindig is alapját képezte, hogy az ellenoldal vélt/valós hibáit már-már az irracionális szintig felnagyítják, eltúlozzák

Persze. Burzsuj, zsírparaszt, csüngőhasú, kolostormalac, rühellke, és még lehet sorolni. Arra való, hogy a hülyék irracionális undorát felgerjesszék, így minden normális kommunikációt lehetetlenné tegyenek. Ha te nem gyalázod a szarospelenkás csüngőhasút, akkor te is olyan vagy, ergo nincs miről beszélni.

Lorrh 2025.01.21. 11:08:30

@Mr Falafel: és az a jobboldali narratíva menniyre irracionális, hogy az óvodásokat átműtik, vagy ha buzikról írnak a könyvekben akkor, aki olvassa az is megbuzul ?

Wildhunt 2025.01.21. 11:39:46

@Lorrh: óvodásokat átműtik,

Semennyire nem irracionális. Hoztak olyan törvényt, ami szerint ehhez nem kell a szülők beleegyezése. Igaz, nem Magyarországon. Dehát kinek mit intézett a kormánya...

Ma született bálvány 2025.01.21. 19:17:54

@Neytiri1: Ilyenkor nem mondod, hogy "ne az én pénzemből!" ?
:)

Ma született bálvány 2025.01.21. 19:21:54

@Lorrh: Jó, akkor fordítsuk meg! Ha az abnormalitás propagandája semmilyen hatással nincs a kiforratlan személyiségű fiatalkorúakra és kiskorúakra, akkor mégis miért tartják ennyire fontosnak ezen emberkék tudati fejlesztéséhez való hozzáférést a buzilobbi prominensei?

Ma született bálvány 2025.01.21. 19:30:20

@Lorrh: Meg még valami:

"Böszörményi-Nagy Géza leszögezte: kiskorúakat idehaza biztosan nem műtenek át. A Magyar Nemzet felvetésére, hogy azonban a hormonkezeléseket elkezdhetik, számos országban pedig el is kezdik igen fiatal korban, kifejtette: ez a kezelés mindig visszafordítható, míg a műtét már nem. Azon kérdésre, hogy a hormonkészítmények a gyermekeknél okozhatnak-e hosszú távú, maradandó károsodást, meddőséget, a szakember nem tudott válaszolni, hiszen neki elsősorban az urológia a szakterülete, ez pedig gyermekgyógyászati kérdés."

Tudod egyedül is értelmezni?

Lorrh 2025.01.21. 20:50:34

@Ma született bálvány: Egyértelműen elítélem mind a buzilobbit, mind a genderfasizmust. Sosem szavaznék a baloldalra.
Ennek ellenére az a felfogásom, hogy mindkét tábor érdeke, hogy durván eltúlozzák a másik oldal veszélyét, hogy ezzel maguk mellé állítsák a rettegő embereket. Mindkét tábor a saját hiszterizált burkában él.

Te ezek szerint a jobbos burokban. Ne légy erre büszke.

Ma született bálvány 2025.01.22. 06:37:46

@Lorrh: A baloldal disznóságai önmagukért beszélnek, látjuk mire képesek és persze emlékeink is vannak erről. Másrészt te egy szalmabábot püfölsz, senki nem állított valótlant, mert amivel a jobboldal (szerinted) hiszterizál, az létezik ott, ahol hatalmat kaptak. Hogy nálunk ilyesmire még nincs példa, az csak abból fakad, hogy nincs hatalmuk. Az embermérnökösködés csak az egyik eszközük , de ez önmagában is óriási... nehezen helyrehozható... problémákat okoz. Amihez nyúlnak, az menthetetlenül szétrohad, miközben a baloldalinak nevezhető ötleteikből (egyenlőség) természetesen soha semmi nm valósul meg, vagy csak úgy, hogy az is olyan eredményeket szül, ami messze nagyobb károkat von maga után, mint amennyi pozitív hozadéka van rövid távon.

Deansdale 2025.01.22. 08:09:47

@Lorrh: "mindkét tábor érdeke, hogy durván eltúlozzák a másik oldal veszélyét, hogy ezzel maguk mellé állítsák a rettegő embereket"

Ez alapvetően nem lenne rossz gondolat, csak míg a baloldal olyasmitől műretteg ami egyáltalán nem létezik, pedig jó lenne ha létezne (fehérszupremacista szélsőnácifasizmus), addig a jobboldal olyan dolgokra mutat rá amik nemcsak léteznek, de a baloldal folyamatosan hozza a törvényeket amik támogatják és terjesztik (buzilobbi, genderfasizmus, fehérgyűlölet, migráció, ésatöbbi). Globálisan értem persze, minket most épp csak a szele ér, de egyetlen kormányváltásra vagyunk attól hogy itt is tomboljon a hülyeség.

Ráadásul semmiféle jobbos propagandát nem kell nézned és semmilyen jobbos pártnak nem kell hogy a csicskája légy, tökre önmagadtól is észre tudod venni, hogy a nyugati politikusok a haladár agyfaszt tolják ezerrel, ez egyszerű tény. Ezzel szemben önmagadtól azt soha nem fogod kitalálni, hogy borzalmas náciveszély uralja a világot, ezt kizárólag a balos propagandából szívhatod be.

Deansdale 2025.01.22. 08:27:01

@Lorrh: Bármely épelméjű pártsemleges ember a szemszögedből úgy fog kinézni mintha agymosott jobbos lenne, mert aki épelméjű az a hírek alapján fel tudja mérni a helyzetet, és automatikusan szembefordul a libbant őrülettel. A hiba a te készülékedben van mikor azt feltételezed, hogy ilyesmi csak úgy lehetséges ha filléres fityisz-propagandát fogyasztanak.

