Menekülttábor

hajléktalan gondolatok éjszakai szállása

TROLLOSÍTÁS A MANDINEREN

2012. augusztus 23. 20:04 - Mr Falafel

Hű, melyik filmben is volt, amikor az embereket átalakítják mutánsokká? Mire leírtam, megvan! Az X-men filmben láthattuk, amikor a mutánsok ellen tiltakozó szenátort mutánssá alakítottA Magneto, a gonosz mutánsok vezére. 

Csupán az érdekesség kedvéért: A film története szerint Magneto zsidó volt, és lágerban tört rá az átalakulás. Persze, a jó mutánsok vezére is zsidó volt, és Magneto-val még a lágerból ismerték egymást.

A Mandiner vezetősége most úgy döntött, hogy trollszelidítés címszó alatt a saját erkölcsi mércéjük szerint egyeseket megbélyegeznek. Elismerem, a trollgúnya többekre ráhúzható volt, azonban a hadművelet során számos ártatlan áldozat is esett. (Vagy ilyen szar az erkölcsi iránytűjük)

Kiváltképpen az teszi éppen morális okból vitathatóvá cselekményüket, hogy annak indikátoraiként a vincentesek, az állítólagos ősellenség rivaldáznak. A blogvilág dögevői ők, a legalja, rekedt keselyűhangon vijjogó elmeháborodottak. A vincentes Jótündér, alias Elek Gábor például arról híresült el, hogy az őt szellemi párbajban felülmúló bloggerek családtagjait kezdte ki bosszúból. Egy olyan folyamatot, amit ezek indukálnak, semmiképpen sem lehet szelídítésnek nevezni.

Persze, a Mandisok majd nyilván letagadják, hogy ez állna a háttérben, ha egy ménesnyi lóláb lóg ki, akkor is. Mondjuk, igazuk van a mondás szerint: „Töredelmes vallomás 10 év, konok tagadás 5 év.” Vagyis jellemesnek mutatkozni nem ajánlott.

A Mandinert egészen mostanáig a moderálatlansága tette vonzóvá. A moderálatlanság jelentette a valódi szólásszabadságot, amely egyre szűkülő feltételek mellett létezik manapság. A szólásszabadságnak most a Mandineren is vége. A virtuális tér összezsugorodóban. Amit nem azért fájlalok, mert így kevesebb trágárságot írhatok le és olvashatok el, hanem azért, mert egyre szűkül a valóságos feszültségek virtuális levezetőhelye. Márpedig így egészen bizonyos, hogy a felgyülemlett gőzt sokan a valós világukban eresztik ki, ami valós emberek valós konfliktusához vezet. A Mandiner eltörölte a valóság és virtuális világ közötti határokat, ami súlyos hiba, és visszaszáll majd a fejükre.  

Azonban nem ezért írom meg ezt a posztot. Valójában két blogger miatt, El Topo és Tehetetlen Dodó miatt. Mindketten áldozatául estek a tisztogatásoknak, noha egyértelműen kijelenthető, nincs olyan erkölcsi mérce, amely szerint ők trollnak lennének nevezhetők. Őket az X-men filmben látott módszer szerint mutánslétbe kényszerítették.

Sem Topo, sem Dodó nem ment el soha annyira személyeskedésben, hogy az ízléstelen, alpári lett volna. Mindkettőjükre jellemző természetes eleganciával, virtuóz intellektussal ejtették vágásaikat valamennyi párbajukban. Ellenfeleiket sosem akarták lemészárolni, a legyőzötteknek is csupán önmaguk silány felkészültségével való szembesülésük volt megalázó. Ezek a fiúk mesterei voltak a szavakkal vívott párbajoknak, igazi fenoménok, minden önhitt felhang nélkül. Lehettek volna a három testőrből kettő, ha egy oldalon állnak, de nem álltak. Topo liberális volt, míg Dodó nemzeti érzületű. Szembenálló felek voltak. S amíg ilyen virtuális imágók álltak szemben egymással, addig minden csörte élményszámba ment.

