Menekülttábor

hajléktalan gondolatok éjszakai szállása

Az ADL és az antiszemitizmus

2012. március 24. 10:41 - Schwerer Gustav

Egy mérföldkőnek számító dokumentumfilmet ajánlok a kedves olvasóm figyelmébe.

Az izraeli születésű Yoav Shamir készítette. A szöveg viszonylag érthető, annak aki tud angolul. A héber szövegek is le vannak fordítva, angol felirattal. Kéne egy igazi magyar felirat hozzá, na mindegy.

A kedves olvasó segítségére összefoglalom a film főbb gondolati csomópontjait. ezek nem az én gondolataim, csupán a filmet interpretálom.

1) Az antiszemitizmus zsidó találmány, hogy bűntudatot keltsen a nyugati világban, és ebből anyagi haszonra, valamint zsarolási potenciálra tegyen szert. Erre bizonyíték: az ADL főhadiszállásán sem találtak egyetlen igazi antiszemita incidenst. A legsúlyosabb az volt, amikor néger gyerekek megdobáltak egy zsidó gyerekeket szállító buszt, amire persze nem volt kiírva, hogy "zsidókat szállítunk", tehát a néger gyerekek nem azért dobálták meg, mert antiszemiták lennének, hanem hasonlóan a cigányokhoz, ők is szeretnek dobálni. (Magyarországon vonatokat dobálnak.)

2)A film szerint Auschwitzot arra használják, hogy szegény zsidó fiatalok millióiba verjék bele a zsidó felsőbbrendűségi tudatot azáltal, hogy a zsidó szenvedést mindenek fölé nagyítják, és gyűlöletet keltenek a zsidókban az európaiak felé, hogy "miért hagyták hogy ez megtörténjen", "miért nem akadályozták ezt meg", stb.

3) Az "antiszemitizmus" csupán figyelemelterelés, hogy a palesztinok szerencsétlen sorsa helyett a zsidók szerencsétlen sorsáról beszéljünk. Itt külön érdekesek Dr. Norman Finkelstein szavai: "Do you see a holocaust coming?"  (Látsz jönni egy holokausztot?)

Vagy: "I hear on the radio non-stop about Sudan. I hear on the radio non-stop about Tibet. The only place I hear EXCUSES- is Israel.

("Hallok a rádióban non-stop Szudánról, Tibetről. Az egyedüli hely, ahonnan kifogásokat is hallok: Izrael.")

Rengeteg nagyon érdekes dolog van még a filmben, sajnos nekem lassú az internetem, így nem tudom percről-percre kommentálni. Szerintem egyébként nem is kell, a film magáért beszél.

Még egy utolsó megjegyzés: Az ADL és Abe Foxman a "kalapács" szerepét töltik be, hogy a goyokban bűntudatot keltsenek, és így különböző dolgokra vegyék rá őket (politikai álláspont, pénz, más engedmények).

Egyszerű politikai propaganda.

42 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://menekulttabor.blog.hu/api/trackback/id/tr274336706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2012.03.24. 11:10:52

Na, egy jó kis hétvégi filmnézés annak, aki tud angolul. Biztos vannak dolgok, amiket kihagytam, de hát erre vannak a kedves olvasók, hogy kiegészítsék a blogírót, nemdebár? :)

Richiewise · http://m.blog.hu/me/menekulttabor/image/nyugi.jpg 2012.03.24. 14:20:28

A talmudos nevű poszthoz írt kommentem ide is vonatkozik.
megjegyzés:bár ott a talmud programfüzetről egy szó sem esett.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2012.03.24. 19:39:57

@Schwere Gustav: A film tanulságos. Újat nem tudtam meg belőle, de ettől még fontos tényeket tartalmazó, mindenkinek ajánlott munka. Arra azonban vigyázzunk, hogy ne általánosítsunk! Egy izraeli ismerősömtől tudom, hogy Izraelben az ortodoxok nevetséges kisebbségben vannak, ám rendkívüli zsaroló potenciállal rendelkeznek. Hasonlóan, mint itthon az SZDSZ egykor.