Lorrh 2025.01.22. 09:03:28

@Deansdale: már ezerszer leírtam, hogy a világban naponta millió hír keletkezik és hogy ki melyiket fogyasztja az meg a buborékjától függ.
Aki a foxnews-t nézi az totálisan más világot lát, mint aki a cnn-t.
A hírek súlyozása a másik amivel erősen menipulálni lehet a tömegeket. Vagy bárkit.
Minthogy kb zéró személyes tapasztalásunk sincs a világról, csak a médiából jönnek a migránsok és a nemváltó óvodások.
Kivéve orbánisztánban ahol kinai és ázsiai vendégmunkásokat maga a kormány telepit be, ő támogatja a migrációt.
Mennyire vicces hogy azzal nyugtatgatják a népet, hogy ezek csak két éves fix szerződéses munkások és utána haza kell menniük. Igen, Ting Ping Pong hazamegy két év múlva és ahelyette majd Csuo Kim Bung fog jönni. A százezres keretet mindig ki lehet tölteni a milliárdnyi kínaival.

Deansdale 2025.01.22. 09:18:05

@Lorrh: Bazmeg, léteznek valóban objektív hírek, úgynevezett "tények", amiket nem azért "fogyaszt" az ember mert valami buborékban él. Tudod pl. tény az, hogy mik a törvények, és ha hoznak egy olyan törvénymódosítást, hogy mától kiskorúak jelentkezhetnek nemváltó műtétre szülői engedély vagy tudomás nélkül, akkor kurvára nem érdekel hogy szerinted foxnews, te vagy az az eltájolt szerencsétlen aki a valóságot visszautasítja mert annyira erősen hisz valamiféle elbaszott semlegességben.

És hiába jössz nekem az orbáni hülyeséggel, évek óta nem néztem orbánsajtót, nem érdekel.

Ma született bálvány 2025.01.22. 09:19:35

@Deansdale: OFF

Mellékesen.. az ingyenzsidóhitelt is sikerült jól benézned:) De hát így jár az, aki prekoncepcióihoz igyekszik szabni a valóságot ;)

Deansdale 2025.01.22. 09:22:55

@Lorrh: Kábé mintha azt mondanád, hogy tilos bármivel foglalkozni mert minden agymosás, ami akkora hülyeség hogy nehéz értelmezni. Vagy te honnan veszed a semleges híreidet, neked saját titkos semleges sajtód van, ami semmit nem közöl le amit bármilyen más sajtó igen, hiszen az agymosás lenne? Ha a foxnews szerint a víz nedves akkor a te semleges sajtód szerint a víz száraz?

Ma született bálvány 2025.01.22. 09:27:33

@Lorrh: "Minthogy kb zéró személyes tapasztalásunk sincs a világról, csak a médiából jönnek a migránsok és a nemváltó óvodások."

:) És persze ami nem velünk történik meg, azt nem szabad valóságként elfogadni, mert azt csakis a média találja ki!
Ugye? ...arra meg már tényleg nehéz bármit is mondani, amikor valaki a migráció létezését és az azzal összefüggésben történő atrocitásokat valaki megkérdőjelezi. Migráció van, elképesztő anomáliák jellemzik és a következményeit illetően egyre több és több ember számol be negatív tapasztalatokról. Persze vannak pozitív hozadékai is, vitathatatlanul, csak a költség/haszon/kockázat elemzés egyértelmű: jeleleg taapasztalható formájában felmérhetetlen veszélyekkel bír, ezzel szemben a ballib véleményirányítók igyekeznek ezt eltorzítani, elbagatellizálni.

Ma született bálvány 2025.01.22. 09:29:00

@Deansdale: ??? Nem feltétlen értem, pontosan mit is szeretnél mondani..

Lorrh 2025.01.22. 10:54:19

@Ma született bálvány: persze hogy van migráció!
És@Deansdale: amikor óriásplakáon hirdeti ki a nagyvezér hogy majd ő megvéd téged. Aztán rászavaznak a népek. Aztán meg behozza a kinai migránsokat hogy el ne vegyék a magyarok munkáját... LOL :-)

Lehet viccelődni, hogy a víz nedves de nem hisszük el. Nagyon ügyesen lehet manipulálni azzal hogy például fél órán kersztül CSAK migránsos híreket ad a déli krónika. Más semmi nem történt a világban, csak egy szerbiai faluban a menekülttáborban lövöldöznek a migránsok és ezt járják körül sok szemtanuval, szakértővel mindennel. Én erre az agymosásra gondolok és ne billenj át a szélsőségbe hogy én tagadnám a migráció szörnyű oldalait.

Deansdale 2025.01.22. 11:11:46

@Lorrh: De barátom, én tőből szarok a nagyvezéredre, vidéken élek és csak akkor látok óriásplakátot ha beugrok a Ferihegyre, nem érdekel a fidesz, nem is rájuk szavaztam, teljesen fölöslegesen erőlteted őket. Én tényekről beszélek, hogy a migráció szarba fojtja a nyugati civilizációt miközben a gyerekeinket az iskolákban iszlámra meg buzulásra akarják tanítani, illetve nyugaton ez már egész elterjedt, és ha jövőre tiszáspeti nyer a választáson akkor két év múlva már itt is lehet ez. Ez 100%-ban teljesen független a fideszpropagandától, tiszta objektív tény.