Helyettük most hallgathatjuk középszerű trubadúrok fals szólamait. Mert ők sosem voltak annyira érdekesek, hogy bárki felfigyeljen rájuk, hogy egyáltalán elolvassák, mit hordanak össze morzsányi értelmükkel. Ők sosem voltak elég bátrak éles kritikát vagy erőteljes tetszést nyilvánítani. Elbújtak a tömegben a senkik között. Most a Mandiner naggyá teszi őket, igazi hősök csontjain tiporva.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://menekulttabor.blog.hu/api/trackback/id/tr224728482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tehetetlen Dodó 2012.08.23. 20:16:05

Ez igazán kedves tőled, bár érdemein felül méltatod szerény tehetetlen személyemet.
Amúgy nekem is feltűnt, hogy Toppancsot se látom mostanában, no, biztosan ezért.
Én egyébként kihagytam 3 hónapot a közéletből, személyes okok miatt, ezért is csodálkoztam, hogy távollétemben miféle gondolatbűnt követhettem el, amiért B-listára tettek?!

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2012.08.23. 20:50:09

@Tehetetlen Dodó: Ne szerénykedj! Te is egyike voltál azoknak, akiket szívesen olvastam. Szerintem ez a trollosítás sótalanná teszi a Mandinert. A középszerűség ismét győzedelmeskedik. Ez a posztokból is jól kivehető. Tündérl_Lala, akik nemhogy helyesen írni nem tud, de még az érthető fogalmazás is gondot okoz neki. Aztán az a tömény közösség elleni izgatás, amit a baloldali publicisták megengednek maguknak. Mindezekre egykedvűen, visszafogottan reagálni fölösleges. Ezeket el kellene küldeni a picsába.

A gondolatrendőrség visszamenőleges hatállyal (ez Fideszes módszer) indított trollosítási eljárást.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2012.08.23. 21:08:13

@Tehetetlen Dodó: Hah, nem olvasok sokfelé a blogzónában, de most a kíváncsiságom felülkerekedett a józan eszemen, és ott is olvastam, ahol nincs keresnivalóm. Meglepő volt és mulatságos. Látom, te is megemlékeztél rólam. :-)
Eeegen, az én trollosításom logikus lépés volt. Én nem tudok rendszerbe illeszthető lenni. Például nem lehet rólam normális fényképet csinálni, mert az exponálási idő nekem túl sok, és elkezdek pofákat vágni. Tényszerűen nem vagyok "normális" a valós életben sem. Például a kutyáimat is lezsidózom, amikor rosszat csinálnak. Ugyebár "hivatalosan" Garay Dömpi, meg Garay Stikli, stb, s ha én biboldó vagyok, akkor ők is. Hogy mit mennyire gondolok komolyan, az más tészta.

Tehetetlen Dodó 2012.08.23. 21:24:03

@Mr Falafel: Épp akartam kérdezni, hogy már sose nézel be a Jósdára?!
(Kicsit sértődős vagy néha, ha nem haragszol, hogy megjegyzem - többen hiányoltak már ott is, nemcsak én...).
Jó, hogy említed a Garayakat - most is, mint rendesen, a Garay-képeim alatt üldögélve kopogok a gépen.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2012.08.23. 21:37:41

@Tehetetlen Dodó: Hát, ha valami nem vagyok, akkor sértődős biztosan nem. Nem ezért nem megyek a jósdára. Mint fentebb írtam, nem vagyok rendszerbe illeszthető. A Mandi is a rendszertelenségével vonzott. Vannak a jósdán többen is, akiket kedvelek. Olyanok is, akikről kifejezetten tudom, hogy nem kedvelnek viszont. Nem ez számít. Ez csak egy virtuális világ, nem a valóság. A kettőt sosem keverem össze. A jósda viszont arról szól, hogy értelmes emberek hülye beceneveken adják elő a joviális tudóst. Érted? Nekem ez vicces, és tudom, hogy sokszor bántanék meg másokat. Viszont, amint írom is, sokan vannak ott, akiket kedvelek, s őket megbántani nem sport számomra. Visszafogni magam úgyszintén nem akarom.
Hú, ez túl okoskodóra sikerült! Tudjuk be annak, hogy baszott meleg van.

