Menekülttábor

hajléktalan gondolatok éjszakai szállása

IDÉZETEK A FASISZTA NÉPBUTÍTÁS DEKRÉTUMÁBÓL

2022. november 09. 06:33 - Mr Falafel

Elég sok vitám volt a kommunista pedagógusok és az általuk szinte semmire meg nem tanított kölykök hetekig tartó óbégatásával kapcsolatban. Érdemi vita, persze, nem volt, csak zsigeri elutasítás, epehányás valami olyasmi okán, amiről az ellenkezőknek fogalma sincs. Gondoltam, idecitálom már azt a fasiszta tákolmányt, a NAT-ot, amit úgy tudnak gyűlölve kritizálni a félmajmok. Hátha akad közülük olyan, aki elmondja, hol a hiba a szövegezésben, mi hiányzik, illetve mi van benne, aminek nem kéne benne lennie.

Hát, csak tessék, csak tessék!  

"Az órakeret minimum 80%-át a törzsanyagra kell fordítani. Az órakeret 20%-át a szaktanár választása alapján a tananyagok mélyebb, sokszínűbb tanítására, ismétlésre, gyakorlásra vagy a tanórán kívüli tudásszerzésre (múzeumlátogatás, színházi előadás megtekintése, előadó meghívása), kompetenciafejlesztésre, projektmunkák megalkotására lehet felhasználni. A választást segítő javaslatok a részletesen szabályozott kötelező törzsanyag mellett találhatók. 

A magyar nyelv és irodalom tantárgy kötelező törzsanyagában csak lezárt, biztosan értékelhető életművek szerepelnek. EZEN FELÜL, A VÁLASZTHATÓ ÓRAKERET TERHÉRE A TANÁR SZABADON BEILLESZTHET KORTÁRS ALKOTÓKAT, MŰVEKET A TANANYAGBA."

A FASISZTA DIREKTÍVÁK RÉSZLETESEN:

  • cél, hogy a diákok megértsék a nemzet, a szűkebb közösség és az egyes ember kapcsolatát. Megismerjék kultúrájukat, annak gondolati, erkölcsi tartalmait, esztétikai értékeit. Ennek révén szellemileg és érzelmileg is kötődjenek ahhoz. Ismerjék és értsék múltjukat, jelenüket, benne önmagukat.
  • A tanulók felkészítése arra, hogy ennek a kulturális hagyománynak értői és később formálói legyenek.
  • A tanulók megértsék a gondolkodás, a viselkedés és a nyelvhasználat összefüggéseit, ennek feltétele a biztos szövegértés és szövegalkotás képességének fejlesztése. Az, hogy a diákok szabatosan és pontosan, illetve a kommunikációs helyzetnek megfelelően tudják kifejezni magukat.
  • Ismerjék nyelvünk szerkezetét, grammatikáját, a nyelvhelyességi szabályokat, a stilisztikai árnyalatokat, hiszen csak ezek ismeretében tudják megítélni saját és a többi ember nyelvi teljesítményét. Ezek alapján ismerik fel az adott kommunikációs helyzetet, szövegösszefüggést, a műfaji elvárásokat.
  • Cél, hogy a nyelvi megnyilatkozások jelentésszintjeit és -árnyalatait a képzési szakasz végén megértsék, mert így veszik észre a manipulációt vagy értik meg az összetett üzeneteket.
  • A tanulók tudják elhelyezni anyanyelvüket a világ többi nyelve között, ismerjék nyelvük történelmi fejlődését. Értsék, hogy a nyelv a jelenben is folyamatosan változik, s ezért a változásért felelősséggel tartoznak.
  • Alakuljon ki nyelvhasználati igényességük. Legyen elemi elvárás számukra – önmaguktól és másoktól is – a pontos és a magyar nyelvhelyességi szabályokat betartó szövegalkotás, a magyar helyesírás szabályainak ismerete.
  • Értsék meg és példákkal tudják szemléltetni, hogy a nyelv és a gondolkodás, a beszéd és a gondolkodás feltételezik egymást, szorosan összefüggnek, ismerjék fel, hogy a nyelv szegényedése a gondolkodás szegényedését jelenti.
  • Fontos cél a digitális kompetencia fejlesztése is, az IKT-eszközök tudatos és kreatív alkalmazása.
  • A digitális világ bővülésével a diákokra hatalmas információ-mennyiség zúdul. Meg kell tanulniuk kiválasztani a fontos, értékes adatokat és ismereteket, azt is, hogy ezen adatokat és információkat etikusan és kritikusan használják, építsék be tudásukba.
  • Az irodalmi szövegek megértéséhez elengedhetetlen, hogy a diákok rendelkezzenek megfelelő művészettörténeti, műfajtörténeti, irodalomelméleti, -történeti ismeretekkel. A képzési szakasz első felében ezek az ismeretek állnak a tananyag középpontjában. Fontos, hogy a diákok az irodalmat egy közösség történelmi-társadalmi folyamataként is lássák. A képzési szakasz második felében a szerzői portrék és látásmódok is helyet kapnak. Mindkét képzési szakasz célja és feladata az irodalmi művek elemző értelmezése. Ez fejleszti a gondolkodást, az erkölcsi érzéket, segíti az érzelmi nevelést. Az önálló elemzési készség fejleszti az önismeretet, önbizalmat ad, fejleszti az anyanyelvi kompetenciát is.
  • Cél, hogy a tanulók rendelkezzenek az irodalmi művek értelmezéséhez szükséges elemzési stratégiákkal. A művek tartalmi összefoglalásán túl vállalkozzanak önálló értelmezés kialakítására.
  • Vegyék észre a különböző korok szerzői, művei között kialakuló párbeszédet, az irodalom vándortémáit és motívumait, értsék meg azok jelentésváltozását.
  • A XXI. század emberei már élethosszig tanulnak, ezért a diákoknak meg kell őrizni kíváncsiságukat, meg kell tanulniuk középiskolás módon tanulni. Ennek feltétele, hogy olvasó emberekké neveljük őket, akik többféle olvasási és értelmezési technikákkal rendelkeznek, az általuk olvasott szövegeket képesek mérlegelve végiggondolni. Össze tudják kapcsolni a már meglévő ismereteiket az olvasott, hallott vagy a digitális szövegek tartalmával, képesek meglátni és kiemelni az összefüggéseket. Tudnak önállóan jegyzetelni.
  • Alakuljon ki a diákokban az önfejlesztés igénye. Ennek alapja az önvizsgálaton alapuló magatartás és gondolkodás fejlesztése. Az irodalmi szövegek sokfélesége biztosítja, hogy olyan esztétikai, morális, lélektani, társadalmi kérdésekkel szembesüljenek a tanulók, amelyekben felismerik önmagukat, saját gondjaikat.
  • Kiemelt cél a gondolkodni tanítás, kíváncsiságuk, alkotókedvük megtartásával.

EZ KÖZÉPISKOLA 9-12 OSZTÁLYOSOKRA, VAGYIS AZ ORBÁN-JUGENDRE VONATKOZIK.

TELJESEN ÉRTHETŐ, HA ETTŐL EGY BALOLDALI FÉLMAJOM ELHATÁROLÓDIK.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://menekulttabor.blog.hu/api/trackback/id/tr1517973692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alfőmérnök 2022.11.10. 01:26:37

Ez mind rendben van elméletben, ezekkel én is egyetértek, de a kidolgozása finoman szólva is felemásra sikerült. Majd ha iskoláskorú lesz a fiad, szerintem megérted. :)

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2022.11.10. 07:52:48

@Alfőmérnök: Az elmélet a jogalkotó dolga, a gyakorlat a pedagógusé. És már régen értem: a tanár egy hitvány naplopó a gyermekem kárára. S amikor naplopó, még jót is tesz. Akkor van baj, ha a gyerekkel foglalkozik. Azt hiszem, a hagyományos, azaz alja szar tanármodellnek befellegzett.