Az, hogy létezik a fideszpropaganda, és vannak akik annak dőlnek be, biztos igaz, de azt is leszarom, ugyanis nem érdekel az emberiség birkafele, ami óriásplakátokról kapja a véleményét. Az ő létük nem bizonyítja azt, hogy nincs migráció vagy buzilobbi.

Neytiri1 2025.01.22. 12:03:06

www.veol.hu/helyi-kozelet/2025/01/keresztnevek-listaja-noi-keresztnevek

"Megszaporodtak a héber és görög eredetű nevek, míg a skandináv nevek eltűnőben vannak. Egyre népszerűbbek a török, perzsa, valamint szanszkrit nevek is. Férfi nevek esetében pedig magas számokat mutatnak a szláv nevekre benyújtott kérelmek."

Hol vannak már a Katalinok, Ildikók, Eszterek, Erzsébetek, Máriák, Ferencek, Sándorok, Jánosok, Istvánok
Nem tudom, hogy más országban mi a tendencia, de itt már alig maradt valami a régi nevekből és el is fognak tűnni?

És hol vannak már ezek? :)
kepkuldes.com/images/565dcdd674dfb16fb80b262c61ace39f.png

Deansdale 2025.01.22. 12:14:21

@Neytiri1: Hazaárulásért felakasztanék mindenkit akinek köze volt ahhoz, hogy a feloldották a keresztnevekre vonatkozó korlátozást, mármint hogy csak magyar keresztnevet lehetett választani. Szándékos nemzetrombolás volt, és persze a lumpenbaromarcok meg a kisebbseggűek kaptak is alkalmon - tele vannak az iskolák rikárdókkal meg lionelekkel. Hányingerkeltő.

Ma született bálvány 2025.01.22. 13:05:40

@Neytiri1: Tök jóóóó... Van uniszex név is, a Szomnakaj, ami fiúnak és lánynak is adható. Transzneműeknek egyenesen kötelező. Nem kell a papírokat sem cserélni, csak a pöcsöt pinára..

Ma született bálvány 2025.01.22. 13:10:21

@Neytiri1: Egyébként meg valahol érthető... multikulti-színes országokban a bevándorlók, majd a vegyes családok is korlátok nélkül, az identitásukhoz igazodó módon tudnak neveket adni a gyerekeiknek. Most gondolj bele, mennyire hülyén nézne ki egy gambiai/nigériai felmenőkkel bíró kislklambó, ha Jürgennek, vagy Gottschalk neveznék...

Lorrh 2025.01.22. 13:37:32

@Ma született bálvány: Az itt élő kínaiak már magyar neveket adnak a gyerekeiknek: Katalin, István, Mária.
Nem viccelek.

Neytiri1 2025.01.22. 15:02:49

@Deansdale: a brazil szappanoperák (köszönhető mennyi név ezeknek) megérkezésétől a győzikesón át a valóvilágos szintig érkező agyromboló műsoroknál én már eltemettem az értelmet a legtöbb embernél.

Neytiri1 2025.01.22. 15:11:10

@Ma született bálvány: azért itt még túlnyomó többségben nemvegyes házasságból, vagy kapcsolatból születnek a gyerekek, mégsincs már igazán "magyar' név.
Kifejezetten ciki lenne egy gyereknek bekerülni suliba egy Mária névvel. :)

Ma született bálvány 2025.01.22. 17:41:45

@Lorrh: Van ennél jobb.. akad olyan itt élő zsidó, akit egyenesen Magyar Györgyneknek hívnak.. még véletlenül sem Grünwald Izidornak..

Ma született bálvány 2025.01.22. 17:44:28

@Neytiri1: Ki így, ki úgy adja fel az identitását.. valahogy muszáj metakommunikálni a külvilág felé, hogy a korszellemmel szinkronban vagy.

Lorrh 2025.01.22. 18:36:28

@Ma született bálvány: én nem listázom ki zsidó, ki nem. Érdekes elfoglaltság ez egyes embereknek.
Ilyenkor hatalmat érzel magadban? Vagy mi a motivációd erre?

Ma született bálvány 2025.01.22. 18:46:02

@Lorrh: Ügyesen bemutattad a kötelező kűrt! Ha kitátod az okos pici szád, dobok bele kockacukit!

Semmi listázás nincs abban, hogy a zsidóságát véka alá nem rejtő dr. Magyar György identitásával képben vagyok...

Ma született bálvány 2025.01.22. 19:00:39

@Neytiri1: Ez a telexes okoskodás nettó faszság.. gondolom a szerzője idáig nem olvasott a hivatkozott cikkben:

"Sex determination and sex differentiation are sequential processes that involve successive establishment of chromosomal sex in the zygote at the moment of conception, determination of gonadal (primary) sex by the genetic sex, and determination of phenotypic sex by the gonads. At puberty the development of secondary sexual characteristics reinforces and provides more visible phenotypic manifestations of the sexual dimorphism. Sex determination is concerned with the regulation of the development of the primary or gonadal sex, and sex differentiation encompasses the events subsequent to gonadal organogenesis. These processes are regulated by at least 70 different genes that are located on the sex chromosomes and autosomes and that act through a variety of mechanisms including those that involve organizing factors, gonadal steroids and peptide hormones, and tissue receptors. Mammalian embryos remain sexually undifferentiated until the time of sex determination.

An important point is that early embryos of both sexes possess indifferent common primordia that have an inherent tendency to feminize unless there is active interference by masculinizing factors (Grumbach and Conte, 1998)"

(most felesleges lenne idekeverni a különféle speciális kromoszóma-rendellenességeket, amik a nemi kromoszómák valamelyikének duplikációját, egyes esetekben megháromszorozódását mutatják)
De a lényeg, hogy már "az idők kezdetén" eldől, merre tovább.. és azt meg végképp el lehet felejteni, hogy ezen utólagosan képesek vagyunk változtatni. A genomunk buherálható, de a nemi dimorfizmus annyira poligénes tulajdonság, hogy irtó messze vagyunk azon képességtől, hogy utólag pöcsöt növesszünk a mennyasszonynak. Odavarrni még csak-csak tudunk.. de hát meccsoda különbség az már..)

Neytiri1 2025.01.22. 19:05:26

@Ma született bálvány: én csak azt akartam közölni, hogy trump törvénybe foglalta, hogy minden nő, aki fogantatáskor nő volt, örökké az is marad, míg minden férfi, aki fogantatáskor hímnemű volt, örökké férfi lesz.
Azt hittem, hogy ez jó hírnek számít.
Túlizélted most ezt. :)

Ma született bálvány 2025.01.22. 19:20:56

@Neytiri1: Sejtettem, de hát ugye a cikk pont ezt igyekszik hitelteleníteni, nevetségessé tenni.

Ezzel kapcsolatosan eddig is úgy éreztem, hogy nagyon hasonló nézeteket vallunk te, meg én.

Neytiri1 2025.01.22. 20:22:19

@Ma született bálvány: jaaaa, értem. Én örültem a hírnek, és ez a "része" elkerülte a figyelmemet.
Igen, van jónéhány ilyen hasonlóság. :)

Deansdale 2025.01.23. 07:08:48

@Neytiri1: Érdekes, hogy egy rakás feminista rühelli a transzhülyeséget, holott ugyanabból a kútfőből származik, ugyanannak az ideológiának egy frissebb nyúlványa, és ugyanazzal a gyűlöletkeltő ill. társadalomrohasztó céllal futtatják. Hál'istenek vannak páran akik legalább így utólag felismerik, hogy ami most a transzhülyeség, az a 20. században a feminizmus volt, és újraértékelik, hogy tulajdonképp mennyire érdemes bedőlni neki. A többiek meg belharcolnak, a haladár baloldal gendertagozata kettészakadt és egymást marják.

Neytiri1 2025.01.23. 08:21:09

@Deansdale: erre most nekem reagálnom kéne?
Azt írnom, hogy rakásfeministaként rühellem a transzhülyeséget, hogy nekedmármegintigazadvan, vagy a páran tagja vagyok szerinted, aki utólag felismertem hogy ami most transzhülyeség, az a ....és újraértékeltem?
Vagy csak nekem írtad, de nem rólam, és valami okosságot kéne rá válaszolnom?

Én egy egyszerű ember vagyok, nem értek ehhez a bonyolult szóvirágcsokorhoz.
Nem tudom, hogy sárga, vagy piros, vagy lila, vagy fekete, vagy színes csokor akarna lenni, amit most átnyújtottál nekem virtuálisan.

Deansdale 2025.01.23. 08:38:14

@Neytiri1: Szerintem egyszerű emberként is eljuthatsz arra a következtetésre, hogy ha a feminizmus kulcsfigurái újabban a transzhülyeséget nyomatják, akkor talán a feminizmussal sem stimmel minden. Kb. mintha ma Schóbert Norbi azt mondaná, hogy egyél forró salakot - ez elgondolkodtathatna, hogy akkor talán amit korábban mondott a táplálkozásról az sem feltétlenül hiteles. Szerintem nem nehéz átlátni a dolog logikáját.

És azért neked válaszoltam, mert te írtál a témáról :)

Neytiri1 2025.01.23. 08:48:27

@Deansdale: egyszerű emberként azt tapasztalom, hogy az egyik izmus és izé feltétlen bűnöst lát a másik izmusban és izében, ezért egymást támadják, mert nem tudják, vagy nem akarják, vagy nem képesek egymás mellett élni és mindenképpen bűnöst/hibást kell találni. :)
Természetesen a "hangerő" nem szokott egyforma lenni, mennyiségi, helyi és időszaki egyenlőtlenségek miatt.
Engem nem zavar egyik sem, ha nem avatkozik az életembe, ha a gyerekemet nem akarja átműttetni, ha nem ér hátrány azért mert nem vagyok tagja egyik izmusnak és izének, stb.
De ahhoz, hogy ez ne legyen, egyik izmusnak és izének sem lenne szabad erősebbnek lenni, vagy azt gondolni, hogy nagyobb létjogosultsága van, amit egyébként azzal tud elérni, ha a másikat ki"nyírja".
Persze mivel szerintem semmi sem fekete és fehér, valószínű, hogy tudnék kivételt erre, amit írtam én magam is, de az alap ez lenne a béke érdekében, azt pedig én nagyon szeretem. :)

Lorrh 2025.01.23. 10:42:07

@Ma született bálvány: na és ha tisztában vagy akkor ez most mit jelent neked?
Ide illik? Tovább viszi a témát?
Mit akarsz "rejtetten" ezzel üzenni hogy a zsidók megváltoztatták a neveiket?
Nem teljesen köztudott ez még?
Valami hatalmas titoknak vagy te a tudója?

én például leszarom ki a zsidó és ki nem.