Üdvözlöm a falon függő rokont!

Tehetetlen Dodó 2012.08.23. 22:03:45

@Mr Falafel: Ahogy gondolod.
De meg kell jegyeznem, hogy a Jósdán - bár magam ott csak periferiális fontosságú vagyok - sokan értékelik a szókimondásodat és megalkuvás nélküli gondolatmeneteidet.

Én egyébként a virtuális környezettel lazább viszonyban vagyok: ha valakivel legalább néhány szegmensben egyetértek, hajlamos vagyok megfontolni a nekem kevéssé tetsző gondolatmenetét is - valószínűleg ezért van, hogy kevesebbekkel van konfrontációm.
Ezalól természetesen kivételt képeznek a különféle gennyes, elvtelen, hazaáruló liberálbolsik - nyomorult cestodák - akiket rendszerint keresetlen kifejezésekkel szoktam volt ostorozni, de ez más ügy: ezek antagonisztikus ellentétek - de tulajdonképpen ezekre sem haragszom, hiszen az ember a lócitromra sem haragszik, amikor lerúgja az útpadkára.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2012.08.23. 22:31:33

@Tehetetlen Dodó: Csak ismételni tudom magam: én bírom a jósdásokat, sokat közülük. Távolmaradásom oka kizárólag magam vagyok. Mihez kezdenék Falafel énemmel egy olyan helyen, ahol többnyire egyet kéne értenem másokkal? Falafel nem egyetérteni tud jól, hanem kötekedni. És Falafel szereti kivégezni az ellenfeleit. Szigorúan virtuálisan és képletesen, de szereti.
Azt nem tudom, hogy a jövőben miként lesz.

Tehetetlen Dodó 2012.08.24. 10:22:54

@Mr Falafel: Nohát, a mandi revízió alá vonta álláspontját többek intervenciója (köztük a tiéd) nyomán:

mandiner.hu/cikk/20120823_tunder_lala_szandekosan_keltettek_fel_a_cigany_rasszizmust#comment1362850

Mindenesetre köszönöm, bár elment a kedvem a laptól...

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2012.08.24. 19:26:17

@Tehetetlen Dodó: Ó, azt én nem hiszem, hogy a Mandisok pont miattam revideálnák álláspontjukat. Viszont valóban többen felszólaltak melletted, és ezt pozitívan értékelem. Szerintem Topo-t is vissza kellett volna állítaniuk, de az nem fog menni. Ugyanis fel kell mutatniuk egy erős balos nicket is, ha nem akarják benyelni a vincentesek jobbegyenesét, mi szerint ők kedvükre tematizálhatnak a Mandi moderálásával kapcsolatban. Tehát Topo bizonyíték, hogy nem is a vincentesek miatt történt mindez.

A Mandiner hírfolyam, a söpredék otthona azért jó, mert van kivel nem egyetérteni. Vita nélkül nincs fejlődés.

Tehetetlen Dodó 2012.08.24. 19:53:14

@Mr Falafel: Konkrétan egy régi mandis jó barátom, akit személyesen is ismerek, bizonyos "röviden" nick alatt fut, rendes névvel ellátott levelet küldött a redakciónak - úgy tűnik, ez volt a végső lökés, mert ennek hatására közölték a felmentő határozatot, röviden barátomnak válaszolva és még egy másolatot is küldtek nekem.
Bár a manditól némileg elment a kedvem mostanság, mindenesetre jól esett, hogy mennyien emeltek szót mellettem.

Oleg_Mashkowiak · http://menekulttabor.blog.hu/ 2012.08.24. 21:08:40

@Tehetetlen Dodó: Engem fél nap alatt kimoderáltak tőletek, a jósdából. Szerintem rekorder vagyok. :-)))

Oleg_Mashkowiak · http://menekulttabor.blog.hu/ 2012.08.24. 22:05:12

@Mr Falafel: Valld be, hogy te vagy Topo! A jósdai elit nem tévedhet. Ezentúl így nézek rád, rebenok!
süti beállítások módosítása