Deansdale 2022.11.10. 09:00:21

@Mr Falafel: Úgy érzem a vita heve a kelletténél jobban radikalizált téged, már túltolod a tanárellenességet. Még ha neked anno rosszak voltak is a tapasztalataid, azért tudhatod, hogy a tanárok többsége nem olyan gyökér mint akikre te ilyen gyűlölettel emlékezel.

Alfőmérnök 2022.11.10. 10:50:54

@Mr Falafel: " a gyakorlat a pedagógusé"

Hát nem egészen. Pl. a tankönyveket nem ők írják.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2022.11.12. 18:10:31

@Deansdale: hasznosság szempontjából inkább nekem van a igazam. Rendszerfenntartás szempontjából neked. Én mindösszesen három tanáromat gyűlöltem, de csak egytől tanultam. A többi biodíszlet volt. Bejártak, leadták az anyagot. Ez bármely üzemben elegendő magatartás. A pedagógus olyan üzemben dolgozik, ahol ez kevés.

Alfőmérnök 2022.11.13. 01:02:45

@Mr Falafel: Hát ez nagyon komoly ellenérv. :D

De most komolyan. Szerinted megoldás lenne, ha tanárok mondjuk 30%-át kib.sznák.
Ha nem tudsz róla, hogy már most is tanárhiány van, az hiba, ha csak úgy teszel, mintha nem tudnál róla, az is hiba. Vagy szerinted a tanároknak napi 8-10 óránál többet kell dolgozniuk (a diplomás átlagfizetésnél jóval alacsonyabb bérért), ez a minimum elvárásod velük szemben?
Kik tanítanák a szerinted nagyon fasza NAT-os tananyagot a diákoknak? Mert a tanárok, akik maradnának azután, hogy az "ideológiailag megbízhatatlan" tanárokat kibaszták, fizikailag (is) képtelenek lennének annyi órát tartani, amennyire szükség van a jelenlegi tanrend szerint. Szóval akkor legalább tedd hozzá, hogy akkor a tanagyagot is le kell csökkenteni, ha úgy alakulnak a dolgok, ahogy te szeretnéd.

Deansdale 2022.11.14. 08:14:03

@Alfőmérnök: A tanárhiány számomra nem volt túl feltűnő, amíg az előző tanév előtt nem távozott 3 pedagógus akiket aztán egyszerűen nem tudtunk pótolni, nem volt egyetlen megfelelő jelentkező sem, és hirtelen 3 külsős óraadónak kellett más iskolákból hozzánk átjárni, hogy menni tudjon a tanítás.
Ha egy ilyen szituban az alkalmazottaknak csak 10%-át kirúgják az egész rendszer megy a lecsóba. Ami egy tragédia, mert amúgy tényleg ki lehetne, vagy kellene rúgni egy rakás embert aki nem való a pályára. Aki balos ideológiát nyomat azt én szívem szerint még be is börtönözném amiért visszaél a társadalom bizalmával és a mások rá bízott gyerekeire továbbítja a saját lelki-szellemi nyomorát. A gyerek szent, b+, ilyesmivel visszaélni a legszigorúbb erkölcsi tiltás alá esik.

Alfőmérnök 2022.11.15. 23:09:16

@Mr Falafel: Nem szeretném megvédeni őket, mert szerintem is alja dolog, amit művelnek.
Az egyetlen mentségük talán, hogy amit művelnek, az nem tilos.
Nem tiltakoznék, ha megtiltanák az ilyesmit. De megbüntetni csak azután lehetne őket ezért, ha ezt büntetőjogilag szankcionálnák, és a törvény életbe lépte után megszegnék a törvényeket. Szerintem jogászként ezt te is tudod.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2022.11.16. 06:58:27

@Alfőmérnök: nem jogi megítélésüket kértem, hanem a morálisat. Szerintem ez az átlag tanár és erre nem jár fizetésemelés. Sőt!!!

Alfőmérnök 2022.11.17. 14:10:47

@Mr Falafel: Morálisan megítéltem őket. És szerintem meg nem ilyen egy átlag tanár.
süti beállítások módosítása