Menekülttábor

hajléktalan gondolatok éjszakai szállása

LENCSI LÁNYKA ÉS A DOLGOZAT

2016. március 19. 20:46 - Mr Falafel

Egyszer volt, hol nem volt egy icipici házikó. Icipici házikóban icipici ágyikó. Ottan élt, éldegélt egy icipici Lencsi lány. Icipici anyukával túl az Óperencián.

Ez az icipici anyuka levelet írt a Történelemtanárok Egyletének.

LoL, Történelemtanárok Gittegylete!

Az icipici anyuka azért írt levelet, mert az ő Lencsi lánykája egyest kapott erkölcstan órán egy dolgozatára. Értitek, emberek? A Pumukli manó bandája által ördöginek nyilvánított erkölcstan tantárgyról van szó.

Brrrr, erkölcs! Kiveri őket a víz az ilyesmitől.

Icipici anyuka levelét megírta, mint Tatjána Anyeginnek. Értetlenkedik ez a jóasszony, Lencsi lánykája miért kapott egyest a "Mit jelent számotokra március 15?" témakörben írt dolgozatára, amely egyetlen mondatból állt. Íme a mondat: „Nekem ugyanolyan nap, mint a többi és nem nagyon érint meg.”

Na, most az nyilvánvaló, hogy icipici anyuka nem különösebben lehet iskolázott. Ugyanis az iskolai dolgozat jellemzően az az irodalmi műfaj, amely nem egyetlen mondatból áll. Ergo az a tanuló, aki elintézi egyetlen mondattal a dolgozatát, az elégtelent kap. Értjük, nem túl bonyolult?

Csak azért kérdezek rá, mert a Történelemtanárok Gittegylete nem értette. Amint megkapták icipici anyuka levelét, rögvest összedobtak egy kétszázhetvenezer kérdésből álló követelést az osztályzatot adó erkölcstan tanár felé. Valamennyi kérdés azt sugallja... mit sugallja, ordítja a tanár pofájába, hogy merészel egyetlen mondatos dolgozatra elégtelent adni egy erkölcstan tanár.

És újra csak brrrrr, erkölcstan!

Hogy kell-e külön erkölcstan óra az iskolákba, az egy érdekes kérdés. Szerintem kell, mert "tisztesség dolgában elég szarul állunk" - amint azt D. Nagy Lajos megénekelte a Rolls Frakcióban. Emlékszünk, a Fejezetek egy iskolás gyermek naplójából című dalban. Nem ma volt, de ma inkább aktuális, mint bármikor korábban.

Sokkal érdekesebb kérdés azonban, hogy miért nem érti a Történelemtanárok Gittegylete, hogy egyetlen mondat dolgozatnak kevés, tehát nem elég, ami tanárul elégtelen, hülyegyerekül meg kapa, karó, stb.

Játsszunk el a gondolattal, hogy az erkölcstan tanár azt a témát választja, hogy "Mit jelent számotokra a holokauszt emléknap?". Erre a Lencsi lányka leírja eme csodálatos mondatot, hogy „Nekem ugyanolyan nap, mint a többi és nem nagyon érint meg.”

Ej, de kíváncsi lennék, milyen kérdéseket fogalmazna meg ebben az esetben a Történelemtanárok Gittegylete, ha csupán egyest ad az erkölcstan tanár és nem felnégyelést, kiátkozást, iskolából eltávolítást, stb!

 

A továbbiak csak erős idegzetűeknek!

S ímé a Történelemtanárok Gittegyletének kérdései az erkölcstan tanár felé:

"szeretnénk tudni, hogy mire kapta Lencsi ezt az osztályzatot.

Kérdéseink a következők:

  • Milyen jellegű dolgozat volt ez? Számonkérés? Ha igen, milyen tananyagot kért számon, hol található az a tananyag a tankönyvben, amiből föl lehetett rá készülni? Mik voltak az osztályzás kritériumai?
  • Ha nem számonkérés volt, mi volt a célja a kérdésfölvetésnek? Egy meghatározott véleményt várt el, vagy szerette volna megismerni a gyerekek véleményét?
  • Ha egy meghatározott véleményt szeretett volna hallani és olvasni a gyerekektől, mi volt ez a vélemény? Közölte-e előre a gyerekekkel, hogy milyen vélemény a megfelelő? Ha nem közölte, milyen módon juthattak az ön által preferált helyes véleményre? Milyen egy ötös vélemény március 15-ről?
  • Ha saját véleményt várt el, akkor mit osztályozott a véleményeken? Mit osztályozott Lencsi saját véleményén?
  • Lehet-e Ön szerint véleményt osztályozni?
  • Ha nem Lencsi véleményét osztályozta, akkor egészen pontosan mit osztályozott?
  • Miért emelte ki nyilvánosan Lencsi véleményét azzal, hogy az őt minősíti? Hogyan minősíti Lencsit a véleménye Ön szerint?
  • Ön szerint van-e joga Önnek ítélkezni egy gyerek fölött annak véleménye miatt, van-e joga megszégyeníteni?
  • Végezetül szeretném megtudni, hogy mi a célja pontosan az erkölcstan órának? Vannak meghatározott álláspontok, vélemények, amiket a gyerekeknek el kell fogadniuk és meg kell tanulniuk, vagy van rá lehetőségük, hogy több különböző vélemény megismerése során felvállalják, vagy formálják a saját véleményüket?"

Válaszait várjuk tisztelettel: Farkas Kinga és Tóta József

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://menekulttabor.blog.hu/api/trackback/id/tr378505526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása