Vannak a mindennapokban olyan jelenségek, amelyek nem magyarázhatóak a formális logikával, nem lelhető fel bennük a kauzalitás (ok-okozati összefüggés), egyszerűen csak léteznek, működnek. Én ezekkel a jelenségekkel egyszerűen nem tudok mit kezdeni. A legjobb, amit tehetek, hogy egyszerűen nem foglalkozom a létezésükkel.
Igen ám, de ezek az általam anomáliákként kezelt létezők, naponta jönnek szembe velem, és belepofátlankodnak az életembe, rákényszerítenek valamiféle cselekvésre, többnyire arra, hogy megtervezzem, megszervezzem, miként tudom őket hatékonyan elkerülni.
Már egészen fiatalon is ellenérzéssel viseltettem az egyszerű dolgok iránt. Különösképpen volt ez így az egyszerű emberekkel. Elborzasztott, hogy miközben az ember, mint biológiai lény egy nagyon bonyolult és csodálatos komplex rendszer, addig a buta ember szemébe, ha belenéztem, egy majmot láttam, egy hozzánk, emberekhez fiziológiai értelemben nagyon hasonló lényt, akiben az értelme szikrája sincs meg.
Amikor meg azt látom, azt tapasztalom, hogy ezek az egyszerű „valamik” irtózatos befolyással bírnak társadalmunk mindennapi életére, hogy óriási tömegeket vonzanak, mély aggodalom tölt el. Mert ebből a jelenségből azt olvasom ki, hogy az emberi társadalom retrográd folyamatokban hanyatlik ki tudja hová. Zsigeri reakcióként azt szoktam mondani, mászunk vissza a fára.
S amikor a hiábavalóság oltárán áldozva mégis próbálok logikus okokat keresni ezeknek az egyszerű, PRIMITÍV jelenségeknek a létezésére és befolyásoló képességére, elsősorban a közoktatás rendszerét látom felsejleni, mint fő felelőst. A közoktatás rendszerének defunkcionalizálása adhatott egy lökést a szellemi nihil társadalmunkra telepedésének.
Közoktatás alatt itt most nem csupán a még állami kényszer, vagyis jogszabály előírta kötelezettség szülte óvoda-általános iskola-középiskola oktatási rendszert értem, habár szigorúbb értelemben a közoktatás az iskolakötelezettségi kor eléréséig tartó oktatási rendszert jelenti. Én a közoktatást most arra értem, hogy minden olyan oktatási intézmény, amelyet az állam tart fenn, amelyben az adófizetők pénze jelenti a működtetést.
Igen, sérelmezem, hogy a tudomány ösvényeihez vezető úton a diákok idegenvezetői többnyire képzettség és végzettség nélküli emberek, akik vagy képesek átadni a tudást, vagy nem. Én ragaszkodom ahhoz, hogy 5 éves pedagógiai képesítés nélkül senki ne taníthasson egyetemeken. Hogy ehhez egy egyetemi oktatónak tíz évet kellene tanulnia? – Hajrá! Ha tudós akarsz lenni, a tíz év lófasz.
Vélhetően az a biológiai jelenség is, amiről vagy akiről írni akarok, osztja a véleményem, ugyanis ő már a nyolc általánosnál hátat fordított a tanulásnak. Ahogy egykor Sebeők János filozófus mondta, az egyetemeken agylopás folyik. Ő középiskolát is csak azért végzett, mert kötelező volt. Sebeőköt szokás volt dinkának nevezni, pedig kivételes értelmű ember volt. Illetve még biztosan ma is az, hiszen még él, csak mostanában keveset hallani róla.
Vagy talán mégsem. Mármint ez a jelenség talán mégsem osztja a véleményem a tanulással, oktatással kapcsolatban. Ugyanis, ha belenézek a szemébe, látom a majmot, az értelem nélküli entitást, amely fiziológiai megjelenésében annyira hasonlít ránk, emberekre. Ergo ez az ember inkább földbuta, azért nem tanult. S ha megszólal, - mert pofázni azt nagyon szeret – akkor egyértelműen bizonyítja, hogy nem a sebeőki értelemben kerülte a tanulást.
Elnézem sokszor, hogy ismerőseim a Facebook-on milyen reels videókat osztanak meg végtelenül buta emberek nagy megmodásairól, és szörnyülködöm. Tudom, hogy a legtöbb esetben jót kéne röhögnöm, de mindig ott van, hogy az ilyen idiótákat mennyien követik, a végtelen ostobaságaikat milyen szorgalommal terjesztik, s ez inkább sarkall szomorúságra, mint vidámságra.
Na, ez a mi kis jelenségünk is valami youtuberként kezdte, vagyis iskolázottság, képzettség és végzettség nélkül sorolta silány elméje minden okádékát, mint mennyei mannát, amit a hozzá hasonló értelmi szinten vegetáló társai úgy terjesztettek, terjesztenek, mint a pestist. S nem csupán a vele azonos szintű segghülye emberek, de a média is terjeszti ezt a kórt. A kórt, amit összefoglaló néven lehetne Azahriah-kórként is nevezni.
Meg kellett néznem, hogyan írják a nevét, mert még ezt sem tudom. Szóval, minden primitív ostobaságot, amit ma a média és az internet terjeszt, lehetne Azahriah-kórként emlegetni. Mert ez nem értelmes emberi kommunikáció, az igenis egy súlyos mentális betegség tünete.
Figyelj oda, ha kedveled Azahriáht, akkor biztosan sérült az elméd, szükséged van szakember segítségére!
És mennyien kedvelik! Utoljára visszataszító ostoba senkit szar hanggal és zenével Zámbó Jimmyt szerették ilyen módon ilyen sokan. Zámbó vernyákolt, mint egy macska dugás közben, Azahriah meg a gyros-os arab zenét ötvözve cigány lakodalmassal halandzsázik valamilyen nem létező nyelven.
Kurva nagy sci-fi rajongó vagyok, ezt a zenét egy „zs” kategóriás Netflixes lmbtq sci-fi sorozatban tudnám elképzelni.
S mielőtt valaki le vénhülyézne, elmondom, az én autóimban nem szól rádió, csakis egy sokszorosított pendrive, amin a kedvenc zenéim vannak. Szinte minden stílus megtalálható rajta, de én alapból szinte csak drum&bass-t hallgatok. Ez elég modern. Ismerem az összes hazai fiatal rappert, azokat is hallgatom. Kivéve Majkát, akit amúgy nagyon tehetségesnek tartok, de a lakodalmas rap alapító atyjaként tekintek rá. A lakodalmast meg nem szeretem.
Egyébként, ha már arab zene, hallgassátok meg Ghenwa Nemnom „Live at Baalbeck Festival 2021, Lebanon for Cafe De Anatolia” set-jét.
https://www.youtube.com/watch?v=V6RW7GLDmB0
S ha ez után is Azahriah kell, tuti idióta vagy.