Deansdale 2025.01.23. 17:10:22

@Lorrh: Ez nagyon sportszerű tőled, csak kár hogy a zsidók al egkevésbé sem szarják le, és ettől sikeresebbek mindenki másnál. Nepotizmus. A nemzsidókat meg állatoknak tartják, és már csak ezért sem tehetik meg, hogy leszarják ki zsidó és ki nem.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2025.01.23. 19:23:25

@Lorrh: hú bazmeg! Feláll a szőr a hátamon, ha olyanok akarnak megvédeni, mint te. :-)))

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2025.01.23. 19:26:00

Az én drága barátom, aki egyen a főni öccse is, meg van róla győződve, hogy ez dalocska nem a bátyóról szól, hanem Gyurcsányról. Mivel azt nyekergi állítólag, hogy "nyolc évig voltunk hatalmon" vagy valami ilyesmit.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2025.01.23. 19:27:33

@Deansdale: Amúgy egy hülye micvá, hogy ha egy zsidó bekerül valahová, egy jó állásba, köteles ott jó állást elősegíteni egy másik zsidó számára. Így alakul ki a helyzet, hogy nem az alkalmasabb, hanem a falkatag.

Ma született bálvány 2025.01.23. 20:15:00

@Mr Falafel: Ez egy nagyon okos micvá... és okosabbtól tanulni nem szégyen.. de még butábbtól sem haszontalan..

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2025.01.23. 20:36:23

@Ma született bálvány: egyetértek, tanulni nemhogy nem szégyen, de dicséretes. Ugyanakkor a numerus clausust is okozó micvá pont olyan, mint a komcsik káderprogramja. Mivel pedig komcsi, elítélem. Annyi hülye zsidó van pozícióban most is nálunk, hogy elképesztő. S ahogy rühellem Lukács György magasztalását, úgy gyűlölöm Tóni felértékelését is.

Ma született bálvány 2025.01.24. 06:01:03

@Mr Falafel: Törekedni kell az egyensúlyra :) A káderpolitika szemszögéből a konkrét tudás csak egy az értékelendő szempontok között. A másik nagyon lényeges a megbízhatóság, a lojalitás, az elkötelezettség. Meg esetleg a szorgalom, az ambíció. Praktikus, ha azt a szekeret nagyjából egy irányba húzza mindenki.

Az meg közhely, hogy a komcsi eszme valami kifürkészhetetlen okból vonzotta a hazai zsidóságot és annak is a silányabb szegmensét. Rossz konstelláció ha egy gyenge képességű kolléga tetejébe még a kitűzött céllal szemben is dolgozik.

Lorrh 2025.01.24. 08:06:48

@Mr Falafel: és nem pont ugyanezt látjuk a orbáni ner-ben is? Hogy csak a lojalitás számít és nem a képességek?

Deansdale 2025.01.24. 11:16:10

@Lorrh: Nem egészen ugyanaz, ha Magyarországon egyes magyar emberek haver-koma alapon csinálnak valamit, mint hogy Magyarországon idegenek faji alapon kiszorítják a magyarokat a fontos pozíciókból. És ne mondd, hogy nem idegenek, mert ha nem lennének azok akkor nem szorítanák ki a magyarokat faji alapon, ugye érted? Ők maguk tekintik magukat nem-magyarnak, akkor is ha magyarul beszélnek és magyarnak hazudják magukat. És ugyanez igaz az egész nyugati világra.

Ma született bálvány 2025.01.24. 11:23:10

@Lorrh: félretéve a zsidókat... szerinted mit ér az a hatalmas (vagy annak mondott..) tudású ember, aki istentől kapott nagy eredendő tehetségét különböző okok miatt nem egészen arra használja, hogy a kitűzött célokat elérjük, hanem inkább (különböző okok miatt..) inkább alattomosan próbál keresztbe tenni?

Ma született bálvány 2025.01.24. 11:28:40

@Deansdale: Egy zsidó számára zsidónak lenni mindig is előrébb való lesz bármi egyéb. A zsidó identitása erősebb, annak megélése az ad egy olyan igazodási pontot és kohéziós erőt, amiben kiteljesedhet, amit előrébbvalónak gondol, mint bármi egyebet. Emiatt haragudni persze nem érdemes rájuk, de ezt elfelejteni vagy emiatt szeretni nem is kell őket. Példaként, mintaként viszont szolgálhatna számunkra is. Az persze egy másik kérdés, hogy ők ezt már önmagában is antiszemitizmusnak tartják és a rendelkezésre álló eszközeikkel küzdenek ellene.

Lorrh 2025.01.24. 12:03:45

@Deansdale: értem én hogy te erre a faji tengelyre fűzöd fel a logikádat, én meg a kontraszelekcióra.
Amúgy érdekes, hogy te ezt a zsidó kiszorítás történetet egy olyan magyar nép nevében mondod, amelyiknek a széthúzása, egymás utálása közmondásos.
Ismered a viccet, hogy a pokolban a magyarokat nem kell őrizni mert egymást húzzák vissza az üstbe.

Neytiri1 2025.01.24. 12:08:42

Magyar mentalitás:
Megdöglik a tehene az amerikainak, a németnek és a magyarnak. Megjelenik a jótündér, és megkérdezi, mit szeretnének vigasz gyanánt. Az amerikai azt mondja: térítsék meg a káromat. A német: térítsék meg kétszeresen a káromat. A magyar: dögöljön meg a szomszéd tehene is

Deansdale 2025.01.24. 12:17:43

@Lorrh: Nem tudod azt mondani, hogy tévedek, ezért jössz ezekkel a hülye retorikai terelésekkel :) A teljes nyugati világ a zsidó befolyás terhét nyögi, mi sem vagyunk kivételek, ehhez képest huszadrangú mellékleszarom, hogy Orbánnak vannak csókosai, és az állítólagos magyar széthúzás is teljesen lényegtelen. Ami családon belül történik az belügy, de ha idegenek jönnek ártani nekünk, az teljesen más tészta.

Deansdale 2025.01.24. 12:20:00

@Neytiri1: Szerintem sokkal ártalmasabb állandóan ezt ismételgetni, mint amennyire ténylegesen szar a magyar mentalitás. A magyar alapvetően mindigis jóindulatú, jóhiszemű, vendégszerető nép volt, amit csak cirka 100 éve tettek tönkre a sorscsapások, de a néplélek nyugodtan meggyógyulhatna, ha hagynák.

Neytiri1 2025.01.24. 13:21:31

@Deansdale: szerintem ártalmas a férfi-nő viszonyt is izmusokkal jellemezni, és gyűlölni akár egyiket, akár másikat, mert az általánosítás nemcsak a szomszéd tehenénél ártalmas, hanem ebben az esetben is, mert a seb folytonos felszakítása miatt sosem lesz heg, és a kirívó egyik és másik oldali történetek rontják az erre nem gondoló, eszükbe sem jutott nők és férfiak egymással való normális viszonyát. ", amik nem segítik a seb hegesedését.
Az én tapasztalatom az, hogy mikor gyerek voltam, még akkor is inkább volt jellemző az emberekre a jóindulat, jóhiszeműség, vendégszeretet, köszönés, mosoly, aztán jött az internet és a "rossz esetek" megismerése, ami gyanakvóbbá tette az addig ilyen embereket.
Nem régen volt a Himnusz "napja", amiről nekem már jó ideje az jut az eszembe, hogy nem más, mint kesergő, szép, de akkor is az, és a magyar nép hangulatát tökéletesen jellemzi, ami nem igazán pozitív sajátság(a).

Ma született bálvány 2025.01.24. 13:34:25

@Neytiri1: Ez is igaz... csak náluk az átlagosan alacsony szellemi kvalitások állnak útjában a szélesebb körű politikai/hatalmi térnyerésnek.

Ma született bálvány 2025.01.24. 13:39:37

@Deansdale: Hehe... csak amíg a családon belüli széthúzás ellen van némi esély tenni, addig az idegenek ellen vajmi kevés :)
Ki-ki a saját akciórádiuszán belül sepregessen. Átnevelni nyilván nem lehet "azokat", akadályokat sem igazán lehet eléjük gördíteni egy széthúzó csoporttal a hátad mögött... sok lehetőség nincs, ha fel akarod venni a kesztyűt. Az üres szájtépés időtöltésnek is luxus.

Ma született bálvány 2025.01.24. 13:45:15

@Lorrh: & @Neytiri1:

"Ismered a viccet, hogy a pokolban a magyarokat nem kell őrizni mert egymást húzzák vissza az üstbe."

Na, az is megér egy misét, hogy valójában kik kis azok, akik az öngyűlöletre kondícionálják a magyarokat ;) Voltak a történelemnek olyan szakaszai, amikor a magyarok képesek voltak a saját érdekeik mentén cselekedni. A gondok forrása valahol ott keresendő, hogy túlságosan megengedők és befogadók voltunk az idegenekkel szemben. Meg is lett az eredménye.

Ma született bálvány 2025.01.24. 13:49:32

@Neytiri1: "Nem régen volt a Himnusz "napja", amiről nekem már jó ideje az jut az eszembe, hogy nem más, mint kesergő, szép, de akkor is az, és a magyar nép hangulatát tökéletesen jellemzi, ami nem igazán pozitív sajátság(a)."

Bajban ismerszik meg a barát... a sérelmeket felemlegetni talán valóban nem szívderítő, de nagyobb probléma, ha belenyugszunk abba, hogy mindenért csak magunkat okoljuk, hogy mi csak ennyit érdemlünk.. Ha belegondolsz, a zsidó identitás alapköve éppenséggel a megtorlás, a bosszú... mindenért, vélt és valós sérelmekért, olykor azért is, hogy volt, aki visszaütött.

Deansdale 2025.01.24. 14:23:53

@Ma született bálvány: Na, most már csak azt nem értem miért nem raktad össze fejben, hogy a feminizmus is egy zsidó találmány a gójok megosztására.

Ma született bálvány 2025.01.24. 20:11:22

@Deansdale: Mert akkor már nem lenne mit tanulnom tőled...

Deansdale 2025.01.25. 08:45:15

@Lorrh: "és az a jobboldali narratíva menniyre irracionális, hogy az óvodásokat átműtik, vagy ha buzikról írnak a könyvekben akkor, aki olvassa az is megbuzul?"

A magukat transzneműnek képzelő gyerekek száma 10 év alatt az 50-szeresére nőtt Angliában, szerinted ez természetes jelenség? Mert ha nem, akkor a napnál világosabb, hogy a propaganda igenis hatással van a gyerekekre, és ez esetben a propaganda veszélyét bagateliizálni, hogyismondjam, nem szép dolog.
www.telegraph.co.uk/news/2025/01/24/children-who-think-they-are-wrong-gender-surges-50-fold/

Lorrh 2025.01.25. 20:35:01

@Deansdale: igen, a propaganda hatással van bizony!
Azért hadd ne fájjon már anglia miatt a fejem. Meg az egész világ woke bajait magadra venni... háááát, súlyosan terhes lelkiállapot lehet.

Deansdale 2025.01.25. 20:59:26

@Lorrh: Gondolod a téma megáll az országhatáron? A magyar gyerekek biztosan immunisak az ilyesmire :)

Lorrh 2025.01.26. 08:15:32

@Deansdale: Megáll!
A jólét is megállt.
Ez is meg fog.
Mi keleti tisztalelkü tisztafajúak vagyunk.

Deansdale 2025.01.26. 08:53:31

@Lorrh: Ha nem ismernék személyesen magyar "transznemű" fiatalt, talán-talán még én is hinnék abban, hogy megúszhatjuk, de sajnos...

Wildhunt 2025.01.26. 11:11:01

@Lorrh: ha nyomorogsz, menj dolgozni.

Neytiri1 2025.01.26. 14:09:16

@Wildhunt: 4 millió 699 ezer dolgozik (KSH). Ezek szerint egyik sem nyomorog, mert dolgozik.(pont)?(kérdőjel)

Ma született bálvány 2025.01.26. 17:50:17

@Lorrh: Na, ma is hallok valami újat! Angliában jólét van? Mesélj még, kérlek!

Ma született bálvány 2025.01.26. 17:56:15

@Neytiri1: 4millió 699ezer embernek van valamilyen munkaviszonya és az önmagában még valóban nem feltétlen elég a megélhetéshez. De ha tisztességesen, rendszeresen dolgozol és hasznos a munka, amit végzel, az nagy valószínűséggel megvéd a nyomorgástól.

Neytiri1 2025.01.26. 18:46:31

@Ma született bálvány: a kérdés, hogy mit nevezünk nyomorgásnak.
Nekem az is az, hogy csak a legszükségesebbeket tudják megvenni, soha nem mennek sehová, mert nincs rá pénz, levetett ruhát hordanak, nem tudnak nagyjából soha olyan kaját venni, amit szeretnének, a vásárlásnál mindig a legolcsóbbat veszik, a legszükségesebb háztartási gépek vannak, lepukkant kocsi, ami ha valami baja van, akkor áll egy darabig, mert gyűjteni kell rá a pénzt.
És ilyen bizony nagyon sok van. Ez nyomorgás, mert rendesen dolgozik a gyárban, és mindössze az életbenmaradásra van pénze a családnak.

Ma született bálvány 2025.01.26. 19:35:28

@Neytiri1: Jajj, máááár... bírlak, de ez a szívszaggató jóeNberkedés nem kellene.

Kis áthallással ez ugrik be rögtön:

"- Akkoriban örültünk, ha egy csésze teát ihattunk.
- Egy csésze hideg teát!
- Amiben nem volt se citrom, se cukor.
- Se tea!
- És persze csorba volt a csésze.
- Nekünk csészénk se volt. Mi újságpapírból ittunk.
- Mi meg vizes rongyot ettünk vacsorára.
- De szegényen is boldogabbak voltunk. Boldogabbak, mint most!
- Éppen azért, mert szegények voltunk. Apám mindig azt mondta, hogy a pénz nem boldogít fiam.
- Igaza volt! Én boldogabb voltam, amikor semmim se volt. Egy romos kis házban laktunk. A tető tele volt lyukakkal.
- Nektek legalább volt házatok. Mi huszonhatan laktunk egy szobában bútor nélkül. A padló fele hiányzott, ezért mind egy sarokba kuporodtunk, hogy le ne essünk.
- Szerencse, hogy volt szobátok! Mi a folyosón laktunk.
- Óh! Én arról csak álmodtam, hogy bárcsak egy folyosón lakhatnánk. Nekünk az kastély lett volna. Mi a szemétdombon laktunk. Minden reggel arra ébredtünk, hogy ránköntenek egy rakomány rothadó halat. Folyosó, ház? Hah!
- Amikor azt mondtam: ház, egy földbe vájt lukat értettem rajta, szakadozott vászonnal beborítva. De nekünk, az ház volt!
- Minket kilakoltattak a mi földbe vájt lyukunkból. Attól kezdve a tóban laktunk.
- Mázlisták! Nektek legalább volt tavatok. Mi viszont százötvenen éltünk egy cipősdobozban az út közepén.
- Kartondobozban?
- Igen.
- Micsoda kényelem! Mi három hónapig egy összetekert újságpapírban laktunk. Hatkor keltünk. Kitisztítottuk az újságpapírt, ettünk egy darab száraz kenyérhéjat. Napi tizennégy órát dolgoztunk a malomban heti hat pennyért. Utána hazamentünk, és apu addig vert minket a szíjával, amíg el nem aludtunk.
- Micsoda luxus! Mi hajnali háromkor kijöttünk a tóból. Ettünk egy marék meleg salakot. Húsz órát dolgoztunk a malomban havi két pennyért. Aztán hazamentünk, és apu a fejünket, meg a nyakunkat verte törött üveggel. Ha szerencsés napunk volt!
- Én minden éjfélkor kimásztam a cipősdobozból. Tisztára nyaltam az úttestet. Ettem egy kevés hideg salakot. Huszonhárom órát dolgoztam a malomban. Négy évenként egy pennyért. És amikor hazamentem, apu felszeletelt a kenyérvágó késsel.
- Na jó! Én este tízkor keltem. Azaz fél órával azelőtt, hogy lefeküdtem. Ittam egy csésze hideg mérget. Napi huszonkilenc órát dolgoztam a malomban. Én fizettem érte a főnöknek. Aztán hazamentem, és apu minden este hidegvérrel legyilkolt. Utána meg énekelve táncolt a síromon.
- Ezek a mai fiatalok meg nem hisznek el nekünk semmit.
- Bizony nem!
- Nem!
- Bizony!"

Ne már, Neytiri..

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2025.01.26. 19:52:47

@Neytiri1: Több pénzért többet kell dolgozni. Vagy újra születni valami magasrangú politikus barátjaként, családtagjaként.