Itt is elmondom: Nagy ostobaság mindenre azt mondani, hogy rasszizmus és antiszemitizmus. Többszörösen egymásba fonódó baromság. Ettől még van rasszizmus és antiszemitizmus. Ráadásul a rasszisták és antiszemiták jelentős részének fogalma sincs arról, hogy az, ami. Sőt, olyanok is vannak, akik büszkék szélsőséges nézeteikre. Az ADL esete csupán példa rá, hogy mindkét oldalon vannak súlyosan idióták.

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2012.03.24. 20:24:30

Ne röhögtessetek már lécci! Ha hozok százakárhány filmet jóságos zsidó világmentőkről, akkor az százakárhány mérföldes lépték lesz?

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2012.03.25. 00:30:24

@Mr Falafel: "Egy izraeli ismerősömtől tudom, hogy Izraelben az ortodoxok nevetséges kisebbségben vannak, ám rendkívüli zsaroló potenciállal rendelkeznek. Hasonlóan, mint itthon az SZDSZ egykor."

...és ez a potenciál csak nőni fog, mivel az ortodoxoknak átlag 5 gyerek van családonként.

ez a zsidó vitakultúra fogd már fel. Mindenki náciz mindenkit.
Rabint lenácizták, Ben Gurion Jabotinskyra mondta, hogy náci, Begin Ben Gurionra mondta, hogy náci, mindegyik rámondta a másikra, hogy "rosszabb mint Hitler", erről szól az izraeli társadalom. A folyamatos nácizásról.

Náciznak kifelé-befelé egyaránt. Roppant beteg társadalom ez.
Persze hogy vannak ott is normális emberek. Mindenhol vannak normális emberek.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2012.03.26. 07:30:44

@Schwere Gustav: A magyarok meg tolvajok, mivel ki volt írva Bécsben, fogd már fel.

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2012.03.27. 17:15:48

@Mr Falafel: az nem az osztrák közbeszéd volt, hanem egyes bécsi osztrák üzlettulajok véleménye, papírra ragasztva egy kirakatban. Nem lett belőle országos téma, nem ekörül forgott minden.

"Pusztán" ennyi a hiba.

Richiewise · http://m.blog.hu/me/menekulttabor/image/nyugi.jpg 2012.03.28. 04:31:10

@Schwere Gustav:
Szia Giszti!
Mivel tudom, hogy téged igazán érdekel, hogy rabbinisztikus forrásból informálódj, szeretném figyelmedbe ajánlani ezt az oldalt; ha ismered, akkor is "jobb kétszer, mint egyszer se":
www.daatemet.org.il/?LANG=he
Más.
Biztos igazán jó ember vagy, de minek győzködöd azokat, akik úgyis halálukik "kötik az ebet a karóhoz"?
Üdv.

Richiewise · http://m.blog.hu/me/menekulttabor/image/nyugi.jpg 2012.03.28. 04:33:25

@Richiewise:
Na bazmeg, hát nem Gisztinek szólítottalak...totál nyomi vagyok...egész éjjel dolgoztam, bocs GUSZTI!

Richiewise · http://m.blog.hu/me/menekulttabor/image/nyugi.jpg 2012.03.28. 16:40:21

@Mr Falafel:
Szia!
Az ám a bátor fasza gyerek, aki téged meg biboldót akar meggyőzni.
Úgy látom nem csak a plágium kapcsán vetített baloldali értékrend billeg.
Ettől függetlenül... pár órája azon gondolkoztam, hogy melyik blogra raktam fel anno reggae klippeket, hát ide.
Rakok egy másikat (nem reggae, de 'négeres' :-), az első a klip, a második a szöveg. 14 éves, de az üzenete majd 100%- ban aktuális.
Üdv!

www.youtube.com/watch?v=zBf8fMH8erA
www.publicenemy.com/index.php?page=page5&item=2&num=102

Richiewise · http://m.blog.hu/me/menekulttabor/image/nyugi.jpg 2012.03.28. 16:46:57

"This is a call to all you sleepin souls
Wake up and take control of your own cipher
And be on the lookout for the spirit snipers
tryin to steal your light, y'knowhutI'msayin?"

