Menekülttábor

hajléktalan gondolatok éjszakai szállása

VB 2018

2018. július 16. 07:43 - Mr Falafel

A VB előtt nálam a németek voltak a favoritok. A négy közé még a spanyol, brazil és argentin csapatot vártam.

Aztán az első kör után Özil, Khedira és Müler meggyőztek, hogy Németország jól lakott, nem akar nyerni. Viszont a franciák és horvátok odatették magukat.

A második körtől egyértelműen a négy közé vártam a francia és horvát csapatot. Az egyenes kieséshez érve a francia-horvát döntőben is biztos voltam. Egyszerűen látszott, hogy jobbak a többieknél.

Akkor már azt is tudtam, hogy Didier Deschamps nyer. Sok okos írást olvastam a győzelmük óta, ahol Deschamps-t egy vesztes edzőnek írják le, de én nem értek a focihoz, én ezért látom fordítva. A Monaco névtelen csapatával BL-döntő, két éve egy szedett-vetett hordával EB-döntő. De, mondom, én nem értek a focihoz.

Tehát nyert Deschamps, ahogy vártam. Mondjuk nem pont úgy, ahogy vártam. A horvátok szimpatikus lúzerként fociztak, a franciák meg hanyag eleganciával le sem szarták az egész meccset. Ennyi is elég volt. Amint úgy látszott, hogy a roppant szimpatikus, ám rendkívül gyenge ellenfél picit megszorítja őket, gyorsan rúgtak két gól és vége is volt.

Az értelmet lebecsülő, életüket az elvakult érzelmeikre alapozó emberek őrjöngenek azóta is. Csalást emlegetnek, Putyint becsmérlik, amiért ő kapott esernyőt az esőben, a horvát nagyasszony pedig csak megkésve. (Olyan is akadt, aki törölte egy kommentemet, amelyen Putyin figyelmeskedik Grabar-Kitarovic asszonynak egy gyönyörű csokor virággal, csak, hogy tovább bunkózhassa Putyint). A bírót szidják minden egyes, a franciák javára ítélt mozzanatért, még a kirúgások megítéléséért is!

Aki nálam jobban utálja a franciákat, az festi magát. De, könyörgöm, ez egy sportesemény volt, ahol a sportteljesítmény számít, nem a származás. És a sportteljesítményt itt a franciáktól láthattuk, a többiek ipari tanulónak sem voltak jók.

S ha nem Giroud Deschamps kedvence, akkor még jobban kijött volna, mennyivel a világ előtt vannak játékintelligenciában. Igen, ezek a "fekete majmok", az "afrikai csapat"!

Persze, lehet, hogy én vagyok elvakult, mert nekem Zinedine Zidane és David Beckham voltak a világ legjobb focistái. Például Zidane miatt drukkoltam a Real Madridnak. S az a francia csapat, amely 98-ban világbajnok lett, számomra most is az etalon.

A szakértők szerint a tiki-takázó spanyol játék a szép. Néhányan a Fenomeno braziljait tartják a valaha volt legjobbnak. Ám akkor is, 98-ban az a francia csapat egy csoda volt.

Ez a mostani francia csapat nem az a csapat. Nincs Zidane, Vieira vagy Henry. De van Didier Deschamps. És, - úgy tűnik - a többiek ellen ma ez is elég. Annyira elég, hogy a döntőben ki sem kellett köpni a tüdejüket.

Az elődöntő után Orbán Viktor, - méltatva a horvát futballt - kicsit a miénknek is titulálta a sikerüket. Ezért néhány bolsevik hírportál becsmérlő cikket rittyentett a horvát fociról. Korrupció, bírósági ítéletek, tüntetések, erőszak, stb.

Micsoda alja emberek! - mondtam akkor.

Aztán most a döntő után, - jellemzően a másik oldal - ugyanazt az epét okádja a franciákra, - természetesen politikai felhangokkal - mintha legalábbis Emmanuel Macron focizna és nem kisebb célért, mint Magyarország második Trianonjáért.

Bizony, olyat is olvastam, hogy "Trianon nem ért véget", csak, mert a franciák nyertek.

Az pedig a legtermészetesebb, hogy a jórészt afrikai gyökerekkel rendelkező játékosokat változatos rasszista jelzőkkel illetik.

Vajon ezek az elvakult emberek látták is ezt a VB-t, vagy csak nézték?

1982 óta minden VB-t láttam. Ez a mostani az egyik legjobb volt. A futballsport átalakulását láthattuk. Egy új támadófutball van születőben az uncsi védekezésre alapulóból. Négy és nyolc éve fele ilyen érdekfeszítő meccsek sem voltak, mert mindenki védekezett ész nélkül, s csak kontrák voltak néha.

Akinek pedig az akciógólok hiányoznak, az folyton Dávid és Góliát harcát szeretné látni. Magas szintem minden valamirevaló csapat képes megállítani a másik támadását, ezért kerültek előtérbe a rögzített szituációk. Ma már minden szöglet életveszélyes, mint Puskásék idejében volt.

A foci újjáéled a szemünk láttára. A sportok királya ismét fényesen ragyog. Örüljünk!

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://menekulttabor.blog.hu/api/trackback/id/tr7414115373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deansdale 2018.07.16. 17:57:05

Nagyon örültem, mikor a nagy nevek kipotyogtak, mert a németek botrányosan szarok voltak, a brazilok nagyképűek és piperkőcök, az argentinok meg mindent Messitől vártak, akinek épp nem volt jó a kedve vagy a formája. És hát igen, a spanyol focit én alaphangon 20 év börtönnel jutalmaznám, de ha valaki a halálbüntetést szorgalmazza azzal sem vitáznék sokat. Ha létezik olyan, hogy valaki tönkretegyen egy komplett sportágat, akkor a spanyolok irgalmatlanul közel jártak ehhez a focijukkal. A legjobb 4 között azok voltak akik a legjobban akarták a sikert és hajtottak is érte, és ez így volt helyes.

A döntő előtt tartottam a horvát lufi kipukkanásától, nincs az az isten hogy egy csapat 3 hosszabbításos meccs után ne fáradjon le mindenféle tekintetben, és hát sajnos beigazolódtak a félelmeim. Ha a döntőt egy héttel később játsszák teljesen más lett volna a helyzet, dehát a "mi lett volna ha" témákkal kitörölhetik. Amúgy erősen feltételezem, hogy mindenki másnál kétszer több doppingszert szedtek, mert amit produkáltak az emberileg lehetetlen volt.
süti beállítások módosítása