Neytiri1 2025.01.26. 20:07:24

@Ma született bálvány: mi nem voltunk szegénynek nevezhetőek. De semmink sem volt. Nem mentünk sehová, soha nem voltunk nyaralni, nem volt autónk, nem ettünk hűde dolgokat, kevés ruhám volt, cipőm, csizmám, papucsom egy, karácsonykor könyvet kaptam, meg olyan ruhát/cipőt, ami kellett, nem volt félretett pénzünk.
A szüleim dolgoztak. Nem kaptam pénzt lakásra, kocsira, önálló életre indulásra.
Valószínű, hogy ezért vagyok érzékenyebb arra, hogy ki a szegény.
Mert soha nem éheztem, nem volt lukas a cipőm, de ezt én szegénységnek éltem meg.
Valószínű, hogy már nem fog ez bennem változni. :)

Neytiri1 2025.01.26. 20:08:57

@Mr Falafel: a következő életemben ezt a második lehetőséget választanám.

Wildhunt 2025.01.26. 22:17:44

@Neytiri1: így van. Aki dolgozik, nem nyomorog. Maximum mindjárt átdefiniálod a nyomort, amiből ki is derül a nyilvánvaló.

Ma született bálvány 2025.01.27. 05:59:31

@Neytiri1: Nem voltatok szegények, de te annak élted meg..és ami neked szegénység, az másnak maga a nyomor! Ne haragudj... de nem igazán tudom követni a gondolatmenetet.Én inkább azt gondolom, hogy aki ma idehaza dolgzik és nem csak "foglalkoztatva van" az a valódi nyomortól távol van. De azt nem vitatom, hogy sokan képtelenek elfogadni, hogy a képességeik adta lehetőségek nem biztosítják azt az életszínvonalat, ami nekik , szerintük alanyi jogon JÁR. Hááát... az szar ügy!

Neytiri1 2025.01.27. 08:45:06

@Ma született bálvány: nem baj, ha nem tudod követni.
Ha valaki dolgozik több műszakban egy gyárban az csak foglalkoztatva van? Nem hiszem. Szerintem van valamilyen mennyiségi meghatározás, és ha nem teljesíti, akkor elküldik.
Valódi nyomor? Van olyan is, de nem kell valódi nyomornak lenni, hogy emberek csak átéljék az életüket, mert nincs másra pénzük.
Ja... szar ügy... Ezt olvasom már többször tőled és más gazdagoktól.
Én nem tudnék ilyen leírni.

Ma született bálvány 2025.01.27. 11:07:04

@Neytiri1: "Én nem tudnék ilyen leírni."

Ehelyett leírod a fantáziádat a három műszakban nyomorgókról.. az is valami :)

" Van olyan is, de nem kell valódi nyomornak lenni, hogy emberek csak átéljék az életüket, mert nincs másra pénzük."

Az, hogy az emberek jelentős része nem úgy él, ahogyan szeretne, vagy szerinted kellene, hogy éljen, az nem feltétlen mások hibája. Ezt talán képes vagy értelmezni... Volt már ígéret arra, hogy a bőség kosarából mindenki egyaránt vehet, aztán ígéret maradt, az ígérgetőknek elfogyott a másoktól elszedett pénze és végül jól el lettek zavarba a picsába. Fura szemlélet a tiéd, amikor mindig másokban keresed a hibát és rögeszmésen hiszed, hogy a "gazdagoktól" el kell venni amit csak lehet és oda kell adni a "nyomorgóknak", mert úgy igazságos.

"Ha valaki dolgozik több műszakban egy gyárban az csak foglalkoztatva van?"

Majd nézz utána, hogy a statisztikák milyen feltételek mentén sorolnak valakit a "munkavállalók/doldozók" közé. De inkább nem is várok rád, ideollózom a kedvedért:

"Már tavaly jeleztük, hogy az idén januárban jókora javulás várható a munkaügyi statisztikában. Nem mintha többen dolgoznának, hanem azért, mert megváltozott a módszertan. (Azt pedig mindig érdemes szem előtt tartani, hogy statisztikai szempontból foglalkoztatottnak számít, aki a kérdezést megelőző héten legalább 1 órányi jövedelmet biztosító munkát végzett – akár itthon, akár külföldön."

:)))

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2025.01.31. 20:28:26

@Neytiri1: egyetemistaként volt, hogy 16 órát nyomtam le a húsiparban. A haverok, akik este tízkor végeztek, fizetéskor megkérdezték, én miért kaptam többet, mint ők. Mondom, azért, bazmeg, mert én délután kettőtől másnap reggel hatig maradtam. Aztán egy idő után, amikor látták, hogy nagy a teherbírásom, a diákerők kérő melósok engem elsőként választottak ki. Mindig kaptam valami ajándékot műszak végén. Aztán, amikor az iskolaszövetkezetben témavezetőt kellett választani, a tagság egyöntetűen engem javasolt. Mert tudták, hogy én dolgozom is, nem csak pofázok. S már akkor a saját vállalkozásomat építgettem. Megérte.
Nekem azt dobta a gép, hogy dolgoznom kellett. Örülök, hogy nem valakinek a valakije vagyok. Senkinek nem kell köszönnöm semmit.
S azok az évek megtanítottak arra, mi a különbség ember és ember között. A picsogó csórók többnyire sem dolgozni, sem tanulni nem szerettek, nem szeretnek. Márpedig, aki ma tanul és/vagy szorgalmasan dolgozik, az viszi valamire. Na, nem lesz tőle 27 milliárdos yachtja, de kényelmes polgári élete biztosan.
süti beállítások módosítása