Vagy egy éve nem hallgattam, de jól esett.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2012.03.28. 19:44:21

@Richiewise: Az én értékrendem nem kötődik egyik parlamenti párthoz, vagy politikai irányzathoz sem. Különc vagyok, mindig is az voltam, sosem akartam más lenni.
Szerintem nincs szükség arra, hogy Gusztival mindenben egyetértsek, attól még becsülhetjük egymást. Biboldóval sem értek egyet mindenben.

Meggyőzni sem kell engem. Lehet vitatkozni, durván, vagy kevésbé durván, lehet egyetérteni és röhögni. Tök mindegy, a lényeg a kommunikáció. Amíg párbeszéd van, remény is van. A picsogva félrevonulók, a durcikák, a vagdalkozva, hőbörögve távozók általában értéktelen emberek.

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2012.03.28. 22:38:07

@Richiewise: Senkit nem kell meggyőzni semmiről, csak vélemények ütköznek, hogy megfogalmazódhassanak, kristályosodhassanak. Te akartál engem meggyőzni arról, hogy genetikailag determináltam maga vagyok a megtestesült gonosz. Ez még nem lett volna gond, de ugyanezzel a lendülettel kinyilvánítottad azt is, hogy ez vonatkozik le, fel és oldalági családtagjaimra is. Belebonyolódtál, hülyét csináltál magadból, aztán játszod a felsőbbrendű szemlélőt. Érzed, hogy valamit elbasztál, ezért saját érv helyett jutubos linkeket hozol, mikkel csak fokozod puhapöcsséged, ugyanis ezek mondanivalója homlokegyenesen ellentétes a tiéddel. Buzika, nincs valami gerincesebb arculatod?

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2012.03.28. 23:32:33

@Richiewise: Ne tőlem kérdezd, ennek te vagy a szakértője.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2012.03.29. 09:33:00

@Richiewise: Ja, nehéz. És attól lennék boldog, ha egyetértenék veled? Ha nem baj, inkább maradnék boldogtalan, nehéz élettel.

Richiewise · http://m.blog.hu/me/menekulttabor/image/nyugi.jpg 2012.03.29. 15:02:54

@Mr Falafel:
Attól valószínű, nem lennél fikarsznyit sem boldogabb, ha velem egyetértesz.
Az élet nehéz persze, mivel harcolni kötelező, sokszor pont az elért sikerek 'édesítik' meg. Oké, hogy cinizmussal írsz, de akkor se légy már boldogtalan!

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2012.03.29. 16:20:20

@Mr Falafel: ...nem bazmeg csak vicceltem:D:D:D

Általában amit mondok azt el szoktam hinni...Te talán máshogy vagy ezzel? :):):)

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2012.03.29. 16:30:39

@Richiewise: Kösz jólesik, nem kell értem aggódni.:)

Abban teljesen egyetértek, hogy boldogságban élni az élet lényege.

Csak ugye itt fölmerül néha számomra -keresztényként- hogy igazi boldogság, vagy hamis boldogság van-e az életemben.

Én a legkisebb hamis boldogságoktól is irtózom. most kb. úgy nagyjából 75%-nyi valódi és 25%-nyi hamis boldogságból áll az életem. a szomorúság annyira nem jellemző rám. Szóval elégedett vagyok az életemmel, de a hamis boldogságot ki kell magamból irtanom.

(hamis boldogságok közé tartozik: alkohol, cigi, drog, zabálás, munkamánia, számítógépfüggés, stb)

A múltban még az is volt a bajom, hogy túl sokat töprengtem hiábavalóan.
Szerencsére ezt föl tudtam számolni.

Richiewise · http://m.blog.hu/me/menekulttabor/image/nyugi.jpg 2012.03.29. 17:15:42

@Schwere Gustav:
75 - 25?
Csak gratulálhatok, ráadásul a 25 % bizonyos részeit is megnevezted. Örülök neked, persze tudjuk, hogy a cél nem 100%. Be is baszna!
Lehet, hogy megmosolygod, de kb. ilyen arányokkal működök én is napjainkban...inkább ma 67% körüli vagyokl. Már két hete várok egy (nekem) komolyabb összegű utalást, de még a sorsgépezet nem juttata el hozzám. Komoly tervek állnak (ha már százalék arányozunk:-) 80 %-ra készen, már csak a tőkeinjekcióra várunk.
Mondjuk, ha megölelem, a szerelmes kisfiam, egy pillanat alatt 95%-on vagyok. Ő mondjuk szinte állandóan hozza a 90-et. Mondjuk kegyetlenül meg is harcoltam érte, hogy ne sérüljön a lelke...
Sok sikert a törekvéseidhez!

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2012.03.29. 17:32:46

@Richiewise: Hú, baszki, most nagyon boldogtalan vagyok, azaz egészen pontosan kibaszott dühös. Gyakorlatilag embervérre szomjazom. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság bosszantott fel. Kicsit lehiggadok, és megírom posztban. Eldobjátok az agyatokat.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2012.03.29. 19:45:53

@Richiewise: Röviden: Az ELMŰ elismeri, hogy jogsértést követett el. Erről a Jogi Szakterület küldött levelet. Igazságügyi szakértő szakvéleményben közli, a mérőműszer hitelessége lejárt. Erre a Nemzeti (???) Fogyasztóvédelmi (???) Hatóság közli, hogy jogsértés nem történt, és a szakértői szakvélemény szerint az óra hitelessége nem járt le.
Éppen a napokban kúrtam seggbe az osztrák Raiffeisen bankot, és az őt képviselő dr. Zsiga Zsolt csaló és sikkasztó ügyvédet. Még csak örülni sem tudok a sikernek, mert mehetek tovább harcolni. Az ügyvédem röhög rajtam. Azt mondja, egy aranybánya vagyok, mert én mindig ilyen ügyekbe keveredek.
Az állam ellen is folyik egy kártalanítási perem, amelynek jogalapját a Legfelsőbb Bíróság mondta ki tavaly. Az összegszerűségen megy a huzavona. A legkevesebb, amit felajánlhatnak, 10 millió, de az nekem kevés. Szóval, ilyen ügyek miatt van ki a tököm, de nagyon. És most nagyon pipa vagyok a fogyasztóvédelemre. Az okirati bizonyítékok ellenére, az ELMŰ beismerővallomása ellenére ő nem talált semmit törvénysértést. Ilyen nincs és mégis van!

Akinek van komoly újságíró ismerőse, az segítsen! Az én embereim tök bénák. Az én sztorijaim médiáért kiáltanak. Hétvégén felteszek két történetet is a teljes dokumentációval. Nem szarozok most már. Kurva életbe, haza szeretnék menni, de így sosem fogok, brühű-brühűűűű!

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2012.03.29. 20:05:03

@Mr Falafel: Nekem nem tudsz meglepőt mondani. Legutóbb azért fizettem nekik egy százast, mert az egyik kisker boltban a próbavásárlójuk alkudott és olcsóbban kapta a terméket az árcédulán feltüntetett árnál. Mindezt természetesen a fogyasztók érdekének védelme címszó alatt.

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2012.03.29. 21:04:28

@Richiewise: Basszus, csak nem tudom szó nélkül megállni, talán mert még mindig te vagy a fennhéjázóan pökhendi fasz.
Valami nem stimmel. Hogy a picsába tudsz több mint kétharmados arányban boldog lenni amikor tehetséged, érvényesülésed és összmagyar mivoltod gátjaként tornyosul feletted a buzizsidó összeesküvés?

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2012.03.29. 22:12:46

@Mr Falafel: Persze, hozzad őket nyugodtan. (a cikkekket) Én egy újságírót ismerek, a nevét nem tudom, de majd megtudom.

A családodban volt egyébként még valaki, aki hozzád hasonlóan perben állt a hatóságokkal? Vagy olyasvalaki, aki mindig a "saját útját járta", és közben összezördült néha -vagy gyakran- a külvilággal (rokonok, hatóságok)?

Richiewise · http://m.blog.hu/me/menekulttabor/image/nyugi.jpg 2012.03.29. 22:20:18

@Mr Falafel:
Szerintem az óra hitelességét illetően, itt a már sokszor eljátszott, egy bizonyos jogi szakszó többirányú értelmezési lehetőségére hivatkozhatnak majd egyoldalúan. Általában egy jogi szakfogalom eléggé kötött, bár, ha valakinek csípi a szemét a puszta létezésed, abban az esetben simán el tudom képzelni, hogy szándékosan kétirányba magyarázható olvasatú szakvéleményt fogalmaztak meg részedre.
Könnyen lehet, hogy nagyon bizalmatlanul és körültekintő alapossággal kellene ügyvédet cserélned. Jó érzés volt megkúrni a Raiffeisent, mi?
Nekem is akadt már dolgom milliárdos geciládákkal. Például évekkel ezelőtt Amsterdamban éltem és az ott is aktív UPC- vel (a holland szolgáltatók többsége mögött embertelen senkiházi maffia dirigál és csőbehúznak, lehúznak, mint a cigányok, csak hivatalosan!) akadt össze a bajszunk. Több ezer előfizetőt átbasztak, köztük a cégemet is, és amíg a hollandok bambán álltak egyik lábukról a másikra, én pert nyertem ellenük. A te ügyedhez képest, nem nagy kaland, de olyan jó volt hangosan beleröhögni a képükbe, a néhány napra rá érkező totál seggnyaló stílusú bocsánatkérő levél csak ráadás volt, hab a tortán.
Újságíró? Talán TV riporter. Egy a bírói 'szél'hez képest oppozit médium?...
Egyébként nem féltelek, látszik, hogy őrülten erős az igazságérzeted.
Hipokrita gecik, irtanám őket.

Richiewise · http://m.blog.hu/me/menekulttabor/image/nyugi.jpg 2012.03.29. 23:07:57

@biboldó:
Na, jó, ha már ilyen beszédes napom van...
abban igazat kell adnom, hogy vannak személyiségjegyek amiket ki nem állhatok bizonyos elmeberendezkedésű, stílusú emberek kapcsán, és ilyen emberekkel vitába keveredve előfordul, ha úgy tetszik "fennhéjázóan pökhendi" vagyok, sőt néha kifejezetten agresszív. Ha valaki szembe száll vállalja, amit magára szabadított. Amiket fenntebb írtál benyeltem, mert egyszer már én is lehúztalak itt csúnyán, szo részemről döntetlen. A társalgás minőségét általában a háttérben meghúzódó gondalatok szoktát formálni. Én egyenes ember vagyok, és még a halálomban is az leszek, kerül, amibe kerül.

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2012.03.29. 23:21:38

@Richiewise: Ha csak egyszer a kurva életben tényleg egyenes tudnál lennél, akkor öntömjénezés helyett válaszolhatnál a kérdésre, hogy mi nem stimmel boldogságod és az ellened szóló buzizsidó összeesküvés viszonylatban.
Döntetlenre lehúztál? Beszarás.

Richiewise · http://m.blog.hu/me/menekulttabor/image/nyugi.jpg 2012.03.29. 23:34:06

@biboldó:
@biboldó:
Ja, bazmeg, amúgy ez a dedós szintű kislányos nyivákolásod, meg a folyamatos agresszív önismétléseddel egyszerűen alá dagradálod magad a vitapartner szerepéhez képest. Életemben 3, azaz HÁROM alkalommal igen előfordult, mint ahogy azt már hetekkel ezelőtt leírtam, hogy igen zsidó tagságú érdekszövetségek kulcsoltak ki az ötleteimből kibontakozott különböző projektekből, kettőnek a szervezői feladatait szinte teljes mértékben én bonyolítottam le, az egyik esetben egy általam írt! dalt, zeneszámot durrantottak le. A legutóbbi ilyen eset több, mint 10 éve történt. TÍZ. És egyik eset sem viselt meg egy két hónapnál tovább. Tudott, ahol a tehetséges ötletgazda, ott bizony ki nem fogynak az ötletek. Azóta annyi változott, hogy bármibe fogok is, ha lehetséges 100%-ban az én felügyeletem és irányításom alatt legyen, természetesen barátként bizonyított, egy kézen megszámolható személyek esetében ez változhat. Na. Remélem most már végérvényesen fel tudtad fogni, az anno kitálalt történetemet, midenféle paranoid rettegés-köd nélkülözésében, miszerint ilyen legyártott sztorikkal jövök ide ántiszemétizmust szítani. Ehhez azt is be kellett látnod, hogy ezt a blogot heti szinten kb. öten kommentelitek és az olvasottság olyan minimális, hogy ha gyülöletet akrok kelteni és 70 az IQ-m, akkor is a lehető legnépszerűbb portálokra fogok menni, nem ide. Tudod utálom a vészmadár farkast kiáltókat, mert ott be is baszik majd nekik a náci farkas, törvényszerű. Hú bazmeg tényleg szófosásom van. Na ciao! ennyi elég lesz.

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2012.03.29. 23:52:27

@Richiewise: Felőlem nyugodtan lehetsz bármekkora társaságban fennhéjázóan pökhendi öntömjénező fasz, akkor is belenyomom a magasan hordott orrod a saját szarodba. Nem zsidó tagságú érdekszövetségről hablatyoltál, hanem zsidó identitású, zsidó érdekek mentén szerveződött ellened szóló összeesküvésről, ami ráadásul jól szórakozott a "tehetséges magyar" szenvedésén. Még ez a zsidó tagság is neccesnek bizonyult, mert kibaszott nagy egyenességedben miután "döntetlenre" hoztam a meccset, megpróbáltad buzi irányba terelni. Ez se jött be, törölted saját faszságaidat. Nyugodtan elköszönhetsz, mondhatsz egy imát a lelki üdvödért a buzizsidó Jézuskádhoz.

Richiewise · http://m.blog.hu/me/menekulttabor/image/nyugi.jpg 2012.03.29. 23:56:14

@biboldó:
Nevetségesen alja lény vagy, setődött kis óvodás. A stílusod pedig maga a szellemi PROLIság. Piti kis tuskó.

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2012.03.30. 00:05:22

@Richiewise: Ne minősíts, érvelj! Még akkor is, ha nehezebb, mint védeni a saját piti gyűlölködő beteg lelked tévelygéseinél. Tudod, az érvelést minősítéssel nem pótolni akarás az egyenes emberek sajátja.

Richiewise · http://m.blog.hu/me/menekulttabor/image/nyugi.jpg 2012.03.30. 00:10:10

@biboldó:
Utolsó virtuális leereszkédésem volt hozzád, te pondró.
Megzavarodik az ilyen pszichiátriaszökevény nélkülem is.

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2012.03.30. 01:03:40

@Schwere Gustav: csak azért kérdeztem egyébként, mert akkor lehet hogy van sorskönyvi beütés.

Ez egy érdekes elmélet, ha kell, kifejtem.

Richiewise · http://m.blog.hu/me/menekulttabor/image/nyugi.jpg 2012.04.02. 02:27:07

Igaz szellemű török barátaimmal hosszú évek óta fenntartott őszinte kapcsolatomról rövid ismeretségünk alatt nem esett szó, mivel nem volt élethelyzet ami előhívta volna ilyen mélységű őszinteségemet. Tiszteletül családjaik valóságos, folyamatosan őrzött és gyakorolt szeretetének kulcsaként fennálló örök nemzetközi értékrendjük előtt régóta ismert hódolatom jeléül, álljon itt egy icike-picike, magyar nyelven megfogalmazott megvillanása ennek a csodálatos értékrendet és ezek mentén időtlen igaz emberi értékeket képviselő globális szövetségnek.

www.youtube.com/watch?v=-2FZG-_YQKE
süti beállítások módosítása